کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۱۶۸
تاریخ خبر:

حقایقی درباره جنجال آب‌دوغ خیار ۴۰۰ هزار تومانی

خاصیت خبر همین است؛ برایش تیتر جذاب می‌گذارند تا دیده شود. اگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر فروش آنلاین یک کاسه آب‌دوغ خیار ۴۰۰ هزار تومانی را دیده‌اید و آن را برای دیگران فرستاده‌اید که هیچی اما اگر از ماجرا بی‌خبرید باید بگوییم یک سایت اینترنتی خبر فروش یک کاسه آب‌دوغ خیار را با قیمتی در حدود ۴۰۰، ۴۵۰ هزار تومان کار کرده و همه دارند درباره آن حرف می‌زنند اما نکته‌هایی درباره کل این ماجرا وجود دارد که بد نیست با هم آنها را مرور کنیم.

شماره یک؛ با یک کاسه آب‌دوغ خیار معمولی روبه‌رو نیستیم
کاسه آب‌دوغ خیار ۴۰۰ هزار تومانی یک کاسه آب‌دوغ خیار معمولی نیست. در حقیقت فروشنده آن را دیزاین کرده، در یک بسته‌بندی شیک و مخصوص (با یک سینی چوبی) عرضه می‌کند و با توجه به اینکه آن را در کنار بقیه فینگرفودها عرضه می‌کند، متوجه می‌شویم باید پول تشریفات کار را بدهیم.

شماره دو: قیمت واقعی یک پاتیل آب‌دوغ ‌خیار
اگر فقط تیتر گزارش را خوانده باشید یا آن را در کانال‌های تلگرامی دیده باشید، احتمالا زیرلب چندتایی ناسزا نثار باعث و بانی وضع کرده‌اید اما واقعا کدام وضع؟ در همان گزارش که به قلم مهسا بهادری نوشته شده، آمده پس از افزایش ۷۰درصدی قیمت لبنیات که ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذاست، هنوز می‌توان با ۵۰ هزار تومان ۱۲ کاسه متوسط آب‌دوغ خیار تدارک دید. برای تهیه این ضیافت شاهانه یک کیلو خیار به قیمت ۱۰ هزار تومان (نهایتا ۱۶ هزار تومان)، مقداری کشمش از قرار کیلویی ۶۴ هزار تومان (قرار نیست بیشتر از یک مشت کشمش استفاده کنید)، یک کیلو ماست پرچرب با قیمت حدود
۲۰ هزار تومان، یک لیتر دوغ با قیمت ۱۰ هزار تومان و مقداری مغز گردو و نان و سبزی خشک و… استفاده شده است.

شماره سه: سفارش آنلاین آب‌دوغ خیار
اینکه آدم‌ها آنقدر سرشان شلوغ شده که فرصت درست کردن آب‌دوغ خیار را هم ندارند، به اندازه خودش غم‌انگیز است اما غصه دوم از نظر سایز و اندازه اولویت پیدا می‌کند. در گزارش آمده رستوران‌ها الان تنها برای پول پیک یک کاسه آب‌دوغ خیار ۱۵ هزار تومان می‌گیرند و خودش را ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان می‌فروشند. همین آب‌دوغ خیار پرملاتی که ۱۲ کاسه‌اش با ۵۰ هزار تومان در خانه تهیه می‌شد. ممکن است بگویید رستوران است دیگر! بله حق دارید اما همین رفیقی که توانسته همان یک کاسه نهایتا ۴۰، ۵۰ هزار تومانی را با تزئین و هنر به قیمت ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان بفروشد، را حتما یادتان بماند!
در توضیحات سایت فروشنده آمده آب‌دوغ ‌خیار مورد نظر را در ۱۰ تا جام یک بار مصرف و به‌صورت چیدمان شده در سینی چوبی تحویل می‌دهند. یک سینی ۱۸تایی هم دارند که ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. ماست، خیار، مویز، نان خشک، گل سرخ، نعنا و دوغ هم به‌عنوان مواد تشکیل‌دهنده ذکر شده‌اند (یعنی از گردو هم خبری نیست؟). گشت‌وگذاری در همین سایت اینترنتی نشان می‌دهد آنها ۱۰ تا دلمه را هم ۶۰ هزار تومان می‌فروشند و مثلا هشت عدد رول سوشی را هم ۱۶۵ هزارتومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.

کدخبر: ۴۰۳۱۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر