کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۸۱۳
تاریخ خبر:

حواشی کنسرت ‌بابک جهانبخش و بستری شدنش

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | متاسفانه در هفته گذشته بابک جهانبخش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. این خواننده سرشناس موسیقی پاپ در هفته گذشته حواشی گوناگونی را پشت‌سر گذاشت که ظاهرا بستری شدن او در بیمارستان هم به دلیل همین حواشی ناخوشایند بوده است. جهانبخش به دلیل انسداد رگ‌های قلب تحت نظر پزشک معالج قرار دارد و این هفته عمل خواهد شد.

«محمد حاتم‌پور»، مدیر شرکت آوای فروهر و تهیه‌کننده بابک جهانبخش، درباره جزئیات این اتفاق گفت: «متاسفانه آخر هفته بدی را گذراندیم. سه رگ اصلی بابک دچار گرفتگی حاد شده است. او خطر سکته را از سر گذرانده، اما هم‌اکنون تحت نظر پزشکان معالج خود در حال آماده شدن برای عمل جراحی قلب باز است. از هواداران ایشان تقاضا می‌شود برای بهبودی و سلامتی بابک، با دعا و انرژی مثبت خودشان همراه این هنرمند عزیز باشند.» در چنین شرایطی احتمالا بابک جهانبخش کنسرت خود را از روی تخت بیمارستان خواهد دید.

کنسرت جدید بابک جهانبخش با عنوان «کنسرت احساس» قرار است طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر به صورت آنلاین پخش شود. فروش بلیت‌های این کنسرت از هفته گذشته آغاز شد، اما قیمت ۵۵ هزارتومانی بلیت‌هایش و همچنین پخش آن به صورت ضبطی با انتقاداتی مواجه شد. او همان زمان در پستی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود، اعلام کرد: «به این اجرا و اثری که تولید کردیم ایمان داریم و هرگز کم نگذاشتیم و اصلا هدفمند تولید کردیم که کیفیتش سینماتیک باشد و جذابیتش چندبرابر. نتیجه یک تلاش بلندمدت که تماما عشق به مخاطب را در آن خواهید دید.»

جهانبخش از آن نسل خواننده‌هایی بود که با تلویزیون ایران‌موزیک و قطعه «چی شده» نامش سر زبان‌ها افتاد. از اوایل دهه ۹۰ تا اواسط این دهه هم یکی از پرفروش‌ترین خواننده‌های مارکت پاپ بود که کنسرت‌هایش در تهران و دیگر شهرهای بزرگ و کوچک ایران تمامی نداشت. پس به نظر پرواضح است که یک کنسرت لایو چیزی نیست که او از پسش برنیاید. اگر یادتان باشد، چند ماه پیش همین انتقادها سمت سیروان و کنسرت از پیش ضبط‌شده‌اش هم روانه شد.

اما نهایتا کنسرت سیروان جذابیت‌های تصویری زیادی داشت و کیفیت خوبی در کارش ارائه داده بود که طبعا مخاطبانش را راضی کرد و حتی یوتیوبرهای خارجی زیادی هم از کیفیت بصری و اجرای او تمجید کردند. بابک جهانبخش هم اگرچه در سال‌های اخیر به پرکاری سابقش نبوده، اما با کمی توجه می‌توان متوجه شد که کیفیت کارهایش بسیار بالاتر از گذشته است.

به موزیک‌ویدئوهای دو، سه سال اخیر او نگاهی بیندازید، از حق نگذرید، بسیار خوش‌ساخت و جذاب ساخته شده‌اند و اگرچه سبک موسیقی او هم تغییرات فاحشی نسبت به گذشته پیدا نکرده، اما باز هم در دو، سه سال اخیر کیفیت تولید موسیقی‌اش به صورت محسوسی بالاتر رفته. به تنظیم‌های اخیرش دقت کنید.

چندسال پیش در یک مصاحبه تلفنی با او، وقتی از کیفیت برخی آثارش و حجم زیاد کنسرت‌هایش انتقاد می‌کردم چیزی شبیه این گفت که خودش دوست دارد کنسرت‌هایش کمتر شود تا بیشتر بتواند روی موسیقی‌اش وقت بگذارد اما خب انتظارات تهیه‌کننده از او چیز دیگری بود. (او در آن سال‌ها با تهیه‌کننده دیگری کار می‌کرد) حجم فشرده‌ای از کنسرت‌ها که به صورت کمپوتی در ایران برگزار می‌شد و این چیزی بود که مطمئنا جهانبخش را آزار می‌داد.

او نسبت به وضعیت صدا و شرایط اجرایش در بسیاری از سالن‌ها انتقاد داشت. می‌گفت مه غلیظی که روی استیج برای مثلا زیبایی بیشتر ایجاد می‌شود، سال‌هاست در دنیا به فراموشی سپرده شده، اما او و دیگر خواننده‌ها در ایران هر شب حجم زیادی از این دود را تنفس می‌کنند که برای صدا و سلامتی‌شان به‌شدت مضر است. همه اینها را وقتی کنار هم می‌گذاریم شاید برایمان قابل فهم‌تر باشد که چرا حالا باید خواننده جوان و بااحساسمان به دلیل عارضه قلبی روی تخت بیمارستان باشد.

در یکی، دو سال اخیر بسیار شنیده‌ام که می‌گویند فلان خواننده دیگر جایی در مارکت ندارد یا فلانی دیگر اصلا آنقدر کم‌کار شده که بود و نبودش تفاوتی ندارد. مشکل همین‌جاست، گاهی این نبودن‌ها خودخواسته است. هنر هرچقدر هم که رنگ‌وبوی مارکت داشته باشد، نهایتا به هنرمندش وابسته است. هنرمندی که برای چندسال متوالی حتی شاید چند شب در سال به واسطه کنسرت‌هایش نتواند زندگی نرمالش را داشته باشد.

طبیعی است که در اولین فرصت حجم کارش را کم می‌کند و این شاید از دید خیلی‌ها حذف یک خواننده به نظر بیاید که در بسیاری از مواقع هم درست است. اما در مورد خواننده‌ای مثل جهانبخش این موضوع صدق نمی‌کند. او، هم هنرمند است، هم مارکت دارد و هم حالا دیگر بسیار باتجربه‌تر از سال‌های آغازین فعالیتش است. امیدواریم که حال او رو به بهبود برود و مجددا فعالیتش را از سر بگیرد.

کدخبر: ۳۶۳۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر