کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۳۵۰
تاریخ خبر:

خلاصه مهمترین اخبار روز پنجشنبه ۳۰اردیبهشت

امروز در خبرها همان چیزهایی را می‌خوانیم که دیروز، سه‌شنبه، دوشنبه و… می‌شنیدیم. اظهارات شگفت‌انگیز و بهت‌آور زن و مردی که به قتل دختر و پسر و داماد خود اعتراف کرده‌‌‌اند، اخبار جسته گریخته درباره برجام، تلفات کرونا و…

این وسط برای تنوع داور بازی خاطره‌‌انگیز ایران و استرالیا جان به‌جان آفرین تسلیم کرده و دو تا قتل با عنوان پدرکشی و فرزندکشی در نقاط مختلف کشور رخ داده است. برای اینکه حوصله‌تان سر نرود و خاطرمان بیش از این مکدر نشود، خلاصه این اخبار را مرور می‌کنیم

*** وزارت بهداشت گفته در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. همچنین با شناسایی ۱۲ هزار و ۴۲۸ بیمار جدید تعداد کل بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۰۴ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. مجموع جانباختگان هم حالا لب مرز ۷۸هزار نفر است؛ دقیق‌ترش می‌شود ۷۷ هزار و ۹۹۴ نفر!

*** اکبر خرمدین که این روزها مدام در صدر اخبار رسمی و غیررسمی است، امروز اعترافات جدیدی انجام داده. او گفته اگر دستگیر نمی‌شد قصد داشت دختر و پسر دیگرش را هم به قتل برساند. همچنین گفته سال ۹۰ با همسر و دخترش در قتل دامادشان همدست بوده‌اند: یک شب او و دخترم را به خانه‌مان دعوت کردیم. آن شب غذا زرشک پلو با مرغ داشتیم. دخترم ۸۰قرص خواب‌آور از قبل تهیه کرده بود که همه را داخل غذای شوهرش ریخت و وقتی فرامرز غذایش را خورد بیهوش شد. بعد من او را کشتم و سه نفری جسد را به حمام خانه بردیم و در آنجا جسد را مثله کردیم و بقایای آن را همان شب در اطراف شهرک اکباتان انداختیم. فرامرز یک پراید هم داشت که آن را در اطراف مهرآباد جنوبی رها کردیم و به خواهرم و خانواده‌اش هم گفتیم که او آمده و زنش را در خانه ما گذاشته و خودش هم برای کارش که قاچاق بود به منطقه اشنویه رفته است. بعد از چند وقت هم وقتی خبری از او نشد همه گفتند شاید در مرز بلایی بر سرش آمده است و شاید قاچاقچی‌ها او را کشته‌اند. این حرف ما باعث شد که دیگر هیچ‌کس پیگیر سرنوشت فرامرز نشود و همه فکر کنند او خارج است یا اینکه کشته شده است. مدتی بعد از قتل دامادم درحالی‌که همه فکر می‌کردند او به خاطر قاچاق ناپدید شده است دخترم درخواست طلاق غیابی داد و از دادگاه خانواده طلاقش را گرفت. از آن به بعد آرزو با ما زندگی می‌کرد

*** حتما تا مدتی دلتان نمی‌خواهد درباره قتل و خونریزی چیزی بشنوید. حق هم دارید اما همین امروز دو تا قتل یا به طور دقیق‌‌تر یک پدرکشی و یک فرزندکشی در کشور رخ داده است. در اولی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری مادری که دو کودک خود را در اسفراین به قتل رسانده بود خبر داده و در خبر دوم آمده. در این حادثه دوکودک خردسال که مسموم شده بودند توسط اهالی محل به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین انتقال داده می‌شوند اما به علت شدت مسمومیت در بیمارستان فوت می‌کنند. با توجه به مستندات موجود، تحقیقات پلیسی در این رابطه آغاز که در نهایت پرده از راز یک قتل هولناک برداشته و مشخص می‌شود که قاتل در کمال ناباوری مادر این دو کودک بود. همچنین امروز پسری که به علت اختلافات خانوادگی پدر خود را با شلیک سه گلوله از اسلحه شکاری، به قتل رسانده بود در کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران انتظامی شهرستان رشت دستگیر شد.

*** این خبر هم بوی مرگ می‌دهد. واقعا ببخشید!‌ باور کنید شرمنده روی ماه تک تک شماییم. برای همین خیلی خلاصه بدانید: ساندرو پل داور سرشناس مجارستانی که بازی خاطره‌انگیز ایران و استرالیا در مرحله پلی آف رقابت های جام جهانی ۱۹۹۸ را هم سوت زده بود، در سن ۶۵ سالگی از دنیا رفت.

*** دیگه چی؟ آها!‌ کمیته انضباطی دقایقی پیش آرای دو بازی پرسپولیس - سپاهان و استقلال -پرسپولیس را اعلام کرد. بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی هر کدام به دو جلسه محرومیت قطعی در مسابقات رسمی و یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شده‌اند. مهدی ترابی و محمد نادری هر کدام به یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شده‌‌اند. متخلفان به‌اضافه سیداحمد موسوی باید نفری ۷۵میلیون تومان جریمه نقدی پرداخت کنند. باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۱۵۰میلیون تومان و باشگاه استقلال نیز به پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون جریمه نقدی محکوم شده‌اند. حکم بازی پرسپولیس و سپاهان هم می‌گوید بازی‌های سال آینده آنها باید در زمین بی‌طرف انجام شود. سید جلال حسینی و عزت اله پورقاز به یک جلسه محرومیت قطعی از همراهی تیمهای خود در مسابقات رسمی محکوم شده‌اند. سعید آقایی و محمد رضا حسینی به یک جلسه محرومیت تعلیقی که مدت تعلیق تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت. یک سری جریمه نقدی هم برای تیم‌‌ها و بازیکنان نوشته شده است که در نهایت شاید چندان منجر به تنبیه متخلفات نشود اما درآمد خوبی برای کمیته انضباطی به‌حساب می‌آید.

*** برای اینکه تلخی این اخبار را بشوریم، پیشنهاد می‌کنم ویدئو پیوست شده به این خبر را پلی کنید و از بداهه نوازی کیهان کلهر لذت ببرید. لطفا مراقب خودتان باشید و ما را هم دعا کنید!

کدخبر: ۳۹۱۳۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mehdigharesi

    بسیار عالی.سپاس

  • farbod7

    شاید در تاریخ فوتبال و حتی ورزش سابقه ند اشته باشد بعد سوت پایان بازی، یکی از باز یکنان از خوشحالی گونه های داور مسابقه را ببوسد. علی دایی در پایان بازی برگشت ایر ان و استرالیا روی ساندرو پل مرحوم را بوس ید. پیوست بداهه نوازی استاد کلهر هم ابتک ار زیبایی بود. لطفاً باز هم از قطعات سای ر اساتید ساز و آواز ایران استفاده کنید.

  • atashe_e_khamoush

    چقدر این مدل جدید خبرها و انتخاب موسیقی خوبه. خسته نباشی هفت صبح