کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۱۷۴
تاریخ خبر:

خاص‌ترین گذر موقت ‌به ایران وارد شد

روزنامه هفت صبح | ‌بوگاتی ویرون جزو عجیب‌ترین خودروهای جهان است. این خودرو نه قدمت مک‌لارن P1 را دارد و نه رکورددار سرعت و قدرت در حال حاضر است. چند سالی می‌شود که این هایپرکار فرانسوی بازنشسته شده و جایش را به شیرون داده ‌ اما با تمام این تفاصیل ویرون اسطوره‌ای است که تمام نمی‌شود و برای بسیاری از افراد که علاقه چندانی به صنعت خودرو هم ندارند، بهترین ماشینی است که تا به حال تولید شده.

اخیراً کانال گذرموقت عکس‌هایی را از یک دستگاه بوگاتی ویرون قرمز منتشر کرده که در پارکینگی در تهران گرفته شده است. این ویرون اولین ویرونی نیست که وارد ایران شده است. اوایل مهرماه سال ۹۰ بود که خبری عجیب سایت‌های خبری را پر کرد: بوگاتی ویرونی با پلاک رند ۶۶ دال ۶۶۶ ایران ۶۶ در خیابان‌های شمال شهر تهران دیده شده است. پلیس راهور خیلی زود بیانیه داد و پلاک خودرو را جعلی خواند‌ اما در زمینه تردد این خودرو اظهارنظری انجام نشد.

پیگیری خبرنگاران اما جواب داد و مشخص شد که این هیولای ۱۰۰۱ اسب بخاری که در آن سال‌ها‌ نزدیک به شش میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود، متعلق به یکی از آقازاده‌های ثروتمند کشور است. البته عکسی که از این خودرو منتشر شده بود، عکسی جعلی و مربوط به یکی از کشورهای همسایه بود. هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری بوگاتی آقازاده یک میلیارد تومان عنوان شد. بعد از آن تصویری از یک بوگاتی قرمز تیره در بندر انزلی منتشر شد که این هم تنها چند ساعت مهمان ایران بود و قرار بود از مبدا امارات به مقصد روسیه برود.

آخرین تصویری که منتشر شده اما باز هم شایعه حضور بوگاتی در ایران را مطرح کرده؛ حضوری که با توجه به قوانین و ممنوعیت ورود خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به احتمال زیاد به صورت گذرموقت خواهد بود. این جانور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری با دلار ۲۵ هزار تومانی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد. ویرون برای اولین بار در پاییز ۲۰۰۵ معرفی شد. به گزارش زومیت، این ابرخودرو‌ نه‌تنها با قدرت و گشتاور بسیار بالا، فراتر از تمامی خودروهای استاندارد جهان بود‌ بلکه بهترین شتاب‌گیری و نهایت سرعت را فراهم می‌کرد.

انتشار آمار فنی اولین نسخه از ویرون، با سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت۲.۵ ثانیه و نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتربر ساعت، نقطه‌‌ عطفی بر توانایی‌های یک محصول استاندارد جاده‌ای بود. در مجموع ۴۵۰ دستگاه از نسخه‌های مختلف ویرون تا سال ۲۰۱۵ تولید شد. جالب است بدانید که تولید این خودرو به شدت برای مالک بوگاتی، فولکس‌واگن، زیان‌آور بود. در حالی که هزینه تمام‌شده تولید هر دستگاه ویرون شش میلیون دلار بود این خودرو با قیمت میانگین ۱٫۷ میلیون دلار فروخته می‌شد.

طراحی و تولید این خودرو در نهایت به ضرر دو میلیارد دلاری برای فولکس‌واگن انجامید. اگرچه بسیاری معتقدند ‌ این زیان ارزش رکوردشکنی سرعت را داشت. در سال ۲۰۱۰ ویرون سوپراسپرت با ثبت ۴۳۱ کیلومتر سرعت وارد کتاب گینس شد. در سال ۲۰۱۳ هم ویرون گرنداسپرت ویتس رکورد سریع‌ترین خودروی رودستر جهان را با ثبت سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت شکست.

کدخبر: ۳۸۱۱۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر