کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۲۰۶
تاریخ خبر:

حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

‌اصغر فرهادی
آن‌چه واقعا به آن علاقه دارم و می‌خواهم با آن سر و کار داشته باشم، زندگی عادی و روزمره است. این برای من ارزشمند است. اما از خطر خسته‌کننده و تکراری بودن جزئیات نیز آگاهم که هیچ‌کس به آن علاقه ندارد، بنابراین فیلم باید واقعی باشد، اما با عنصری از تعلیق که مخاطب را مجذوب خود می‌کند. در ایران بستگی دارد چه فیلمی بسازید. اگر موضوع شما یا شیوه داستان‌گویی شما به طور مستقیم کمتر اجتماعی یا سیاسی باشد، مشکل کمتری می‌تواند باشد و تا جایی که می‌توانید با محدودیت‌ها کار می‌کنید. اما به این هم بستگی دارد که بخواهید فیلم‌های‌تان در ایران اکران شود یا خیر. ایسنا/ ۲۰ دی

حبیب دهقان‌نسب
زمانی که فیلمنامه «در پناه تو» نوشته شد، بخش‌هایی را حذف کردند. برای مثال قرار بود کاراکتر پارسا پیروزفر خانواده داشته باشد و نقش پدرش را مرحوم داوود رشیدی بازی کند؛ اما در حین کار حذف کردند. «در پناه تو» مانند همه سریال‌های تلویزیونی دچار سانسور شد. همین مسائل باعث شد کمی به کار لطمه وارد شود اما فیلمنامه و عوامل به قدری خوب بودند که در نهایت مورد توجه عموم واقع شد. سال ۵۲ که دانشجو بودم، با حمید لبخنده آشنا شدم و دوستان خوبی برای هم شدیم. او جنوبی بود و می‌دانیم که جنوبی‌ها بسیار خونگرم هستند؛ به همین خاطر بسیار زود با هم رفیق شدیم. ایلنا/ ۲۱ دی

نرگس آبیار
در آن روزهایی که برای امرار معاش ویراستاری می‌کردم غر می‌زدم و خیلی سختم بود و فکر می‌کردم که دارم کارهای مردم را بهتر می‌کنم بدون اینکه اسمی از من باشد اما بعدها که اولین رمانم را نوشتم دیدم که چقدر راحت روی کاغذ جاری شد. همچنین سال‌ها مستندسازی هم کمک کرد. همیشه فکر می‌کردم که من داستان‌نویس هستم و چرا دارم مستند می‌سازم ولی بعد که بیشتر غرق مستند شدم فهمیدم که چه دنیایی است و همین الان هم اگر اتفاق بیفتد دوست دارم که باز هم مستند بسازم به این دلیل که یک کشف و شهودی در ساخت مستند است که در کار داستانی نیست . فارس / ۱۸ دی

نیکی کریمی
هادی حجازی‌فر بعد از تدوین آتابای و درست زمان جشنواره فیلم فجر که تیتراژ را می‌نوشتیم، این موضوع را مطرح کرد که کار اولش است و اگر ممکن است اسمش تنها در تیتراژ فیلم بیاید و من هم پذیرفتم.در روند نگارش فیلمنامه حجازی‌فر با این سینما بیگانه بود. فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی را با او به اشتراک گذاشتم تا وارد جهان من بشود.با هم سروکله زیاد می‌زدیم و روزهای زیادی هم اصلاً نتیجه نمی‌گرفتیم، چون اختلاف دیدگاه روایی و ذهنی داشتیم.من بسیار سعی می‌کردم که اعتماد کند به این نوع روایت و شخصیت‌پردازی. به‌هرحال با بحث و گفت‌وگو درباره آن‌چه می‌خواستم، او را متوجه می‌کردم و کار پیش می‌رفت. برترین‌ها / ۱۶ دی

رامین پرچمی
من برای صداوسیما متاسفم که آقای لبخنده بعد از ساختن آن سریال‌های تماشایی، باید چندین و چند سال بیکار باشد. او چندین فیلمنامه داشت که اجازه ندادند کار کند. در جریان هستم که می‌خواستند «همسایه»های احمد محمود را کار کنند که نشد و او هم زیر بار آن‌چه از او می‌خواستند نرفت. حالا تنها یادگاری‌مان تکه‌های سانسورشده «در پناه تو» است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود… مهربانی خیلی زیادشان و لطف بسیارشان را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. پیش از این هم به من لطف داشتند و پیگیر بودند اما از زندان که برگشته بودم همیشه به من پیغام می‌دادند و پیگیر وضعیتم بودند. خبرآنلاین / ۱۹ دی

کدخبر: ۴۳۶۲۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر