کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۴۷۷
تاریخ خبر:

خشم پرسپولیسی‌ها از ‌‌گزارش جواد خیابانی در دربی

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | در آستانه دربی پایتخت گزارشی منتشر کردیم درباره دست خالی تلویزیون از داشتن گزارشگران مطلوب به‌خصوص در عرصه فوتبال ایرانی‌. این ضعف در حین مسابقه بار دیگر به چشم آمد و عملکرد جواد خیابانی با انتقاد هواداران سرخابی مواجه شد. تا یک ساعت قبل از مسابقه استقلال و پرسپولیس نام گزارشگر اعلام نشده بود.

در نهایت مشخص شد این بار هم قرعه به نام خیابانی افتاده و تا اطلاع ثانوی شبکه سه به گزارشگران جوان برای یک مسابقه حساس اعتماد ندارد. دربی نود و چهارم از همان دقیقه اول خوراک خوب برای گزارشگر داشت. در صحنه گل غافلگیر کننده استقلال اما خیابانی مشغول اعلام نام بازیکنان دو تیم بود و تازه وقتی توپ به تور نشست‌، خبر از گل داد!

اوج شاهکار خیابانی در لحظات پایانی رقم خورد. استقلال که به گل تساوی رسید او مثل یک هوادار فریاد کشید و به بازیکنان این تیم آفرین گفت! او در لحظه متوجه اشتباه خود شد و جمله‌اش را این‌طور تکمیل کرد: « آفرین بچه‌های پرسپولیس‌؛ یه فوتبال گرم دیدیم.» جواد خیابانی به خاطر این اشتباه خیلی زود مورد سرزنش هواداران پرسپولیس قرار گرفت.

برای این‌که قضاوت درستی داشته باشیم بار دیگر صحنه گل‌ها را تماشا کردیم. خیابانی در هر دو گل پرسپولیس بر صدای خود مسلط است و دچار هیجان نمی‌شود!‌ این واکنش‌های آرام‌تر در مقایسه با گل‌های استقلال‌، بهانه دست سرخ‌ها داده. خیابانی سعی کرد همپای هیجان دربی نود و چهارم‌، مهیج گزارش کند. با این حال چند بار گرفتار همان اشتباهات همیشگی شد.

از جمله اشاره بیش از حد به گل‌های زود هنگام استقلال که حالا از سوی پرسپولیسی‌ها به کری‌خوانی تعبیر می‌شود! البته یادآوری خیابانی درباره این‌که علی سامره گلش را در دقایق ابتدایی نیمه دوم زده هم درست نبود. چرا که گل مهاجم استقلال در نیمه اول زده شد. خیابانی موقع دعوت بیننده‌ها برای مشارکت در نظرسنجی برنامه فوتبال برتر هم دچار هیجان کاذب شد.

این‌که سازندگان فوتبال برتر به کرات نظرسنجی را زیرنویس می‌کردند و محمد‌رضا احمدی هر چند دقیقه یک بار آن را یادآور می‌شد، زیاده‌روی بود و رسما بیننده‌ها را عصبانی می‌کرد، خیابانی هم بیش از حد در آن می‌دمید و گویی صحنه‌ای حساس در شش‌قدم را گزارش می‌کند. او یک جا هم گرفتار گاف شد: «حتی دوستانی که نمیخوان در نظرسنجی شرکت کنن‌، میتونن از طریق روبیکا در نظر‌سنجی شرکت کنن.»

برای بار چندم باید تکرار کنیم جواد خیابانی از نظر ما گزارشگری دوست‌داشتنی است. خاطره‌سازی و صدای گرم او را فراموش نمی‌کنیم. باور داریم خیلی از شوخی‌ها درباره او اغراق است. با این حال شبکه سه باید بالاخره دل به دریا بزند و فرصت را برای گزارشگران جوان مهیا کند. این ریسک حتما تبعات دارد ولی نوبت آن رسیده که گزارشگران جدید در بازی‌های مهم محک بخورند.

این گزارش‌ها در شرایط فعلی استاندارد محسوب نمی‌شوند. به هرحال گزارش کیفی و این جور مسائل وجود دارد و مهم هستند دیگر. مثل هر سازمانی. در مورد عزیزان پرسابقه گزارشگر ارزشیابی کیفی انجام می‌شود؟ ‌با معیارهای صحیح‌؟‌ نکند دوستان در گروه ورزش همه این انتقادها را به چشم توطئه دوستان فلان گزارشگر مغضوب می‌بینند؟‌ دست بردارید. مگر دوران دبیرستان است؟

کدخبر: ۳۶۸۴۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر