کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۵۰۲
تاریخ خبر:

شناسایی یک تیم ‌داعش در نزدیکی مرز ایران

روزنامه هفت صبح | برافراشته شدن پرچم داعش در یکی از روستاهای شهرستان سیدصادق استان سلیمانیه به‌نام برده‌رش، نیروهای امنیتی این منطقه را به تکاپو واداشت.مدتی از این حادثه نگذشته بود که پرچم دیگری از همین گروه تروریستی در حدفاصل شهرستان‌های شهرزور ـ دربندیخان خبرساز شد. پرچم سوم در نزدیکی روستای کانی‌سپیکه پرخ از توابع شهرستان پینجوین برافراشته شد و بر اثر بمب‌گذاری انجام‌شده، دو عضو نیروهای امنیتی شهرزور زخمی شدند.

تحرکات آشکار مورد اشاره در نهایت منجر به آن شد که نیروهای امنیتی سلیمانیه با همکاری نیروهای مستقر در مناطق شهرزور، سیدصادق، حلبچه و پینجوین تلاش مضاعفی را با هدف خنثی کردن دیگر اقدامات احتمالی این گروه آغاز کردند. بر اساس اعلام فرماندهی نیروهای امنیتی سلیمانیه موسوم به آسایش، یک هسته مخفی از تروریست‌های داعش در مناطق مورد اشاره، شناسایی و دستگیر شده‌اند.

بیانیه صادره از سوی فرماندهی نیروهای امنیتی سلیمانیه تأکید کرده است که اعضای این هسته مخفی داعش دستگیر شده‌اند و جدای از افراد محلی که شماری از آنها سابقه عضویت در گروه تروریستی القاعده و شاخه کردستان عراق آن را دارند، دو عضو عرب این هسته نیز در حلبچه دستگیر شده‌اند، میان دستگیرشدگان، چند زن نیز وجود دارند.

*** انبار اصلی داعش در الانبار هم پیدا شد
آژانس اطلاعات عراق روز ‌شنبه اعلام کرد که انبار اصلی تجهیزات و مواد منفجره وابسته به گروه تروریستی داعش در استان الانبار (در نزدیکی مرز سه کشور اردن، سوریه و عربستان سعودی) را تصرف کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه آژانس اطلاعات عراق آمده است‌ که نیروهای اطلاعاتی در وزارت کشور موفق به توقیف انبار اصلی تجهیزات و مواد منفجره گروه تروریستی داعش در محدوده به اصطلاح ولایت الانبار در مناطق کویری در نزدیکی منطقه هیت در منطقه کبیسه شدند. در این بیانیه هشدار داده شده است که گروه تروریستی داعش قصد استفاده از این انبار برای انجام عملیات تروریستی در مناطق هیت، فلوجه و الرمادی در استان الانبار را داشته است.

آژانس اطلاعات عراق اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی در داخل انبار مذکور ۲۰ دستگاه چسب مغناطیسی، ۱۰ کمربند انفجاری، ۲۰ دستگاه مواد منفجره، ۱۱۹ بمب کنار جاده‌ای، ۲۵۰ نارنجک منفجر‌کننده برقی و معمولی، دو حلقه فیوز کوارتز و شش استخر شنا کشف کردند.

کدخبر: ۳۷۲۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر