کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۷۸۲
تاریخ خبر:

حکم اعدام برای مرد اجیر شده توسط زن متاهل

روزنامه هفت صبح، خلیل موسوی | جوان تهرانی که متهم است زنی را بعد از اجیر شدن مورد آزار و اذیت قرار داده است، با حکم قضات شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.دوسال پیش بود که مردی در تماس با سامانه ۱۱۰ پلیسی تهران از به دام انداختن مردی متجاوز در خانه‌اش خبر داد.

پس از این تماس، تیمی از ماموران راهی آدرس اعلامی‌ شهروند تماس‌گیرنده‌ شده و با مردی رو‌به‌رو شدند که صاحبخانه او را در یکی از اتاق‌های خانه‌اش زندانی کرده بود. زنی که از نقشه شوم این مرد شیطان‌صفت نجات پیدا کرده بود، به ماموران گفت: ساعتی قبل زنگ در را زدند. به تصور این‌که شوهرم است، در را باز کردم اما مرد جوانی وارد خانه شد و به سمتم حمله کرد.

او با تهدید قصد آزار و اذیت من را داشت که همان موقع شوهرم وارد خانه و او دستگیر شد.‌پرونده برای رسیدگی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد؛ متهم به نام حشمت در جریان رسیدگی به این پرونده گفت: چندماه قبل با زنی به نام کریمه دوست شده و با او در ارتباط بودم. یک روز کریمه درحالیکه ناراحت بود به سراغ من آمد و مدعی شد زنی به نام زهرا که از دوستانش است، رازهای خصوصی‌اش را فاش کرده است.

او از من خواست با زهرا طرح دوستی بریزم و او را مورد آزار و اذیت قراردهم تا بتواند آبرویش را ببرد و با این کار انتقامش را از او بگیرد. تلفن زهرا را گرفتم و بعد از چندبار صحبت تلفنی دوستی‌ام با او آغاز شد. روز حادثه، کریمه به من قرص ترامادول داده بود و بعد از خوردن آن، از حالت طبیعی خارج شده و به خانه زهرا رفتم. قصد ارتباط با زن جوان را داشتم که شوهرش سر رسید و دستگیر شدم. روز حادثه زهرا مرا به خانه‌اش دعوت کرده بود تا باهم صحبت کنیم و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که قرار است به اتهام تجاوز به عنف دستگیر شوم.

با توجه به این‌که در این پرونده بحث تجاوز مطرح شده بود، رسیدگی به آن در دستور کار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و پرونده روی میز قضات شعبه هفتم این دادگاه قرار گرفت. در ادامه با تحقیقات قضایی در این پرونده مشخص شد که زهرا با متهم ارتباط تلفنی داشته و آن روز او را به خانه دعوت کرده است تا باهم صحبت کنند اما زن جوان قصد ارتباط با متهم را نداشته و حشمت قصد تجاوز به او را داشته است.

در‌حالی‌که پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران در حال رسیدگی بود، همسر کریمه با مراجعه به دادگاه از همسرش و مرد جوان به‌خاطر ارتباط پنهانی شکایت کرد. این مرد به قضات گفت: من و همسرم باهم رابطه خوبی داشتیم و نمی‌دانم چرا او به من خیانت کرده و با مرد جوان ارتباط داشته است. کریمه بعد از افشای این ماجرا مدعی شد با متهم رابطه دوستی نداشته و فقط او را برای انتقام از زهرا اجیر کرده است. حالا که مشخص شده او دروغ گفته و مدتی با این مرد ارتباط دوستی داشته است، از همسرم و مرد جوان در زمینه ارتباط نامشروع شکایت دارم.

بعد از این شکایت پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و قضات با بررسی تماس‌های کریمه و مرد غریبه متوجه رابطه عاشقانه آنها باهم شدند و بنابراین زن به اتهام خیانت به همسرش و برقراری رابطه نامشروع بازداشت شد. هرچند کریمه در ابتدا سعی داشت، همه اتهامات را منکر شود و ادعا داشت گفته‌های متهم پرونده دروغ است و همسرش از او شکایت بی‌اساس کرده ‌است اما درنهایت وقتی متوجه شد پرینت تلفن‌هایش همه‌چیز را مشخص کرده‌ است، اعتراف کرد با متهم رابطه داشته تا فقط از دوستش انتقام ‌بگیرد و هیچ ماجرای دیگری این وسط نبوده است.

به این ترتیب پرونده تکمیل و با صدور کیفرخواست علیه هر دومتهم جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و در این جلسه هر دو متهم پای میز محاکمه ایستادند. ‌در ابتدای جلسه زهرا به عنوان شاکی پرونده بار دیگر به تشریح جزئیات اتفاق پرداخت و گفت: برای فروش خانه‌مان در سایت‌های اینترنتی خرید و فروش اقدام کرده بودیم که روزی یک‌نفر برای دیدن خانه به‌همراه دوستش آمدند اما از آنجا که غریبه بودند راهشان ندادم و از آنها خواستم بروند و هروقت که شوهرم بازگشت برای دیدن خانه بیایند که حشمت عنوان داشت تنها قصد دارد چندعکس از داخل خانه بیندازد تا به همسرش نشان دهد و من باز‌هم قبول نکردم و شماره او را گرفتم و عکس‌هایی از خانه را برایش با پیام‌رسان ارسال کردم.

بعد از این ماجرا مزاحمت‌های او شروع شد و مدام در فضای مجازی با من ارتباط برقرار می‌کرد تا اینکه یک‌روز او را به خانه دعوت کردم که ببینم حرف حسابش چیست. روز حادثه من و فرزند خردسالم در خانه بودیم که یک‌نفر در خانه‌مان را باز کرد و دیدم که حشمت وارد شد. من از دیدن او شوکه شده بودم اما او به‌سادگی روی من چاقو کشید و با تهدید و بدون توجه به التماس‌هایم به من تجاوز کرد.

این ماجرا تأثیر بدی در روحیه من گذاشته است و دیگر نمی‌توانم حتی برای لحظه‌ای در خانه‌مان تنها بمانم. من برای این متهم اعدام می‌خواهم.‌سپس حشمت به دفاع از خود پرداخت و گفت: من با زهرا آشنایی چندانی نداشتم و مدتی بود که با کریمه آشنا شده بودم. او مدام از زهرا بدگویی می‌کرد و می‌گفت او باعث شده است تا زندگی‌اش از هم بپاشد و از من خواست تا به خانه او بروم و به او تجاوز کنم.

درواقع کریمه به من گفته بود چنین کاری کنم و فکر نمی‌کردم که قرار است چنین بلایی سرم بیاید. زهرا خودش با من دوست شده بود و حتی برای من عکس هم ارسال کرده بود اما حالا به دروغ می‌گوید، من بدون اطلاع او وارد خانه‌اش شده‌ام. من وقتی وارد خانه‌اش شدم به دلیل مصرف قرص‌های ترامادول زیاد، از خودم بیخود شدم و قبل از هرگونه اقدامی ‌شوهرش از راه رسید.‌

سپس کریمه که با قرار وثیقه آزاد بود، در جایگاه محاکمه ایستاد و گفت: چون زهرا باعث شده بود زندگی من از هم بپاشد، به همین خاطر آدرس خانه زهرا را به حشمت دادم و از او خواستم تا برایش ایجاد مزاحمت کند اما هرگز از او نخواسته بودم به او تجاوز کند. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شدند و برای حشمت به اتهام زنای به عنف، اعدام و به اتهام تهدید با چاقو دوسال حبس و ۷۴ضربه شلاق و به‌خاطر ورود به عنف، به سه‌سال زندان محکوم‌اش کردند. همچنین متهم به اتهام ضرب و شتم زهرا به پرداخت دیه محکوم شد. قضات دادگاه کریمه را نیز به ۱۰سال‌و‌نیم زندان محکوم کردند.

کدخبر: ۲۷۸۷۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر