کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۷۳۳
تاریخ خبر:

خانواده فردوس؛ از کانتینرهای ماموت تا ماموت‌خودرو

روزنامه هفت صبح | اواخر دی‌ماه ‌ ۱۳۹۴ بود که خبر ارسال نامه‌‌هایی از سه خانواده‌‌ مشهور تاجر در ایران منتشر شد. در آن زمان سه خانواده‌‌ فردوس، گرامی و دیلمی که در صنعت و تجارت شناخته‌شده بودند، به فولکس‌واگن تقاضانامه‌هایی جداگانه را ارسال کردند و خواستار همکاری با فولکس‌واگن شدند.

جالب آنکه هر سه خانواده در حوزه‌‌ خودرو نیز دستی بر آتش داشتند و شرکت‌های معتبری را به ثبت رسانده بودند‌ اما در نهایت این اقبال نصیب خانواده فردوس شد که با شرکت ماموت خودرو بتوانند نمایندگی رسمی فولکس‌واگن در ایران را کسب کنند.

ماموت خودرو زیرمجموعه مجتمع ماموت به رهبری مهرداد فردوس است که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد. شرکت ماموت دیزل که زیرمجموعه مجتمع صنعتی ماموت است، به‌عنوان نماینده انحصاری کامیون‌های اسکانیا در ایران فعالیت می‌کند. شرکت ماموت دیزل، به‌عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا در ایران و به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ماموت، دارای نمایندگی‌های مجاز در سراسر کشور است که تحت نظارت مستقیم این شرکت، اقدام به فروش و ارائه خدمات پس از فروش انواع کامیون‌های اسکانیا می‌کند.

اما ماموت با کانتینرها و یخچال‌های خود هم شناخته می‌شود و حتماً آرم آن را ‌ روی بسیاری از کانتینرها دیده‌اید. ماموت بعد از تجربه موفق در صنایع تولید کانکس و خودروهای سنگین در سال ۹۴ اقدام به واردات خودرو کرد و با فولکس‌واگن آلمان قرارداد بست.در سال ۹۵ اولین نمونه‌های فولکس‌واگن تیگوان و پاسات به نمایندگی‌های ماموت خودرو رسید؛ اما از شانس بد ماموت خودرو و فولکس‌واگن در سال ۹۷ تحریم‌های آمریکا علیه خودروسازی باعث شد این برند آلمانی زیاد در ایران ماندگار نباشد.

البته در این مدت کوتاه تیپ GTI از فولکس‌واگن هم وارد ایران شد. ماموت خودرو برنامه داشت که حتی وارد فاز همکاری موثرتر و تولید مشترک با فولکس‌واگن هم بشود و با بازخوردهای مثبتی که از بازار گرفته بود دیگر مدل‌های این خودروساز آلمانی را نیز وارد بازار کند که البته به بن‌بست تحریم‌ها خورد. پس از پایان همکاری با فولکس‌واگن، این شرکت به سراغ کراس‌اوورهای T60 و T80 از برندی چینی به نام یما رفت تا مونتاژ آنها را در ایران آغاز کند که تاکنون خبری از آنها نشده است. طبق آخرین اخبار قرار بود که این پروژه با همکاری مجموعه شهرخودرو انجام شود.

کدخبر: ۳۷۴۷۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر