کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۹۷۷
تاریخ خبر:

حمله به کی‌روش از سنگر تهران و خاکریز لندن

روزنامه هفت صبح | حرف‌های عجیب ‌هادی ساعی که نشان می‌دهد نابغه ورزش ایران هیچ شناختی از فلسفه بازی فوتبال ندارد و حتی از مقایسه و استنتاج در بحث کاملا دور است. او فکر می‌کند چون کی‌روش دستمزد زیادی داشته(که تازه یک‌سوم ویلموتس بوده) شاید باید ایران جزو ۱۰تیم برتر دنیا هم قرار می‌گرفت.

او جمله قشنگی هم دارد:‌ «حتی ایران را قهرمان آسیا هم نکرد!» او نشان می‌دهد به‌عنوان قهرمان تکواندو از بازی فوتبال یک شمای محو و تاری در ذهن دارد. مثل این‌که بیایند رینوس میشل، نابغه مربیگری هلند را محاکمه کنند که حتی نتوانست هلند را قهرمان جهان کند و یا حتی قهرمان اروپا! ساعی نمی‌داند که معیارهای موفقیت و ناکامی ‌در فوتبال کمی‌ با تکواندو و وزنه‌برداری فرق می‌کند.

و این چنین جسورانه وارد حیطه‌ای می‌شود که از کلامش مشخص است، شناخت کافی ندارد و رقم قرارداد کی‌روش و صراحت لهجه‌اش عصبانی‌اش کرده است. با رفتن او و گیرکردن ایران برای صعود به جام جهانی آن‌هم مقابل بحرین و عراق تازه مشخص می‌شود که کی‌روش و بخشیدن ثبات تیمی و تاکتیکی‌اش به تیم ملی چقدر مهم بوده است.

ساعی می‌گوید، رنکینگ بهترین تیم‌های آسیا عوام‌فریبی است لابد با همان استدلال انتخاب حریفان تدارکاتی ضعیف اما خب این ادعا اشتباه است. عجیب است که ساعی دو دوره پیاپی عضو شورای شهر تهران بوده. این ضعف استدلال برای یک چهره اجرایی و یا حتی مشاوره‌ای حیرت‌انگیز است. حالا اما ساعی به خبر ورزشی چه گفته: ‌

«کی‌روش واقعاً یک دلال بزرگ بود که مثل یک رئیس‌جمهور در ایران هشت‌ سال سرمربی بود و فقط دلار گرفت و رفت. هیچ کاری برای فوتبال ایران نکرد. او فقط به ما توهین کرد و در ورزش ایران دلالی! باور کنید اگر یک مربی خوب ایران دوماه رفتاری مثل رفتار کی‌روش داشت، بلافاصله برکنارش می‌کردند اما کسی با او کاری نداشت. او هشت‌سال پول گرفت و حتی ایران را قهرمان آسیا نکرد. با آن دستمزدهای فضایی ما انتظار نداشتیم جزو ۱۰تیم اول دنیا باشیم اما قهرمانی آسیا دیگر حق‌مان بود.

این‌که بگویم با کی‌روش در رنکینگ دنیا و آسیا جایگاه خوبی گرفتیم برای عوام‌فریبی بود. جایگاه خوب، سکوی قهرمانی آسیا بود که آن‌هم نشد. من نمی‌دانم که این مربیان خارجی چه گلی بر سر ورزش ایران زده‌اند که قراردادهای میلیاردی با کلی آپشن در قرارداد آنها دیده می‌شود. ما مربیان خوب و بزرگ ایرانی داریم که خیلی بهتر از مربیان خارجی هستند، اما وقتی اسم مربیان داخلی می‌آید قراردادها هم خیلی کم می‌شود. مربیان خارجی مثل کی‌روش و ویلموتس برای اخاذی، دلالی و توهین به اینجا سفر می‌کنند.»

همزمان با ساعی، مهدی رستم‌پور، خبرنگار مهاجر ورزشی که از بزرگ‌ترین مهاجمان و دشمنان کی‌روش بود و از آمدن ویلموتس بسیار خوشحال و خرسند بود، در یک پست بی‌معنی واسطه آمدن ویلموتس را کسی دانسته که قبلا مشاور کی‌روش بوده و در این میان باز‌هم به کی‌روش و طرفدارانش ناسزا گفته. به‌نظر می‌رسد شیوه خاص کی‌روش در داخل و خارج کینه‌های بسیاری را ایجاد کرده است.
مرد بزرگی بود این کی‌روش پرتغالی.

کدخبر: ۳۳۴۹۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر