کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۶۷۵
تاریخ خبر:

حیرت بی‌پایان ‌ما از‌‌ اتفاقات یورو ۲۰۲۰

روزنامه هفت صبح، کمال‌بردبار | مگر می‌شود در دو بازی ۱۴ گل ردو‌بدل شود؟‌ مگر می‌شود در دو بازی با یک الگوی مشابه تیمی یک بر صفر عقب بیفتد و ۳بریک کامبک بزند و در دقایق آخر دو گل بخورد و بازی به وقت اضافه برود؟‌ عین هم. دوشنبه شب یک نفر سناریوی دو بازی را نوشته بود. عین به عین. اسپانیا مقابل کرواسی و فرانسه مقابل سوئیس. با یک ریتم هیجان مشابه،‌ با نقاط عطف و گره‌گشایی یکسان.

فقط انگار یکی‌اش را با پایان تلخ نوشته بودند و یکی‌اش را هپی‌اند. دو بازی با ۱۴ گل و ۲۴۰دقیقه و یک بونوس اضافی با ۱۰پنالتی. انگار می‌خواستند همه فیلم‌های هیجان‌انگیز سینما را شرمنده کنند. انگار قرار بود بگویند استاد تام کروز، ‌استاد کیانو ریوز،‌ کاپیتان آمریکا،‌ آیرون من،‌ بیوه- برازنده- سیاه،‌ ووندر وومن،‌ قهرمانان دی‌سی و مارول،‌ هرچه در چنته دارید بیاورید وسط، هرکاری که می‌توانید برای هیجان،‌ برای تولید اشک و خنده و درام انجام دهید رو کنید.

آن‌وقت ببینید در مقابل فوتبال چقدر ضعیف و حقیر هستید. آن‌وقت ببینید که یک مهاجم گمنام سوئیسی، گوش چپ جوان اسپانیایی و هافبک کروات می‌توانند در چند دقیقه شهرتی فراگیرتر از همه شما افسانه‌های خیالی کسب کنند. اسمش فوتبال است. جادویی شگفت‌انگیز.

این شب در تاریخ فوتبال جهان ثبت خواهد شد. شبی که دو فینالیست جام‌جهانی در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا حذف شدند. در زیباترین نمایش‌های جهان و چه گل‌هایی. شوت حیرت‌انگیز پوگبا، ‌گل زیبای موراتا، ‌شوت قشنگ گاورانویچ، پاس پشت پای امباپه،‌ کنترل در حال حرکت بنزما،‌ سیوهای اونای سیمون، توپ‌هایی که به تیرهای دروازه خوردند و فرصت‌هایی که هدر رفتند. فریادهای شادی و شجاعت و اشک‌های بی‌صدا و پر از درد.

چه اتفاقی افتاده است، ‌آیا نقطه عطفی در تاریخ فوتبال را تجربه کرده‌ایم؟‌ جایی که تاکتیک‌ها با معجونی از شجاعت و صلابت ترکیب شده‌اند؟‌ جایی که تیم‌ها شجاعانه با پنج یا شش نفر به دروازه همدیگر حمله‌ور می‌شوند. گل زدن بسیار ساده‌تر شده است؛ ارسال توپ به درون محوطه و حضور بازیکنان پرشمار. تاریخ فوتبال دوشنبه‌شب جادویی خود را از یاد نخواهد برد.

کدخبر: ۳۹۹۶۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر