کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۷۵۱
تاریخ خبر:

خمیازه در شهر قدس؛ بازگشت به‌موقع ‌پرسپولیس

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | نمایش نامطلوب در سه دیدار نخست و توقف برابر نفت مسجدسلیمان نگرانی‌های زیادی را برای هواداران پرسپولیس به وجود آورده بود اما شاگردان گل‌محمدی با عملکردی درخشان مقابل حریف مشهدی، این نگرانی را از بین بردند. آنها با ثبت سه گل، میانگین گلزنی قرمزها را به یک گل در هر بازی رساندند که ‌گرچه همچنان پایین‌تر از شاخص این تیم در سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

اما نزدیک به استاندارد یک تیم صدرنشین و قهرمان در ایران است. همچنین با این پیروزی پرسپولیس ۸ امتیازی شد و میانگین دو امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند. شاگردان گل‌محمدی حالا با انگیزه به استقبال دو بازی بعدی برابر نساجی و ذوب‌آهن می‌روند و به خوبی می‌دانند که این دو مسابقه از اهمیت زیادی برخوردارند. چرا که آخرین دیدارهای پرسپولیس پیش از تقابل با استقلال و سپاهان خواهند بود و کسب شش امتیاز از آنها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

*** سیدجلال به رکورد خودش هم رحم نکرد!
سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس که حالا با جدایی شجاع خلیل‌زاده، بار دیگر در ترکیب سرخپوشان جایگاه ثابتی را پیدا کرده، توانست طلسم گل نزدن‌های تیم یحیی در جریان بازی را در لیگ بیستم سرانجام در هفته چهارم بشکند و با پیش‌تاختگی، جلوتر از سایر مهاجمان پرسپولیس، با ضربه سر دروازه میلاد فراهانی را باز کرد.

حسینی که پیشتر توانسته بود عنوان مسن‌ترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر را از آن خود کند، با گلزنی دوشنبه شب خود بار دیگر رکوردشکنی کرد و رکورد گذشته خود را ارتقا بخشید. او توانست بیستمین گل خود در لیگ برتر را به ثمر برساند که جالب اینجاست ۱۵ گل او با ضربه سر وارد دروازه رقبا شده است؛ حسینی حالا با بهبود رکورد خود با ۳۸ سال و ۱۰ ماه سن، مسن‌ترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌آید.

*** آسمان امن با حامد لک
حامد لک در پایان چهارمین بازی در لیگ برتر با پیراهن این تیم نیز بدون دریافت گل به کار خود پایان داد تا به اولین گلری تبدیل شود که چهار بازی ابتدایی با این تیم را بدون دریافت گل خاتمه داده است. پرسپولیس طی این چهار بازی برابر سایپا، نفت‌آبادان، نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو به میدان رفته و دفاع مستحکم سرخپوشان مانع از شکل‌گیری خطری جدی روی دروازه این تیم شده تا چهار کلین‌شیت به نام حامد لک شود

بعد از اینکه طی سه بازی ابتدایی پرسپولیس این تیم با کمترین خطر از سوی حریفان روی دروازه‌اش مواجه شد، در ادامه انتظار می‌رفت شهرخودرو کار را برای شاگردان گل‌محمدی سخت کند اما فوتبال مالکانه سرخپوشان در کنار استحکام بالای فاز دفاعی این تیم باعث شد تا آنها مسیر ایجاد خطر روی دروازه را به بهترین شکل پوشش دهند. اتفاقی که باعث شده حامد لک اکنون با چهار کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه‌اش به مدت ۳۶۰ دقیقه در مسیر دستیابی به یک رکورد جالب توجه گام بردارد.

*** خمیازه در شهر قدس
مطابق انتظارات، استقلال بازی مقابل پیکان را با همان ترکیبی آغاز کرد که به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفته بود. محمدرشید مظاهری، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، سید احمد موسوی، هروویه میلیچ، آرش رضاوند، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری ۱۱ مرد محمود فکری در این بازی بودند.

البته خود او به دلیل محرومیت از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد و این صمد مرفاوی بود که نقش او را در کنار زمین به عهده گرفته بود. در تیم پیکان هم با تشخیص مهدی تارتار این نفرات بازی را آغاز کردند: محمد دریس، میلاد شیخی‌سلیمانی، حجت حق‌وردی، مجید عیدی، سید محمد ستاری، حسین پورامینی، محمد خدابنده‌لو، نادر محمدی، امیر روستایی، رضا جبیره و ابراهیم صالحی.

*** نیمه اول؛ همان استقلال کسل‌کننده قبل
چیزی که در نیمه اول از استقلال دیدیم، شبیه همان نمایش کسل‌کننده نیمه اول بازی با ماشین‌سازی بود. شاگردان محمود فکری، بیشتر از حریف صاحب توپ و میدان بودند اما طرح و نقشه تمرین شده و خاصی در حرکات آنها دیده نمی‌شد. با وجود بازیکنان خلاقی مثل مهدی قایدی و وریا غفوری و در ادامه داریوش شجاعیان که به جای آرش رضاوند به زمین آمد، استقلال در خلق موقعیت ناتوان بود و تقریبا هیچ فرصت گلزنی خوبی به دست نیاورد. برعکس این پیکان بود که در معدود حملاتش، صاحب دو موقعیت بسیار خوب گلزنی شد و هر دوی آنها با خوش‌شانسی استقلال و البته عملکرد خوب مدافعان، تبدیل به گل نشد.

*** نیمه دوم؛ عقب نشینی عجیب پیکان
نمایش و استراتژی پیکان در نیمه اول خوب و درست به نظر می‌رسید. آنها بدون اینکه زیاد هم عقب بازی کنند، به خوبی راه را بر حملات استقلال بسته بودند و در ضدحملات هم خطرناک ظاهر شده بودند اما در نیمه دوم، یک عقب‌نشینی عجیب و غیرمنتظره در بازی این تیم دیده شد. تقریبا از همان اولین دقیقه نیمه دوم، پیکان کاملا عقب نشست و استقلالی‌ها با تعداد نفرات بیشتری به سمت دروازه این تیم حمله‌ور شدند.

در عوض پیکانی‌ها برخلاف نیمه اول، به دلیل کم تعداد بودن در زمین استقلال، نتوانستند خطری روی دروازه این تیم ایجاد کنند اما استقلالی‌ها همچنان بدون طرح و برنامه حمله می‌کردند و بیشتر دل به ارسال‌هایی از دو جناح و ضربات سر امیرارسلان مطهری بسته بودند که فقط در یک مورد مطهری موفق به سرزنی شد که آن هم با واکنش خوب محمد دریس از دست رفت.

تعویض‌های دو مربی در ادامه تاثیر چندانی بر روند بازی نداشت و در نهایت پیکان با ارائه یک بازی کاملا بسته و دفاعی و استقلال هم با نمایشی بی‌برنامه و کسل کننده در برابر هم به تساوی بدون گل رسیدند. بهترین موقعیت گلزنی استقلال هم در دقیقه ۹۳ با ضربه قایدی و دفع توپ دریس از دست رفت. با این نتیجه استقلال هفت امتیازی شد و با توجه به پیروزی نساجی بر نفت مسجدسلیمان، با یک پله سقوط در رده چهارم جدول قرار گرفت.

*** دیگر بازی‌ها؛ پیروزی سپاهان و نساجی
در دیگر بازی‌های دیروز، سپاهان با تک گل سجاد شهباززاده در دقیقه شش از سایپا پیش افتاده بود اما علیاری در دقیقه ۸۳ بازی را به تساوی کشاند و دو امتیاز خانگی حساس از دست سپاهان رفت. در قائمشهر هم، نساجی با گل حامد شیری از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸۲ نفت مسجدسلیمان را مغلوب کرد.

کدخبر: ۳۶۱۷۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر