کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۷۹۵
تاریخ خبر:

خانه نقلی ۶۰‌متری تعویض با ‌بنز یا اسپورتیج

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌ قیمت مسکن آنقدر بالا رفته که بعضی مالکان از پیدا کردن مشتری ناامید شده‌اند. به‌همین‌خاطر برخی از آنها ترجیح می‌دهند به روشی که نیاکانشان هزاران سال قبل رفتار می‌کردند، عمل کنند: مبادله کالا به کالا! گروهی از صاحبخانه‌ها می‌خواهند خانه خود را با ملک بزرگ‌تر یا کوچک‌تر عوض کنند. گروهی دیگر ملک دارند و می‌خواهند آن را با ماشین عوض کنند. دسته‌ای از افراد که ماشین‌شان یک‌مرتبه قیمتش چند‌برابر شده، خرید خانه را ترجیح می‌دهند.

بین انواع تهاتر، مبادله خانه با خانه طرفداران بیشتری دارد. کمی که بین آگهی‎ها بگردید متوجه می‌شوید که اغلب صاحبان ملک که مایل به معاوضه هستند، خانه‌هایی با وسعت بالا و قیمت گران دارند که در حالت عادی به آسانی فروش نمی‌رود. مثلا صاحب واحدی ۲۵۰ متری در سعادت‌آباد که ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد، حاضر است آن را با آپارتمان دیگری در منطقه دو با متراژ کمتر معاوضه کند.

گروهی خانه را با ویلایی در اطراف تهران یا استان مازندران عوض می‌کنند. یکی از این موارد خانه‌ای ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در نیاوران است که مالک می‌خواهد آن را با ویلایی در رودهن عوض کند. صاحب یک خانه‌ ۶۰ متری هم در خیابان جمهوری آگهی داده و گفته مایل است آن را با ماشین‌هایی از قبیل اسپورتیج، بنز و… عوض کند.

‌مبادله خانه با خانه
در خیابان پونک یک خانه ۱۱۲ متری چهار سال ساخت آگهی شده که شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. امکانات این واحد که در طبقه اول قرار گرفته کامل است و بسیار لوکس ساخته شده. اما فروشنده گفته است که اگر مشتری‌اش پیدا شود، حاضر است این واحد را با خانه‌ای کوچک‌تر هم معاوضه کند. البته او توضیح نداده که واحد مورد نظرش بهتر است در کدام ناحیه از شهر باشد. یک واحد ۱۰۷ متری در جنت‌آباد جنوبی هم که پارسال ساخته شده و هنوز کسی در آن ساکن نیست، وجود دارد که قیمت آن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

این آپارتمان دو اتاق خواب دارد و در طبقه دوم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد. صاحبخانه گفته است ملکش را با ملکی مشابه در منطقه پنج یا دو مبادله می‌کند. آپارتمانی ۲۵۰ متری در سعادت‌آباد آگهی شده که ۱۸‌سال از زمان ساخت آن می‌گذرد. این خانه با قیمت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و چهار خوابه است و در طبقه پنجم قرار گرفته. از امکانات خانه می‌شود داشتن آسانسور، انباری و پارکینگ و ۲۰ متر تراس را نام برد.

ظاهرا مالک این خانه کمی عجله دارد و اعلام کرده که حتی حاضر است آن را با خانه‌ای کوچک‌تر هم عوض کند. یک واحد لوکس ۲۵۶ متری در بوکان نیاوران که چهار سال قبل ساخته شده و سه اتاق خواب دارد و در طبقه پنجم قرار گرفته، آگهی شده که قیمت آن ۴۰ میلیارد تومان است. این خانه تریبلکس روف‌گاردن و ۲۰ متر تراس داشته و استخر آن روباز است. صاحب آن می‌گوید حاضر است این واحد لوکس را با خانه‌ای که متراژ آن ۲۰۰ متر بوده و در پاسداران قرار گرفته باشد، معاوضه کند.

یک خانه ۱۱۰ متری که آن‌هم از قضا در نیاوران قرار گرفته، دو خوابه است و از ساخت آن یک دهه می‌گذرد. آپارتمان در طبقه دوم واقع شده و فول‌امکانات است و با قیمت ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. البته در انتهای آگهی ذکر شده که ملک قابل معاوضه با آپارتمانی حوالی عمار و نیاوران است که بالای ۱۰۰ متر باشد. در صراف‌های جنوبی اگر بخواهید واحدی ۱۲۰ متری چهار سال ساخت بخرید، باید ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

واحدی که از آن صحبت می‌کنیم در طبقه پنجم قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. اما کسی که مایل به معاوضه باشد و خانه‌ای شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در منطقه دو داشته باشد، می‌تواند پا پیش بگذارد و نصفی از پول را نقدی بدهد و نصف دیگر را با خانه عوض کند.

در نظام‌آباد یک خانه ویلایی ۱۵۰ متری وجود دارد که پارسال ساخته شده و سه اتاق خواب دارد. خانه دارای پارکینگ، بالکن و انباری است و صاحبش می‌خواهد آن را با آپارتمانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری در همان حوالی عوض کند. یکی از گزینه‌های دیگر ۷۰۰ متری بوده و در شهرک‌غرب واقع است و چهار اتاق خواب دارد. این خانه ویلایی قبل از سال ۱۳۷۰ ساخته شده و پارکینگ، انباری و تراس دارد و صاحبخانه دلش می‌خواهد آن را با خانه‌ای که قیمتش ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و در همان شهرک غرب قرار گرفته عوض کند.

مبادله خانه با ماشین
تعداد خانه‌هایی که قرار است با یک ماشین عوض شوند زیاد نیست. اما در خیابان ظهیرآباد یک واحد ۵۹ متری قرار گرفته که در سال ۱۳۸۴ ساخته شده و یک اتاق خواب دارد. این خانه در طبقه چهارم بوده و فاقد آسانسور، پارکینگ و انباری است و با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. اما در آگهی این آپارتمان ذکر شده که صاحبخانه حاضر است آن را با یک خودرو عوض کند. البته او ذکر نکرده که ماشین مورد علاقه‌اش کدام است.

مورد دیگر در جنت‌آباد شمالی قرار دارد و ۹۰ متری است. این خانه در سال ۱۳۹۴، یعنی هفت سال قبل ساخته شده و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد. البته باید بگوییم که سند آن اوقافی است. واحدی که در موردش صحبت می‌کنیم در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد. اما از آنجایی‌که آسانسور ندارد، برای رفتن به طبقه دوم باید روی پاهای خودتان حساب باز کنید. صاحبخانه گفته است که واحد مسکونی‌اش را که فول بازسازی شده و به اماکن تفریحی و تجاری نزدیک است، یا می‌فروشد و یا تنها با خودرو معاوضه می‌کند.

در یکی از برج‌های کنار دریاچه چیتگر با نام مجلل یک واحد ۱۲۰ متری آگهی شده که در طبقه ۱۲ است. این واحد سه‌خوابه، دارای آسانسور، انباری و پارکینگ بوده و سالن بدنسازی برای آقایان و خانم‌ها و مشاعات آبی دارد. در آگهی البته دو مشکل وجود دارد. نه خبری از قیمت است و نه توضیحاتی در مورد ماشینی که فروشنده قصد مبادله با آن را دارد. یک خانه ۵۵ متری در محله جوادیه که قیمت آن یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان است و یک اتاق خواب دارد هم با ماشینی که قیمت آن مشابه باشد، معاوضه می‌شود.

این آپارتمان در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد و شش سال از عمر آن می‌گذرد. اما مجلل‌ترین گزینه، آپارتمانی ۳۰۰ متری در نیاوران است. صاحبخانه حسابی از فروش نرفتن آن کلافه شده و در آگهی نوشته است هر‌‌چه سریع‎تر می‌خواهد آن را بفروشد. آپارتمان در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و به گفته مالک همه متریال آن اروپایی و برند هستند. این خانه بسیار لوکس ساخته شده و شاید به همین خاطر است که صاحبخانه برای معاوضه آن هم ماشین و هم یک ویلا می‌خواهد.

یک واحد ۶۰ متری قدیمی‌ساز در خیابان جمهوری با قیمت دو میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان آگهی شده است. این خانه دو‌خوابه بوده و در طبقه اول قرار گرفته است. نداشتن آسانسور چندان برای این طبقه مهم نیست، اما شاید نداشتن پارکینگ اذیت‌تان کند. به‌هرحال صاحبخانه لیستی از اتومبیل‌هایی که می‌خواهد خانه را با آن عوض کند ارائه داده و گفته است که آن را با اسپورتیج، سراتو، بنز، جنسیس و… عوض می‌کند. در امامزاده حسن با یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون می‌شود آپارتمانی خرید که ۱۳۰ متر وسعت داشته و پارسال ساخته شده است. این خانه سه اتاق خوابه است و امکانات کاملی دارد و صاحبش گفته که حاضر است با خودرویی با قیمت مشابه آن را عوض کند.

معاوضه خانه با ویلا
مالک یک آپارتمان ۳۶۵ متری در فرشته که به‌تازگی ساخته شده، آماده است تا این خانه چهار اتاق خوابه را با یک ویلا عوض کند. او البته شرح نداده که ویلای مورد نظرش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد یا حتی اصلا قیمت خانه خودش چقدر است که مشتری بتواند برای آن برآورد کند. اما به‌هر‌حال خانه فول‌امکانات است و در طبقه آخر قرار گرفته و ویو خوبی دارد. در دردشت نارمک واحدی ۱۱۱ متری وجود دارد که در سال ۱۳۸۰ ساخته شده است.

این خانه پنج میلیارد تومان قیمت دارد و در طبقه دوم قرار گرفته و آسانسور ندارد. اما می‌توانید روی پارکینگ و انباری آن حساب کنید. فروشنده گفته است که این خانه دو‌خوابه را می‌تواند با یک ویلا در استان مازندران عوض کند و می‌خواهد که قیمت‌شان برابر با هم باشد. در بین آگهی‌ها به واحدی ۱۰۷ متری در سعادت‌آباد برخورده‌ایم که قیمت آن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و ۱۵ سال پیش ساخته شده. خانه دو اتاق خواب داشته و در طبقه اول قرار گرفته است و انباری و آسانسور دارد و نیمه دوبلکس است.

صاحبخانه می‌گوید قصد دارد آن را با ویلایی در اطراف تهران معاوضه کند که متراژ بالایی داشته و انشعاباتش کامل باشد. در محله اتابک با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود خانه‌ای خرید که در طبقه چهارم قرار گرفته و ۱۱۸ متر است. این واحد سه‌خوابه دارای امکاناتی از قبیل آسانسور، پارکینگ و انباری است و در سال ۱۴۰۰ ساخته شده. اما اگر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نقد ندارید، اما دارای ویلایی در محمودآباد یا آمل هستید که ارزش آن به این اندازه است، می‎توانید برای این خانه پا جلو بگذارید و ویلای خود را با خانه‌اش عوض کنید.

در میرداماد آپارتمانی آگهی شده که ۱۳۵ متری بوده و ساخت سال ۱۳۸۳ است. این خانه سه اتاق خواب دارد و دارای آسانسور و انباری است اما پارکینگ ندارد. برای اینکه بتوانید صاحب این خانه شوید، باید ویلایی در اطراف تهران داشته باشید. مالک خانه ۴۰ متری در میدان حر هم که ارزش خانه‌اش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است در آگهی خود نوشته حاضر است آن را با یک ویلا در آمل عوض کند. آپارتمانی که او در موردش آگهی داده، یک خوابه است و در طبقه دوم قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد و بازسازی شده است؛ چرا که عمر آن به ۱۷ سال می‌رسد.

یک خانه ۴۳۰ متری در خیابان نیاوران وجود دارد که در طبقه پنجم یک ساختمان است و امکاناتی از قبیل آسانسور، انباری و پارکینگ را دارد. خانه دارای استخر و جکوزی بوده و سالن اجتماعات دارد. صاحبخانه که در ثبت کردن اطلاعات کافی کمی تنبل به نظر می‌رسد، به‌دنبال ویلایی لوکس در اطراف تهران است تا آن را با خانه مجلل و بزرگش عوض کند. در همین خیابان خانه‌ای ۱۵۰ متری و یک سال ساخت آگهی شده که سه اتاق خواب دارد و با قیمت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. این واحد در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. صاحبخانه می‌گوید که دلش می‌خواهد خانه‌اش را با ویلایی در رودهن یا حوالی مهرآباد عوض کند. البته او تاکید دارد که نیمی از پول خانه را نقد می‌خواهد و نیم دیگر را حاضر به معاوضه است.

کدخبر: ۴۶۲۷۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر