کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۴۹۷
تاریخ خبر:

حکم سنگین برای «مرد طلایی» در حمله به کنگره

ایرنا: «کلت کلر» شناگر سرشناس آمریکایی و برنده دو طلای المپیک که در یورش ۶ ژانویه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره شرکت داشت، با اتهام هایی چون نافرمانی مدنی و اخلال در روند قضایی روبه روست و ممکن است به ۳۰ سال حبس محکوم شود.

به نقل از واشنگتن پست، وی در میان حامیان دولت ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که به ساختمان کنگره حمله کردند، شناسایی شده و اکنون با هفت مورد اتهام مواجه است.

این شناگر با ۱۹۰ سانتیمتر قد در میان دیگر مهاجمان به راحتی قابل تشخیص بود، به هنگام یورش به ساختمان کنگره، لباس تیم ملی المپیک آمریکا را بر تن داشت.

کلر که در ابتدا با سه اتهام از سوی اف بی آی و پلیس کنگره روبه رو بود، اکنون چهار اتهام جدید را نیز در کارنامه خود دارد.

اتهام های اولیه وارده به وی شامل ورود آگاهانه به منطقه غیرمجاز، بی نظمی و نافرمانی در داخل ساختمان کنگره و هل دادن و عقب راندن افسران پلیس بود و اکنون نیز با اتهام های جدیدی چون نافرمانی مدنی و اخلال در روند قضایی روبه رو است که به گزارش رسانه های آمریکایی ممکن است در مجموع به ۳۰ سال زندان محکوم شود.

کلر که ۳۸ سال سن دارد، در المپیک پکن موفق شد مدال طلا در رشته شنا را از آن خود کند.

تصاویر مربوط به این ورزشکار هنگامی مورد توجه پلیس آمریکا قرار گرفت که در اسکن های تصاویر زنده تلویزیونی، وی در صحن کنگره در کنار حامیان دونالد ترامپ دیده می شود.

در این تصاویر، مهاجمان در حال درگیری با پلیس و عقب راندن ماموران مشاهده می شوند، اما علامتی از اینکه وی نیز در جریان این درگیری ها مشارکت مستقیم داشته است، وجود ندارد.

دادستان های آمریکایی خواستار محاکمه کلر در دادگاهی متشکل از هیات منصفه هستند. اتهام او در حوزه جرایم فدرال است و ممکن است برایش تا ۳۰ سال زندان به همراه داشته باشد.

هواداران ترامپ ۱۷ دی ماه به منظور جلوگیری از اعلام نهایی بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، به ساختمان کنگره یورش بودند که در جریان آن دستکم پنج نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.

کدخبر: ۳۷۳۴۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر