کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۵۴۲
تاریخ خبر:

حمله پهپادی به تاسیسات نظامی فرودگاه ابها در عربستان

ایرنا نوشت: سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به یمن روز سه شنبه اعلام کرد در پی حمله پهپادی به تاسیسات نظامی فرودگاه ابها در جنوب غرب استان عسیر عربستان هشت نفر زخمی شده اند. سرتیپ ترکی المالکی ادعا کرد که دومین حمله پهپادی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نظامی فرودگاه ابها یمن خنثی شد و این پهپاد در آسمان مورد هدف پدافند هوایی عربستان قرار گرفت. وی در عین حال مدعی شد که سقوط قطعات پهپاد متلاشی و سرنگون شده، در محیط فرودگاه ابها موجب مجروح شدن هشت نفر از کارکنان این فرودگاه شد که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد که بر اثر سقوط بقایای هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شده، یک هواپیمای غیر نظامی آسیب دید و شیشه ی ساختمان فردوگاه شکسته شد و همچنین به برخی از تجهیزات پشتیبانی در فضای باز فرودگاه آسیب وارد شد.

وی ادعا کرد که پیش از این حمله نیز یک فروند پهپاد از سوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن به سوی منطقه نجران و فرودگاه بین المللی ابها پرتاب شده بود که با یک فروند موشک بالستیک مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد اما قطعات متلاشی شده آن در مجاورت فرودگاه بین المللی ابها به زمین سقوط کرد و این حمله خسارت مالی و جانی در پی نداشت.

فرودگاه بین المللی «ابها» در جنوب غرب استان عسیر عربستان در ۱۸ کیلومتری شهر «ابها» واقع شده و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. این فرودگاه در ادامه تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان به خاک یمن به منظور انجام حملات هوایی به صنعا و بمباران دیگر استان‌های یمن مورد استفاده نظامی قرار گرفت. پس از این اقدام انصارالله یمن هشدار داد که در صورت ادامه سوء استفاده نیروهای ائتلاف از این فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه مردم یمن، تاسیسات و آشیانه‌های هواپیماهای نظامی آن را مورد هدقف قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام مقامات عربستان فرودگاه ابها پیش از این در هفته بیش از ۳۰ پرواز خارجی و نزدیک به ۱۹۰ پرواز داخلی داشت اما استفاده از این فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه مردم یمن و حملات مقابله به مثل و پهپادی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی این کشور باعث شده تا فرودگاه ابها تاحدود زیادی غیر فعال شود.

کدخبر: ۴۱۱۵۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر