کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۷۱۶
تاریخ خبر:

حشد شعبی:ما با درخواست رسمی در سنجار هستیم

سخنگوی محور شمال حشد شعبی عراق اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی بنا به درخواست رسمی ستاد عملیات نینوا در سنجار حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز: «علی الحسینی»، سخنگوی محور شمال حشد شعبی امروز یکشنبه نسبت به تلاش‌ها برای کشاندن حشد شعبی به درگیری مسلحانه و نظامی بین نیروهای ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: ماجرای کشاندن نیروهای حشد شعبی به درگیری مسلحانه بین نیروهای ترکیه و عناصر پ ک ک، بعید و غیرممکن است به خصوص با توجه به اینکه واحدهای نظامی حاضر در سنجار بین نیروهای حشد شعبی، ارتش و پلیس مشترک است.

الحسینی بیان کرد که گسترش و حضور نیروهای حشد شعبی در سنجار، به درخواست رسمی فرماندهی ستاد عملیات نینوا برای پرکردن شکاف‌های امنیتی و جلوگیری از خطر داعش برای این شهر بوده است و ارتباطی با جنگ با نیروهای ترکیه ندارد و حضور نیروهای حشد فقط محدود به مناطق مشخص دارای شکاف‌های امنیتی است.

از سوی دیگر، جنبش عصائب اهل الحق آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه رویکرد خصمانه نیروهای ترکیه مستقر در شمال عراق اعلام کرد.

عصائب اهل الحق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تهدیدات مجدد نیروهای ترکیه به حمله به خاک عراق مطرح است به طوری‌که اطلاعاتی درباره وجود طرح نظامی ترکیه برای حمله به مناطق کوه سنجار وجود دارد؛ مناطقی که قبلا با خون شهدا و اراده مبارزان قهرمان از سلطه جویی گروه‌های مجرم و تکفیری آزاد شدند.

این گروه افزود: مردم غیور عراق که میادین جنگ و مقاومت آنها را باتجربه ساخته است در کنار قهرمانان حشد شعبی و نیروهای نظامی آماده مقابله با هرگونه رویکرد نظامی علیه کشور، ملت و خاک عراق و کسانی هستند که حاکمیت و امنیت ما را نقض کرده و تهدید می‌کنند.

پیش از این ترکیه عملیات نظامی در شمال عراق علیه عناصر پ ک ک انجام داده بود.

بغداد و اربیل در اکتبر ۲۰۲۰ توافقی بر سر عادی سازی اوضاع سنجار و اخراج گروه‌های مسلح و در رأس آن حزب کارگران کردستان امضا کردند.

کدخبر: ۳۷۳۷۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر