کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۴۳۲
تاریخ خبر:

خنجر ‌برزیلی بر ‌پشت پرسپولیس

روزنامه هفت صبح| برای یک فوتبالدوست طرفدار پرسپولیس دیروز دقیقه‌های 90 طنین شومی داشتند. تیم ملی جوانان ایران در دقیقه 92 از عراق گل خورد و حذف شد و پرسپولیس هم دقیقه 94 مهم‌ترین بازی سال را واگذار کرد. این بازی تداعی‌ها بود. مثل دژاوو. 15 سال پیش در همین آزادی بود که سپهر حیدری شوت کمانه کرده کریم باقری را به درون دروازه سپاهان فرستاد تا در آخرین لحظات پرسپولیس برنده بازی شود و قهرمان لیگ ایران. دقیقه 96.

دیروز این حادثه برعکس رخ داد. این سپاهان بود که با شوت کات دار و دقیق جلیل علی محمدی در دقیقه 94 سرخ‌ها را از کورس قهرمانی خارج کرد. پرسپولیس دیروز بخت برگشته بود. وقتی بازی که به نیمه رسید سرخ‌ها نه گولسیانی و نه پورعلی گنجی را در قلب دفاع داشتند و نه اسدبیگی و نه پریرا که اخراج شده بود. تازه سعید صادقی هم که مدت‌هاست در ترکیب قرار نمی‌گیرد.

در ابتدای نیمه دوم 5بازیکن ثابت سرخ‌ها غایب بودند و یک بازیکن هم از حریف کمتر داشتند. پرسپولیسی‌ها می‌توانند از پریرا خرید برزیلی‌شان شاکی باشند که سنت ناکامی برزیلی‌ها در پرسپولیس را ادامه داده است. او عصبی بود و به شدت تحت فشار روحی برای زدن اولین گلش و خب کسی به او نگفته بود که پرسپولیس گل‌محمدی مقبره مهاجمان نوک است و بار هجومی تیم بر روی وینگرهاست.

هرچه بود پریرا عصبی بود و پرخاشگر و در فاصله 10دقیقه دو اخطار گرفت و اخراج شد. شاید او اصلا اهمیت این بازی را درک نکرده بود. نمی‌دانست که در فاصله هفت هفته به پایان لیگ سه امتیاز این بازی چه ارزش خارق‌العاده‌ای دارد. دو اخطار غیرمسئولانه گرفت و گل‌محمدی را در نبرد با سپاهان سراپا حمله تنها گذاشت. با تیمی که زوج دفاعی‌اش نعمتی و فرجی شده بود.

سپاهان در طول بازی تیم برتر میدان بود. یک گل قشنگشان هم نیمه اول با عجیب‌ترین اشتباه داوری این فصل آفساید گرفته شد. پرسپولیس هم به‌خصوص در نیمه دوم فرصت‌های خوبی را هم به دست آورد اما تقدیر این گونه بود که سپاهان درآخرین حمله خود و در آخرین دقیقه بازی در حالی که پرسپولیس چهار مدافع میانی را در زمین داشت (نعمتی و فرجی و هنانوف و گولسیانی سرماخورده که اواخر بازی به زمین آمده بود) با چندین پاس در داخل هجده قدم در نهایت با شوت کات دار و زیبای جلال علی‌محمدی پرش بلندی به سوی قهرمانی انجام دهند و تلخ‌ترین پایان سال ممکن را برای پرسپولیس رقم بزنند.

پرسپولیسی که بلافاصله پس از ادامه مسابقات در سال آینده باید در رفسنجان مهمان مس باشد که دیروز در تبریز تراکتور را شکست داد و به مکان چهارم صعود کرده است. رویای قهرمانی به پایان رسیده و شاید گل‌محمدی چشم امیدش به جام حذفی باشد. جایی که رقبای سختی مثل گل گهر، ‌فولاد و استقلال در انتظارش هستند.و خب امروز استقلال در اهواز به ملاقات فولاد می‌رود. اگر استقلال هم نتواند از پس فولاد بربیاید باید از همین حالا قهرمانی را به سپاهانی‌ها تبریک گفت. هرچند پرسپولیسی‌ها معمولا از جدال با شرایط سخت و بازی با غیرممکن‌ها استقبال می‌کنند.

کدخبر: ۵۰۸۴۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر