کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۹۳۵
تاریخ خبر:

حاشیه‌هایی از مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک:امروز قرار است فیلیپ بالاخره در ویندزور دفن شود. او هشت روز پیش درگذشت و در این هفته خانواده سلطنتی بریتانیا مشغول آماده‌سازی خود برای مراسم شدند.برخلاف روزهای قدیم اما هیچ‌یک از سران کشورها، دوستان صمیمی چون خانواده اوباما، مقامات یونانی و فرانسوی‌ها و دانمارکی‌ها که هر کدام به نحوی به دوک ادینبورگ مرتبط می‌شدند،به انگلیس نیامده‌اند. کرونا باعث شد تنها ۲۹نفر از اعضای نزدیک خانواده و یک دوست مشکوک در مراسم حضور پیدا کنند و بقیه، در سراسر جهان خداحافظی با فیلیپ را از طریق تلویزیون‌هایشان ببینند.

* دو: ماجرای نپوشیدن لباس نظامی از سمت هری سمت و سوی ویژه‌ای به خود گرفت. هفته پیش مشخص شد که او به دلیل خروج خود خواسته‌اش از خانواده سلطنتی نمی‌تواند لباس نظامی مرسومی را که مردها در مراسم به تن می‌کنند بپوشد.کمی بعد مشخص شد هری تنها مغضوب باکینگهام نیست. پرنس اندرو که مدت‌ها خودش را از دید مردم پنهان می‌کرد، این روزها با اتهام تجاوز رو‌به‌روست. او فرزند عزیز دردانه فیلیپ و ملکه است.

اما با این حال کاخ به اندرو هم اجازه پوشیدن لباس نظامی نداد.این‌بار هم ویلیام به داد برادر کوچک‌ترش هری رسید. او اعلام کرد که بدون یونیفورم نظامی به مراسم وداع با پدربزرگش خواهد آمد. حدس بر این بود که این تصمیم به خاطر کاهش شکاف‌ها گرفته شده است اما ملکه در دستوری اوضاع را تغییر داد.او روز پنجشنبه گفت که همه مردان حاضر، برای اولین‌بار ‌بدون لباس نظامی و با کت‌وشلوار و کراوات مشکی به ویندزور بیایند.

* سه: فهرست مهمانان هم در روزهای آخر پر حاشیه شد. فیلیپ در میان حضور سه پسر و یک دختر و نوه‌هایش بدرقه خواهد شد. اما این‌بار هم هری دردسرساز شد. او البته در صف دوم قرار گرفته اما یکی از عموزاده‌هایش بین او و ویلیام، برادر بزرگ‌ترش راه خواهد رفت. این در حالی است که این دو برادر اغلب یا کنار هم بوده‌اند یا اگر همسرانشان همراهی‌شان می‌کرده‌اند، بلافاصله پشت سر هم راه رفته‌اند.

این ترکیب چیده شده از سوی تشریفات سلطنتی نشان از عمق اختلافات دو برادر دارد.ویلیام از زمان خروج هری از انگلیس و رفتنش به آمریکا و بعد مصاحبه‌ای که با اوپرا وینفری داشت،کینه برادرش را در دل نگه داشته است. در روزهای اخیر این دو تنها یک تماس کوتاه تلفنی با هم داشته‌اند.

* چهار: فهرست مهمانان غایبانی هم دارد. علاوه بر مگان مارکل که ابتدا بارداری‌اش را بهانه کرد و بعد مشخص شد که به خاطر دور شدن توجهات از زوج مگان و هری نیامده، سارا فرگوسن عروس سابق فیلیپ و همسر اندرو هم غایب است. همسر ملکه از سارا کینه زیادی به دل داشت و او را بی‌اخلاق و مخالف شئونات سلطنتی می‌دانست.رسانه‌ها به شوخی می‌گویند اگر سارا فرگوسن به خاکسپاری دعوت می‌شد، فیلیپ یک‌بار دیگر می‌مرد. پدر و مادر کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام هم از دیگر غایبان جمع‌اند.

* پنج: اما جنجالی‌تر از هری و ویلیام،‌ کنتس پنی برابورن است. این زن ۶۸ساله تنها مهمان غیرخانوادگی مراسم فیلیپ به حساب می‌آید و در لیست، او را دوست نزدیک شاهزاده فیلیپ دانسته‌اند. دوستی این دو به سال ۱۹۷۵ برمی‌گردد. او حالا کنتس مونتباتن است و ۴۱ سال از ازدواجش می‌گذرد. اما در همه این سال‌‌ها یار غار فیلیپ بوده.

این ارتباط نزدیک، موتورسواری‌های دونفره،رانندگی کردن‌های در کنار هم و دوستی صمیمانه این دو نفر باعث شده تا بسیاری پنی را بیشتر از یک دوست برای فیلیپ بدانند و این دو را عاشق و معشوق بنامند.خبرهایی که از عدم وفاداری فیلیپ به ملکه منتشر شده، هیچگاه از سوی کاخ رسمی نشده‌اند.با این حال در طول سالیان دیگر مشخص شده که دوک ادینبورگ هر چند حامی خوبی برای الیزابت دوم بوده، اما در روابط عاطفی با همسرش، راه پدر یونانی‌اش را پیش گرفته و فهرستی طولانی از معاشرت‌های مشکوک با زنان دارد.

کدخبر: ۳۸۳۹۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر