کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۲۷۶
تاریخ خبر:

خلاصه فینال رولان گاروس؛ جوکو در یک قدمی نادال

از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در فینال تنیس رولاند گاروس ۲۰۲۱، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان به مصاف استفانوس سیتسیپاس رفت. ست اول نزدیک آغاز شد و این نمایش خوب دو تنیسور تا پایان ادامه یافت اما سیتسیپاسِ جوان در امتیاز تای بریک موفق شد ست اول را از آن خود کند. ست دوم کاملا متفاوت از قبل پیش رفت و تنیسور یونانی با نمایش قابل تحسین خود با نتیجه ۶-۲ موفق به شکست جوکوویچ شد. اما این پایان کار نبود، نوله که نمی خواست در این بازی مغلوب شود در ست سوم برگشت و مقتدرانه با نتیجه ۶-۳ برنده ست سوم شد. ست چهارم نیز به همین صورت پیش رفت و او توانست ۶-۲ برتری خود را به حریف جوانش نشان دهد. در ست پایانی بازی، شاهکار صربیناتور تکمیل شد و با نتیجه ۶-۴ او برنده ست پنجم شد و فاتح گرنداسلم فرانسه شد.

جوکوویچ با فتح رولاند گاروس ۲۰۲۱ موفق به کسب نوزدهمین گرند اسلم خود شد و اکنون با رافائل نادال و راجر فدرر، دو تنیسور افسانه ای دیگر دنیا فقط ۱ گرند اسلم فاصله دارد. از عملکرد خوب استفانوس سیتسیپاس اما نباید گذشت. این اولین حضور سیتسیپاس در فینال یک مسابقه گرند اسلم بود و البته که تنیسور ۲۲ ساله فاصله چندانی با قهرمانی نداشت اما نمایش شاید کم نظیر نواک جوکوویچ و آمادگی بالای او ورق را برگرداند و سیتسیپاس در کسب اولین گرند اسلم خود ناکام ماند. قطعا در آینده از این تنیسور جوان بیشتر خواهیم شنید.

هرچه بود مسابقات رولاند گاروس ۲۰۲۱ هم پایان یافت اما این پایان می تواند شروعی برای رقابت جوکوویچ با فدرر و نادال باشد. بدون شک هدف اصلی و تمام تمرکز نوله از این پس به مسابقات ویمبلدون خواهد بود، جایی که می خواهد رکوردش را به نادال و فدرر برساند و سپس در مسابقات آمریکا، خود را به پرافتخارترین تنیسور تاریخ در گرند اسلم ها تبدیل کند. قطعا تنیس شگفتی های زیادی را در ماه های آینده برای عرضه خواهد داشت.

کدخبر: ۳۹۶۲۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    ظاهرا با طلسم به قهرمانی میرسه! یک مجسمه چوبی داره که این برد رو براش رقم میزنه. یهو ورق برمیگرده.