کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۳۰
تاریخ خبر:

حاشیه‌های بازی بزرگداشت ‌میناوند و ‌انصاریان

روزنامه هفت صبح | ستاره‌ها در میانسالی و با موهای جوگندمی برای یادبود علی انصاریان و مهرداد میناوند به ملاقات هم آمده بودند و خب خبرنگارها و عکاس‌ها هم به دنبال سوژه‌های داغ خود بودند. سوژه اول علی کریمی و علی دایی. دو مدعی اصلی عنوان بهترین بازیکن پس از انقلاب و حتی تاریخ فوتبال ایران.

در مراسم میناوند این دو نفر این متخاصمان قدیمی لحظاتی از خود بی‌خود شدند و رفیقانه سر بر شانه هم گذاشتند و گریستند. حالا در بازی منتخب ۹۸ و سرخابی‌ها در دو تیم مختلف قرار داشتند. علی دایی ۵۱ساله در مقابل علی کریمی ۴۳ساله که اگر ظهورش در فوتبال ایران چند ماه زودتر رخ داده بود او حالا باید در منتخب ۹۸ بازی می‌کرد.

اما حیف که دیر شد و وقتی هم شخصا به اردوی بروجرد رفت ایویچ به شکلی منطقی به او گفت که نمی‌تواند او را تست کند و به تیم ملی اضافه کند. او را که آن سال‌ها ۲۱ ساله بود و بازیکن فتح تهران. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ این دو بازیکن در تیم ملی همبازی بودند و همه می‌دانستند که روابط خوبی ندارند و اوج ماجرا در جام جهانی ۲۰۰۶ رخ داد که همه می‌دانید. باند علی دایی در مقابل علی کریمی یاغی.

هرچه بود در بازی دیشب این دو نفر در مقابل هم بازی کردند. کریمی هنوز روی فرم بود و بدنش آماده بود و علی دایی با موهای کاملا جوگندمی و اضافه وزن‌های کاملا مشهود. دوربین‌ها در انتهای بازی منتظر رویارویی دوباره آنها بودند و خب این بار ماجرا مثل مراسم ترحیم میناوند پیش نرفت… با هم دست دادند و به شکلی سرد از هم جدا شدند و خب عجله علی کریمی برای دور شدن بیشتر بود…

علی دایی و علی پروین هم داستان‌ها داشته‌اند. وقتی دایی مربی پرسپولیس بود و علی پروین در دوره‌ای همه کاره هیات مدیره بود و ماجرای آن پرده‌دری روی آنتن زنده و حرف‌های خشنی که علی دایی در مورد پروین گفت‌. اما بعدها این دو نفر با هم به تفاهم رسیدند. کلا علی دایی به نظر می‌رسد نرم‌دل شده است و دیروز هم مقابل علی پروین و هم علی کریمی نشانی از آن غرور تهاجمی مشهورش نداشت.

اما در یک مورد او هنوز سرسختی خود را حفظ کرده است. آن هم در مورد تلویزیون و گروه ورزش آن بود. شاید ترکش‌های افشاگری او در مورد مدیر باشگاه سایپا و اشاره به سوابق امنیتی و نظامی او بوده که موجب شده رابطه او با تلویزیون اینقدر سرد باشد. دیروز وساطت علی پروین برای کشاندن دایی جلوی میکروفن‌های تلویزیون هم فایده‌ای نکرد.

ملاقات مهم دیگر مهدی هاشمی‌نسب و علی پروین بود. یاغی پرشر و شور دهه هفتاد که با پرسپولیس و تحت هدایت پروین اوج گرفت و ناگهان در اتفاقی نادر برای پول بیشتر پشت به پرسپولیس کرد و به استقلال رفت و در دربی و زیر شلاق دشنام‌های هزاران طرفدار پرسپولیس به عابدزاده گل زد و از فرط خوشحالی تا مرز غش کردن هم پیش رفت. او که حالا در کادر مربیان فولاد همچنان در حال حاشیه‌سازی است دیروز به ملاقات علی پروین رفت و پروین هم با همان مشی همیشگی‌اش اورا پذیرفت و دستی به سرورویش کشید…

اما چند نکته دیگر: گل فوق‌العاده زیبای علی کریمی با ضربه‌ای روی پا و از زاویه‌ای تنگ که یادمان انداخت علی کریمی چه اعجوبه‌ای بود. شوت سنگین کریم باقری از ۳۰متری که روی تیر دروازه حریف فرود آمد و حیف که گل نشد.همکاری‌های خداداد عزیزی و رسول خطیبی به یاد دوران خوش همبازی بودنشان در پاس.

رسول خطیبی البته در تیمی که به جام جهانی رفت عضو نبود و مهاجمان آن تیم علی دایی، خداداد عزیزی و بهنام سراج و علی لطیفی بودند.‌پنالتی کریم باقری هم از نکته‌های جالب دیروز بود که خب با اختلاف زیاد توپ را به آسمان کوبید. در تیم منتخب ۹۸ بازیکنانی چون علی دایی، خداداد عزیزی، رسول خطیبی، پرویز برومند، کریم باقری، علیرضا منصوریان، سیروس دین‌محمدی، علی اکبر استاداسدی، رضا شاهرودی و مهدی هاشمی‌نسب بازی کردند .

و در تیم مقابل هم بازیکنانی چون ابراهیم میرزاپور، یحیی گل‌محمدی، حسین کاظمی، محمد نوازی، علی کریمی، جواد کاظمیان، علی نیکبخت‌واحدی، بهنام ابوالقاسم‌پور، بهروز رهبری‌فر و مهدی تارتار به میدان رفتند. این بازی را منتخب سرخابی با نتیجه سه بر دو پیروز شد. با گل‌های علی کریمی‌، جواد کاظمیان‌،‌ بهنام ابوالقاسم‌پور برای سرخابی‌ها و رسول خطیبی و خداداد عزیزی برای منتخب ۹۸٫

کدخبر: ۳۷۴۲۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر