کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۳۲۱
تاریخ خبر:

خاص‌ترین ام‌کامپتیشن ایران در لباس برنزی ‌رنگ

روزنامه هفت صبح | سری ۶ ب.ام.و ‌بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ توسط پرشیاخودرو به ایران وارد شد. نمونه‌های اولیه‌‌ آن با چراغ مثلثی‌شکل عقب جزو زیباترین ب.ام.وهای حاضر در ایران بودند اما سری جدیدتر آن نیز از ظاهری استخوانی و کشیده بهره می‌برد که همزمان مولفه‌های طراحی سنتی ب.ام.و و ابتکارهای موجود در خودرویی اسپورت را داراست.

در مدل ام‌۶ شاهد برخی از ویژگی‌های اسپورت اضافه هستیم: سقف فیبرکربنی، اگزوزهای چهارتایی و رینگ‌های ۱۹ اینچی. اسپیولر عقب نیز به صورت آپشن در این مدل قابل نصب است که در نمونه بررسی‌شده موجود است و به بهبود نمای عقب کمک کرده است.

غربیلک فرمان سه‌پره معروف ب.ام.و اولین عنصری است که در کابین این خودرو به چشم می‌خورد. تریم کابین ترکیبی از چرم طبیعی و چوب براق است که در تعادل با هم قرار دارند. سیستم صوتی مخصوص ام‌۶ با ۱۶ بلندگو توسط شرکت معروف هارمن کاردون ساخته شده است که صدای آن نه‌تنها سرنشینان که رهگذران را نیز می‌تواند بهره‌مند سازد.

در بخش امکانات استاندارد این خودرو باید به سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های هوشمند LED، وکیوم در‌ها، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک با گرم‌کن، صندلی‌های جلوی برقی ۲۰ جهته با گرمکن و حافظه، سنسورهای پارک جلو و عقب، تودوزی چرمی و دوربین دید عقب اشاره کرد.

آپشن‌های اضافی M6 نیز شامل گرم‌کن فرمان، سیستم هداپ دیسپلی، سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، رادار بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف و دوربین ۳۶۰ درجه هستند. موتور جذاب‌ترین بخش ام‌۶ است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۴٫۴ لیتری توربو با آرایش V8 قرار گرفته است که قادر به تولید ۵۶۰ اسب بخار نیرو و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور است.

با این پیشرانه ام‌۶ قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در تنها ۴٫۲ ثانیه است. حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر سر ساعت است. پس بهتر است با ام‌۶‌هایی که در خیابان شما را به کورس گذاشتن دعوت می‌کنند، جواب مثبتی ندهید چون تضمینی نیست که بتوانید حداقل به سهولت آنها را ببرید.

سرعت بالای ام‌۶ مدیون توربوشارژرها و اگزوزهای ارتقایافته است که باعث می‌شوند تاخیر در عمل‌کردن توربوشارژرها کم شود. همچنین ب.ام.و در این مدل اقدام به طراحی دوباره سرسیلندر کرده تا مقاومت بالاتری در برابر حرارت داشته باشد و زمان‌بندی و لیفت سوپاپ‌ها را نیز دوباره تنظیم کرده تا موتور عملکرد بهتری داشته باشد. البته در بخش هندلینگ ب.ام.و حرف چندانی در برابر رقیبی همچون مرسدس بنز AMG جی‌تی ندارد اما چسبندگی بالا باعث می‌شود تا این خودرو مشکل چندانی بر‌سر پیچ‌ها نداشته باشد.

کدخبر: ۳۷۲۳۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر