کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۳۰۳
تاریخ خبر:

خرید واحدهای مسکن مهر چقدر ‌به‌صرفه است؟

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | پروژه مسکن مهر قرار بود سالی یک میلیون آپارتمان در حاشیه شهرهای بزرگ و در شهرهای جدید بسازد که همه‌شان با قیمتی مناسب به شهروندان واگذار شود. در این طرح دیگر قیمت زمین برای خریداران محاسبه نشد و آپارتمان‌ها با استفاده از آورده‌های مردم و کمک تسهیلات بانکی، تکمیل شده و در اختیاران متقاضیان قرار گرفتند. سال‌ها گذشته و با توجه به افزایش قیمت مسکن در کشور، واحدهای موجود در پروژه‌های مسکن مهر از نظر اقتصادی اهمیت پیدا کرده‌اند. این واحدها نسبت به‌خانه‌های موجود در خود شهر ارزان‌تر هستند و هرچقدر به شهرهای بزرگ نزدیک‌تر باشند، پرطرفدارتر خواهند بود.

خریداران اغلب در شهرهای بزرگ کار می‌کنند و به‌دنبال خانه‌هایی می‌گردند که علاوه بر ارزان بودن، رفت‌و‌آمد از آنها به شهر و برعکس، زمان کمی ببرد. مسکن مهر در پردیس، صفادشت، رشت، شیراز و فولادشهر و هشتگرد، محبوبیت زیادی دارد. قیمت‌ها در پردیس، صفادشت و رشت گران‌تر است و اگر کسی بخواهد در آنجا خانه‌ای بخرد، باید به‌طور متوسط ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کند. برای خرید واحدهای ۶۰ و ۷۰ متری در مسکن مهر شیراز و هشتگرد، حدود ۴۵۰ میلیون تومان پول نیاز است و با این حساب می‌شود گفت در مقایسه با گزینه‌های دیگر، واحدهای مسکونی در این دو ناحیه، ارزان‌تر معامله می‌شوند.

‌پردیس؛ از ۹۰۰ میلیون
در شهر جدید پردیس واحدهایی که در فاز هشت و ۱۱ قرار گرفته‌اند، به دلیل نزدیکی به تهران، پرطرفدارتر هستند. بیشتر این واحدها بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ ساخته شده‌اند. خرید یک واحد ۷۷ متری در فاز هشت پردیس که دو اتاق خواب دارد و در سال ۱۴۰۰ ساخته شده، ۹۰۰ میلیون تومان پول می‌خواهد. این واحد در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد. یک مورد دیگر با وسعت ۸۷ متر که آن‌هم یک سال از عمرش می‌گذرد و در فاز ۱۱ قرار دارد، با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دسترس خریداران است. این خانه دو خوابه بوده و در طبقه دهم قرار گرفته است و امکانات کامل دارد.

در همان فاز، در طبقه چهارم یک برج، واحدی آگهی شده که ۸۷ متری است و سه سال از عمر آن می‌گذرد. این واحد دو‌خوابه بوده و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد و دسترسی آن به امکانات آسان است. در طبقه اول ساختمانی در فاز هشت شهر پردیس، واحدی ۱۲۱ متری وجود دارد که در سال ۱۳۹۸ ساخته شده. این خانه سه‌خوابه امکانات کاملی دارد و می‌توانید روی داشتن تراس هم حساب کنید. برای سکونت در این واحد یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان پول نیاز دارید. یک ۱۰۷ متری هم در همین فاز، دو اتاق خواب داشته و سه سال ساخت است. برای اینکه صاحب این واحد شوید که امکاناتش کامل است، باید ۹۸۰ میلیون تومان پول بدهید.

‌هشتگرد؛ از ۴۷۰ میلیون
ساخت مسکن مهر در هشتگرد برای اولین‌بار ۱۱ سال پیش شروع شد. بیشتر واحدها اوایل دهه ۹۰ ساخته‎ شده‌اند. واحدی ۸۰ متری در شهر جدید هشتگرد، با دو اتاق خواب ۴۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. این آپارتمان شش سال قبل ساخته شده و واحدی که در موردش صحبت می‌کنیم در طبقه پنجم قرار گرفته است. از نظر امکانات این خانه دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است و ویوی بسیار خوبی دارد. برای خرید خانه‌ای ۹۰ متری که امسال ساخت آن تمام شده و دو اتاق خواب دارد، به ۹۰۰ میلیون تومان پول نیاز دارید.

این واحد در طبقه سوم قرار گرفته و فول‌امکانات است و در فاز سه هشتگرد واقع شده. گزینه ۷۸ متری که هشت سال از زمان ساختش می‌گذرد و دو اتاق خواب دارد، ۵۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. این خانه آسانسور، پارکینگ و انباری داشته و فاصله آن تا مترو ۱۰ دقیقه است. برای خرید یک واحد ۸۰ متری فول‌امکانات و دو‌خوابه که در طبقه دوم قرار گرفته و در سال ۱۳۹۴ ساخته شده، به ۴۷۰ میلیون تومان پول نیاز دارید. این خانه نورگیر خوبی دارد.

با ۶۸۰ میلیون تومان می‌شود خانه‎ای ۹۰ متری و دو‌خوابه خرید که پارسال ساخته شده و در طبقه دوم قرار گرفته است. این واحد هم امکانات کاملی چون انباری، پارکینگ و آسانسور دارد و دسترسی آن به مترو و مراکز خرید آسان است. در فاز یک هشتگرد هم واحدی ۹۱ متری آگهی شده که قیمت آن ۵۸۰ میلیون تومان است و یک سال از عمر آن گذشته. این واحد دو خوابه بوده و امکانات کاملی دارد.

شیراز؛ از ۴۵۰ میلیون
خانه‌های مربوط به مسکن مهر در مناطق صدرا و لپویی شیراز پرطرفدارتر هستند. چرا که فاصله آنها تا خود شهر شیراز کم است و افراد می‌توانند به‌راحتی این مسیر را طی کنند. یک واحد ۶۴ متری در لپویی، که سال ۱۳۹۶ ساخته شده و یک اتاق خواب دارد، با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

این خانه فول‌امکانات است و در طبقه همکف واقع شده. حسن این خانه داشتن یک حیاط خلوت کوچک است. گزینه بعدی ۶۵ متر وسعت دارد و ساخت آن به سال ۱۳۹۷ برمی‎گردد. این خانه یک خوابه، در طبقه سوم قرار گرفته و با قیمت ۵۱۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و دسترسی بسیار خوبه به مدرسه و سوپرمارکت و… دارد. امکانات واحدی که در موردش نوشتیم، کامل است. خانه‌ای ۱۰۰ متری که در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و دو اتاق خواب دارد، ۸۴۰ میلیون تومان است.

این واحد که همه امکانات را از قبیل آسانسور، پارکینگ و انباری دارد، با قیمت ۸۴۰ میلیون تومان فروخته می‎شود. در فاز دو صدرا هم خانه‌ای ۷۵ متری و سه سال ساخت آگهی شده که ۷۰۰ میلیون تومان قیمت آن است. این واحد در طبقه چهارم یک ساختمان قرار گرفته و امکاناتش کامل است. برای خرید گزینه‌ای ۹۰ متری و دو خوابه که هشت سال قبل ساخته شده، به ۸۷۵ میلیون تومان پول نیاز دارید. این خانه در طبقه چهارم ساختمانی با همه امکانات رفاهی قرار گرفته است.

‌رشت؛ از ۸۳۰ میلیون
ساخت خانه‎های مربوط به مسکن مهر در رشت، ۹ سال قبل آغاز شد. فاصله این منطقه با شهر رشت تنها پنج کیلومتر است و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار شده. خانه‌ای ۷۶ متری و دو خوابه که در سال ۱۳۹۸ ساخته شده، ۸۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. ساختمانی که در موردش صحبت می‌کنیم در میدان دوم واقع شده و همه امکانات لازم را دارد. در میدان اول، واحدی ۷۷ متری و پنج سال ساخت قرار دارد که دوخوابه و در طبقه دوم است.

برای خرید این خانه فول‌امکانات که در پارکینگش هم ریموت‌دار است باید ۸۷۵ میلیون تومان هزینه کنید. گزینه دیگر ۸۵ متری و شش سال ساخت و دو خوابه است که برای سکونت در آن باید ۸۸۰ میلیون تومان پول بدهید. این خانه در طبقه سوم واقع شده و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد. با ۸۳۰ میلیون تومان می‌شود خانه‌ای ۷۰ متری و دوخوابه در مسکن مهر رشت خرید که در طبقه سوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و فول‌امکانات است. این خانه کولرگازی داشته و در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است.

برای خرید ۸۳ متر خانه که سال ۱۳۹۶ ساخته شده، باید ۹۲۰ میلیون تومان هزینه کنید. این واحد دو خوابه در طبقه پنجم قرار گرفته و امکاناتی نظیر پارکینگ و انباری و آسانسور دارد و به‌همین‌خاطر زیاد به دردسر نمی‌افتید. با ۸۶۰ میلیون تومان می‌شود یک خانه ۸۵ متری و پنج سال ساخت خرید که در طبقه پنجم قرار گرفته و امکانات آن کامل است. این خانه دو اتاق خواب داشته و بالکن نسبتا بزرگی دارد.

‌فولاد شهر؛ از ۵۹۵ میلیون
گران‌ترین واحدها در مسکن مهر فولادشهر در محله E قرار دارند. در بین دیگر نقاطی در اصفهان که مسکن مهر در آنها ساخته شده، فولادشهر محبوبیت بیشتری دارد. در حال حاضر یک واحد ۹۰ متری در یک نقطه متوسط از فولادشهر، با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان آگهی شده است. این خانه شش سال قبل ساخته شده و دو اتاق خواب دارد و در طبقه سوم قرار گرفته است.

واحدی که در موردش صحبت شد، همه امکانات رفاهی مثل انباری، پارکینگ و آسانسور را دارد. در ناحیه E2 واحدی ۱۳۰ متری آگهی شده که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد و دو اتاق خواب دارد. این خانه در طبقه اول قرار گرفته و فول‌امکانات است. ساختمان جنب پاساژ قرار گرفته و به‌طور کلی دسترسی خوبی به مراکز تفریحی و پزشکی دارد. برای خرید چنین خانه‌ای باید ۸۲۵ میلیون تومان هزینه کنید. یک ۱۱۰ متری که ۹ سال قبل ساخته شده و دو اتاق خواب دارد، با قیمت ۷۳۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

این خانه در طبقه اول قرار گرفته و فول‌امکانات است و در ناحیه E5 واقع شده. اگر مایل به خرید خانه‌ای ۸۵ متری و سه سال ساخت در فولادشهر اصفهان باشید، باید ۸۳۰ میلیون تومان پول بدهید. این واحد در طبقه اول قرار گرفته و امکاناتی مانند پارکینگ، انباری و آسانسور دارد. خانه‌ در ناحیه E6 قرار گرفته و صفر تا ۱۰۰ به‌تازگی بازسازی شده است. در آگهی آمده که چنین واحدی هم پکیج دارد و هم از آیفون تصویری برخوردار است.

‌صفادشت؛ از ۶۱۵ میلیون
واحدهای مرتبط با مسکن مهر صفادشت، در غرب کرج ساخته شده‌اند. تعداد خانه‌های ساخته شده در این شهر، نسبت به دیگر پروژه‌های مسکن مهر بالا‌ست. اما انتقادها از ساخت این شهرجدید در نزدیکی ملارد و در نزدیکی کوه همیشه وجود داشته است. یک واحد ۹۵ متری در فاز یک که امسال ساخت آن تکمیل شده، با قیمت ۹۴۰ میلیون تومان به‎‌فروش می‌رسد. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته، دو اتاق خواب دارد و امکانات آن کامل است و کولرگازی هم دارد.

در همان فاز، واحدی ۷۵ متری و دوخوابه که در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است، با قیمت ۷۱۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد. در بین مشخصات ساختمان آمده که دارای دوربین مدار بسته است. برای اینکه بتوانید یک خانه ۸۰ متری و دو خوابه که ۹ سال قبل ساخته شده در صفادشت بخرید، باید ۸۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید. واحدی که آگهی شده، دوخوابه است و در طبقه دوم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد.

در بین آگهی‌ها به خانه‌ای ۷۵ متری که سه سال قبل ساخته شده برخوردیم که دو خوابه بوده و در طبقه دوم قرار گرفته است. کسی که قصد خرید این واحد را با امکانات کامل داشته باشد، باید ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کند. یک ۸۵ متری در فاز دو صفادشت هم ۶۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. این خانه در سال ۱۳۹۷ ساخته شده و دو خوابه است و در طبقه اول قرار گرفته.

کدخبر: ۴۷۰۳۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر