کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۱۴۹
تاریخ خبر:

حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

‌احمدرضا درویش
یک مورد در فیلم برای من ارزشمند بود و این‌که لوکیشن‌های «کیمیا» ساخته نشده بلکه انتخاب شده بود. این فیلم سندی باقی‌مانده از یک اتفاق تاریخی و معاصر است. ماندگارترین تصویر و هویت اصلی فیلم پلانی است که ساکی از بالای کادر روی زمین می‌افتد؛ انگار بار سنگینی بر زمین گذاشته می‌شود. خسرو شکیبایی با حس این کار را انجام داد. ساختمان بک‌گراند ساختمان آموزش و پرورش آبادان است. روز دوم یا سوم جنگ با مدیران مدارس در همان ساختمان جلسه می‌گذارند که بررسی کنند مدارس تعطیل شود یا خیر. همان زمان یک راکت به آن ساختمان برخورد می‌کند و همه شهید می‌شوند. ما همین ساختمان را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم. ایسنا/2 خرداد

سیاوش طهمورث
(در پاسخ به سوالی درباره متفاوت‌ترین شیوه کارگردان‌هایی که در فیلم آن‌ها بازی کرده) مهرجویی تنها کارگردانی بود که وقتی می‌آمد یک برگه آچهار دستش بود و کار را دکوپاژ کرده بود و کار را مونتاژ شده ضبط می‌کرد. کارگردان فقط درنظر گرفتن خط فرضی نیست، اینکه یک کارگردان بتواند بازیگر را راهنمایی کند ملاک است. بازیگردان هیچ معنایی ندارد، کارگردان نهایتا می‌تواند دستیار داشته باشد که او هم باید فضای ذهنی کارگردان را بداند. بازیگردان خودش هم بلد نیست ما می‌توانیم کارگردان هنری داشته باشیم. مهرجویی چون می‌دانست چه چیزی می‌خواهد و می‌دانست جملاتش چه معنا و مفهومی را منتقل می‌کند، کارهایش را تک دوربین می‌گرفت. خبرآنلاین/ 2 خرداد

الهه رضایی
(با اشاره به ضرورت افزایش تولیدات) زمانی که ما بچه بودیم و بچه‌هایمان را بزرگ می‌کردیم، تلویزیون دغدغه کار کودک داشت و به این حوزه اهمیت می‌داد؛ بنابراین کودکان محتواهای مختص خودشان را داشتند، الان هم شرایط باید همان‌طور باشد. درست است که آگاهی و اطلاعات بچه‌ها بیشتر شده اما به‌هرحال باید دوران کودکی و نوجوانی را طی کنند و بعد وارد دنیای بزرگسالان شوند. نیاز به محتوای مناسب و علاقه به مسائل سرگرم‌کننده در کودکان امروز، ضرورت وجود برنامه‌های مناسب برای کودک و نوجوان را دوچندان کرده است‌ اما متأسفانه درحال‌حاضر رسانه ملی، تأمین‌کننده این نیازها نیست و باید انتظار تولید این محتواها را از نمایش خانگی داشته باشیم.

عباس جمشیدی فر
(با انتقاد از عدم اکران شیشلیک و کت چرمی) به طور مثال ما بخواهیم درباره یک مسئله اجتماعی بر مبنای موضوع روز معضلی مثل گرانی که خیلی هم مسئله ساده‌ای است فیلم بسازیم، آیا می‌توان سکانس به سکانس درباره این مسئله فیلم ساخت؟ خیر نمی‌توانید اگر بخواهید درباره جزئیات آن جلو بروید به مرحله‌ای می‌رسد که به شما می‌گویند اصلاً حق ندارید در این باره حرف بزنید. ما بر مبنای ۱۰۰ سال پیش فکر می‌کنیم و نمی‌توانیم از آن 100 سال پیش فکر خود را بیرون بکشیم. ما در طول سال چهار فصل داریم که هر فصل طبیعت تغییر می‌کند و ما همین نگاه طبیعی را هم در فیلمسازی نداریم. برنامه سینما معیار/ 1 خرداد

لاله اسکندری
تجربه شخصیت زن عشایری در سریال «آتش و باد» برایم تازگی داشت و یکی از متفاو‌ت‌ترین کارهای من در کارنامه سریالی‌ام بود. با توجه به سابقه ذهنی تماشاگر از نقش‌های قبلی من که معمولا در فضاهای شهری بود، این نگرانی برای من وجود داشت که مبادا نقش کنونی من را پس بزند؛ اما خوشبختانه با توجه به بازخوردی که از همکاران و افراد عادی داشتم، متوجه ارتباط بیننده با این نقش شدم و به اصطلاح چند تن از همکاران، گویی بی بی کتا بر من نشسته است. هر چند که ریتم کلی کار کمی کند است اما هرچه پیش‌تر آمدیم اتفاقات جذاب‌تری در مجموعه رخ داد.
خبرآنلاین/ 31 اردیبهشت

کدخبر: ۵۱۹۱۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر