کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۰۶۷۲
تاریخ خبر:

خانواده پرحاشیه آقای بایدن

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی| در مورد فرزندان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری چه می‌دانیم؟ فرزندان سیاستمداران همیشه در تیررس رسانه‌ها بوده‌اند، آمریکا هم از این قاعده مستثنا نیست، بالاخص فرزندان جو بایدن که به دلایل متعددی در طی سالیان کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. جو بایدن دوبار ازدواج کرده و او سه ‌فرزند از ادواج اول و یک فرزند از ازدواج دوم خود دارد. بو و هانتر، دو فرزند پسر و نائومی و اشلی، دو دختر او هستند.

در دسامبر ۱۹۷۲ بو، هانتر و نائومی و مادرشان که به منظور خرید درخت کاج کریسمس از خانه خارج شدند تصادف شدیدی کردند و در این تصادف سهمگین همسر بایدن و دختر کوچکش نائومی به کام مرگ رفتند و بو دچار شکستگی شدید جمجمه شد.بو بایدن که علاقه بسیاری به پدرش داشت، در همان دانشگاه و در همان رشته‌ای تحصیل کرد که قبلا پدرش تحصیل کرده بود و پس از دریافت مدرک خود در رشته حقوق تا سال ۲۰۰۳ دادستان کل ایالت دلاور شد.

بو تصمیم گرفت بعد از تجربه قضاوت وارد ارتش شود و به عنوان یکی از اعضای هیات منصفه دادگاه نظامی ایلت دلاور خدمت کند. بو کارنامه بسیار موفقی در سمت‌های قضایی خود داشت و دادستانی خوشنام و یک قاضی نظامی منصف بود که توانست با توجه به مقبولیت خود در کمپین باراک اوباما و پدرش سخنرانی کند و برای آن‌ها دلیگیت کسب کند.

پس از پیروزی اوباما در انتخابات، بو با درجه سرگردی برای انجام ماموریت نظامی عازم عراق شد و در بازگشت از عراق به دلیل سالیان خدمتش مدال برنز نظامی دریافت کرد. درنهایت بو سال ۲۰۱۰ متوجه شد که به عارضه تومور مغزی دچار شده است که احتمالا این عارضه ریشه در همان تصادف کودکی و ضربه‌ مهلکی که به جمجمه‌اش وارد شده بود، دارد.

درست در ماه‌هایی که جو بایدن آماده می‌شد تا تصمیمش برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ را عملی کند، بو به دلیل تشدید این عارضه درگذشت و کمپین بایدن تعطیل شد. باراک اوباما شخصا در مراسم ختم او شرکت و سخنرانی کرد و به او نشان لژیون اهدا و از او تقدیر کرد.

هانتر جنجالی‌ترین فرزند بایدن است. احضار او به دادگاه برای احراز هویتش به عنوان پدر فرزندی که حاصل رابطه‌ای خارج از ازدواج بود، در رسانه‌ها جنجال بسیاری به پا کرد. هانتر به‌رغم جایگاه حزبی پدرش رابطه خوبی با جورج بوش داشت و به همین دلیل در دوره ریاست‌جمهوری بوش، مدیر آمتراک(یکی از شرکت‌های راه‌آهن آمریکا) شد.

هانتر بعد از آمتراک تصمیم گرفت مانند بو وارد ارتش شود اما تنها دوروز بعد از ورودش به ارتش به‌دلیل حمل کوکایین در پادگان دستگیر و سپس اخراج شد. هانتر بعد از اخراج از ارتش به اوکراین رفت و عضو هیات‌مدیره یک شرکت اوکراینی شد که در حوزه گاز طبیعی فعالیت می‌کرد. شایعه سوءاستفاده و گروکشی هانتر از اوکراینی‌ها بابت وام یک‌میلیارد دلاری آمریکا به نفع منافع آن شرکت، سبب شد رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ با هدف ضربه زدن به جو بایدن، اوکراین را تحت فشار بگذارد که پرونده فساد هانتر بایدن را تکمیل و به کاخ سفید ارائه دهد.

با برملا شدن این اقدام جولیانی، کار دونالد ترامپ به استیضاح کشید و البته اتهامات او به هانتر بایدن به‎دلیل عدم همکاری اوکراینی‌ها هرگز ثابت نشد. اشلی آخرین فرزند جو بایدن و تنها فرزندش از ازدواج دوم اوست. اشلی برخلاف برادرانش وارد امور سیاسی نشد و از ابتدا میل به شرکت در امور فرهنگی و اجتماعی داشت، به همین دلیل در طول سال‌های گذشته او در انجمن‌های کارگری، کودکان بی‌سرپرست، فقرزدایی از اقشار ضعیف جامعه و حمایت از حقوق حیوانات فعالیت داشت.

منتقدان همیشه اشلی را متهم می‌کردند که انجام این امور و مشارکت در کارهای عام‌المنفعه از سوی او یک حرکت تبلیغاتی و تصنعی است. از سوی دیگر مدیران خیریه‌ها و انجمن‌ها هم همیشه بر سر جذب اشلی رقابت داشتند چون حضور او در یک انجمن همیشه به مثابه کمک‌های مالی سخاوتمندانه سران حزب دموکرات از خانواده کلینتون گرفته باراک و میشل اوباما بود.

سرانجام انتشار تصویری از یک دوربین مداربسته در فضای مجازی که در آن اشلی را درحال مصرف کوکایین نشان می‌داد، سبب شد پرونده دستگیری او در نوجوانی برای خرید و فروش و مصرف ماریجوانا هم دوباره رسانه‌ای شود. بعد از این رسوایی اشلی از تمام خیریه‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد و عام‌المنفعه استعفا داد و با حضور جو بایدن در مراسم افتتاحیه، خط طراحی لباس و مد خودش را راه‌اندازی کرد.

کدخبر: ۳۲۰۶۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر