کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۳۳۳۳
تاریخ خبر:

حاشیه‌های جالب‌ سومين جلسه دادگاه ميلاد حاتمي

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| صبح روز گذشته جلسه سوم دادگاه ميلاد حاتم آبادي فراهاني معروف به ميلاد حاتمي بود؛ يكي از گردانندگان سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي. در دادگاه، قاضي صلواتي از حاتمي كه متهم به افساد في‌الارض است خواست تا با حضور در جايگاه از خود دفاع كند. او در وهله اول اشتباهات و خلاف‌هايي كه مرتكب شده را پذيرفت و گفت از ابتداي بازداشتش در تلاش است تا خطاهايش را جبران كند. در ادامه او اسم سعدالله اميرشقاقي را هم به عنوان سرشاخه شبكه قمار آورد و ماجراي كارش در سايت‌هاي قمار و يك سري جزئيات ديگر را تعريف كرد.

4 ماشين براي حاتمي
حاتمي به پيشنهاد يكي از دوست‌هايش كه در تركيه كار مي‌كرد به اين كشور مهاجرت كرد و به همراه دوستش در كارهاي گردشگري مشغول شد؛ يكي از مشاغلي كه بسياري از ايراني‌ها از طريق آن به تركيه مهاجرت مي‌كنند. در همين بين حاتمي مورد توجه گردانندگان سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي قرار مي‌گيرد و تبديل به يكي از مهره‌هاي آن‌ها مي‌شود. شروع مي‌كند از طريق صفحه مجازي خودش براي آن‌ها فالوئر جذب كردن.

يعني پيش از آن حاتمي فالوئرهاي زيادي داشته كه به عنوان يكي از اين مهره‌هاي تبليغاتي انتخاب شده است. او ادعا مي‌كند قرباني سوءاستفاده اشخاصي شده كه از او به عنوان ويترين نمايشگاه ناصواب خود بهره برده‌اند و تمامي نمايش‌ها و لايوها و چالش‌ها از پشت پرده به او ديكته و از بلندپروازي او سوءاستفاده مي‌شده؛ در حالي كه او درآمد قابل توجهي از همين طريق به دست آورده است. او در دادگاه در پاسخ به قاضي درباره نحوه قمار مي‌گويد: «از طریق یک پنل فقط می‌توانستم ببینم چند نفر از طریق من به سایت وارد شده‌اند تا از درآمد حاصل از تبلیغات اطلاع پیدا کنم. من تبلیغ قمار برای جذب اعضا می‌کردم.»

او به صورت هفتگي درتركيه پول دريافت مي‌كرد و به جز خانه و تفريحات، به خاطر علاقه‌اش به ماشين همه درآمدش را ماشين مي‌خريد. حاتمي چهار ماشين داشت كه با توجه به ويدئوها و عكس‌هايش شامل اين‌ها مي‌شد: لامبورگيني، Range Rover، BMW i8 و يك پورشه پانامرا بنفش كه به نظر مي‌رسد محبوب ميلاد حاتمي و همسرش بوده است.

آن‌ها با اين ماشين و البته ماشين‌هاي ديگر عكس مي‌گرفتند و لباس خود را با رنگ ماشين خود ست مي‌كردند. حدودا دو سال پيش حاتمي در يكي از خيابان‌هاي تركيه پورشه بنفش رنگ خود را با هندوانه پر كرد. داد مي‌زد «هندونه دارم هندونه، هندونه بدم شكر»،‌ روي يك مقوا هم قيمت هندوانه را نوشته بود 5 ليره. اين ويدئو هم براي جلب توجه و جذب فالوئر بيشتر ساخته و پخش شده بود.

اميرشقاقي معروف به دكتر
حاتمي در جلسه دادگاه خود اسم سه نفر را به عنوان همكاران خود نام برد؛ سعدالله اميرشقاقي، رضا و اشكان. او مدعي شده رضا و اشكان تمام كارهاي فني از كارت به كارت درگاه تا ديگر مسائل را برعهده داشتند. از آن‌جايي كه نام خانوادگي رضا و اشكان مشخص نشده درباره هويت آن‌ها نمي‌توان اظهار نظر كرد. اما سعدالله اميرشقاقي كيست؟

در تركيه او را دكتر صدا مي‌زنند اما نام او سعدالله اميرشقاقي‌ست، پدر فرشيد اميرشقاقي معروف به مونتيگو. او فردي ميانسال است كه ده‌ها تصوير با دختران جوان در صفحات شبكه‌هاي اجتماعي خود منتشر كرده است. از او به عنوان سردسته و پدرخوانده سايت‌هاي شرط‌بندي ايراني ياد مي‌شود. ميلاد حاتمي در دادگاه جلسه روز گذشته خود اسم اميرشقاقي را آورد و گفت:

«در دایرکت اینستاگرام با آقای سعدالله امیرشقاقی سرشاخه شبکه قمار آشنا شدم که او پیشنهاد داد برای ما تبلیغات کن به تو درصد می‌دهیم و خانه و ماشین در اختیارت می‌گذاریم. بعد از آشنایی قرار شد هر تبلیغاتی که می‌کنم، به من ۵۰ درصد بدهند. از آنجا شروع به درست کردن ویدئو و تبلیغات کردم.»

اميرشقاقي به عنوان يك تاجر در تعداد زيادي از كشورها به ويژه اروپا فعاليت مي‌كند و ثروت او ميليون‌ها دلار تخمين زده شده است. اما تجارت و گرداندن سايت‌هاي شرط‌بندي تنها تخصص او نيست. او مربي رقص هم هست و يك مدرسه رقص در استانبول دارد كه گفته شده همه رقص‌هاي محبوب جهان در اين مدرسه آموزش داده مي‌شود. اما رقص مورد علاقه خودش «بالروم دنس» است؛ رقص‌هاي دو نفره‌اي كه به عنوان سرگرمي در مراسم و مهماني‌هاي طبقه اشراف رواج داشته است.

او همچنين يك آژانس مدلينگ دارد و در تعداد زيادي از كشورها، از كانادا گرفته تا سوئيس، مدل‌ آموزش مي‌دهد. اميرشقاقي در يك گفت و گوي تلفني با يكي از شبكه‌هاي فارسي خارج از ايران ادعا كرده بود كه دندانپزشك است و تا به حال قمار نكرده است: «رئيس پليس اينجا دوست صميمي من است و ايمپلنت او را من انجام دادم، رئيس دادستاني استانبول هم مريض من است و كارهاي دندانش را انجام مي‌دهم.»

او همچنين در اين مصاحبه مردم ايران را به سه قشر «خوب»، «متوسط» و «بدبخت» تقسيم مي‌كند و مي‌گويد: «اين قشر بدبخت از هيچ لحاظي فرهنگ ندارد»! او به طور كل همكاري با ميلاد حاتمي و داشتن سايت‌ شرط‌بندي را انكار كرده است. فرشيد اميرشقاقي يا مونتيگو جواني متولد 1372 است كه راه پدر را ادامه داده و در گرداندن سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي دست دارد.

فرشيد كه براي خوانندگي‌اش در سبك رپ معروف شد، برنامه نويس هم هست و رشته تحصيلي‌اش آي‌تي‌ است. او با استفاده از رشته‌اش، برنامه‌نويسي يك بازي آنلاين شرط‌بندي به نام «انفجار»، «انفجار دو» و «مونتي» را انجام داد. اين بازي‌ها در سايت‌هاي پيش بيني و شرط‌بندي ايراني در دسترس قرار گرفتند و به عنوان يك بازي «پولساز و مهيج» تبليغ شدند. مونتيگو در حال حاضر در اسپانيا زندگي مي‌كند.

کدخبر: ۴۸۳۳۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر