کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۱۷۰
تاریخ خبر:

جنگ آخر یحیی و ساکت؛ جشن نیمه‌کاره کامل می‌شود؟

روزنامه هفت صبح| کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد در این فصل تیمی مثل هوادار اینقدر تعیین‌کننده و جنجالی باشد. اما شرایط به شکلی رقم خورد که در این دو ‌‌ماه اخیر نام این تیم بیشتر از خیلی از تیم‌های بزرگ و پرطرفدار لیگ برتری در رسانه‌ها دیده شد. حالا این تیم می‌تواند با شکست دادن پرسپولیس در نیمه‌نهایی یک بار دیگر تبدیل به تیتر یک رسانه‌ها شود و البته با باخت در این بازی، به ماجراجویی‌هایش در این فصل خاتمه خواهد داد.

این ساکت پر سر‌و‌صدا
حضور ساکت الهامی روی نیمکت این تیم، پیروزی بر پرسپولیس در لیگ‌برتر و شکست پرگل در برابر استقلال باعث شد تا هوادار در این فصل به شدت روی بورس باشد. الهامی مطابق انتظار در این فصل حاشیه‌های زیادی داشت. از کری خواندن عجیب مقابل مس رفسنجان و درگیری قبل از شروع فصل با حمید مطهری تا گزینه شدن برای تیم ملی و ادعاهای عجیب و غریب و توهین باورنکردنی به سرمربی سابق تیم ملی قطر روی آنتن زنده و افشاگری از طلب دو میلیون تومانی‌اش از تارتار که مربوط به 20 سال پیش می‌شد!

اما مهم‎‌ترین چیزهایی که نام او را بر‌سر زبان‌ها انداخت، ابتدا پیروزی تیمش بر پرسپولیس در لیگ‌برتر و سپس شکست سنگین هوادار مقابل استقلال با نتیجه 6 بر یک بود که باعث شد پرسپولیسی‌ها حتی اتهاماتی هم به او بزنند. همین اتهامات باعث شد تا الهامی مدعی شود که تمام تلاشش را خواهد کرد تا پرسپولیس را در جام حذفی شکست دهد.

انگیزه‌های یحیی
پرسپولیس در این فصل قهرمان لیگ‌برتر شد. این موفقیت بزرگی برای یحیی گل‌محمدی بود که توانست پس از یک فصل دوباره تیمش را بر سکوی اول لیگ‌برتر بنشاند. تیم او حتی اگر جام دیگری هم نگیرد، از نظر هواداران فصل خوبی را پشت سر گذاشته است‌ اما پرسپولیس و یحیی به دو دلیل ویژه، انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در بازی امروز و فینال دارند. اولین انگیزه آنها رویارویی با هواداری است که در لیگ‌برتر آنها را شکست داده ‌.

آن شکست می‌توانست پرسپولیس را از قهرمانی در پایان فصل ناامید کند. ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها معتقد بودند که در آن بازی قربانی اشتباه داوری شده‌اند. علاوه بر این شکست 6 بر یک هوادار مقابل استقلال هم حسابی پرسپولیسی‌ها را عصبانی کرد. این بازی درست قبل از دربی برگشت برگزار شد و نتیجه‌اش باعث شد تا هواداران پرسپولیس، الهامی را متهم به کم‌کاری و تبانی با استقلال برای روحیه دادن به این تیم کنند.

نکته دیگری که باعث می‌شود پرسپولیسی‌ها انگیزه زیادی برای بازی امروز داشته باشند، تکرار یک اتفاق تاریخی یعنی دبل کردن است. پرسپولیس پیش از این دو بار موفق به قهرمانی در لیگ‌برتر و جام‌حذفی طی یک فصل شده ‌ و حالا که به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده، بهترین فرصت برای سومین دبل این تیم است. اتفاقی که اگر رخ بدهد می‌تواند یحیی را ‌ نزد هواداران محبوب‌تر از همیشه کند.

انگیزه‌های ساکت
انگیزه‌های سرمربی هوادار اما اگر از یحیی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. او یک بار با شکست دادن سرمربی پرسپولیس، حسابی نام خودش را بر‌سر زبان‌ها انداخت و حالا که به شدت مورد اتهام هواداران این تیم قرار گرفته، می‌خواهد هم توانایی‌های خودش را یک بار دیگر ثابت کند و هم قصد دارد انتقام بزرگی ‌ از آنها بگیرد. او پیش از این دو بار با تراکتور و نساجی قهرمان جام حذفی شده و به نظر می‌رسد متخصص موفقیت در این جام است. اگر این بار هم موفق به فتح جام حذفی شود، دیگر نباید در درست بودن این گزاره تردید داشت.

جشن نیمه‌کاره کامل می‌شود؟
پرسپولیس دو بار طعم دبل قهرمانی را در سال‌های 1378 و 1398 تحت هدایت علی پروین و برانکو ایوانکوویچ چشیده‌ اما جدا از این افتخار و رکورد ویژه که سرخ‌ها را در این زمینه هم دست‌نیافتنی خواهد کرد، دو موضوع کادر فنی و بازیکنان را برای رسیدن به قهرمانی حذفی جری‌تر و باانگیزه‌تر کرده است.

اول اینکه بعد از قهرمانی پرسپولیس هم سپاهانی‌ها هم استقلالی‌ها به شکل عجیبی خودشان را قهرمان می‌دانند، در حالی که استقلال در هیچ هفته‌ای از لیگ برتر صدرنشین نبوده و سپاهان هم در زمین فوتبال و با تساوی خانگی مقابل ملوان از صدر پایین افتاده و همه چیز روشن و شفاف است.

حالا این‌همه اظهارنظر که سعی در لوث کردن قهرمانی شیرین و مهم پرسپولیس دارد، بازیکنان و مربیان پرسپولیس را برای کسب مقام قهرمانی حذفی مصمم کرده است و آنها می‌خواهند با کسب جام دوم به تمام حرف و حدیث‌هایی که حتی در قاموس هواداری پایه و اساس درستی ندارد پایان دهند.

از سوی دیگر پرسپولیس با یحیی در سه فصل گذشته در جام حذفی ناکام بوده ‌ و بالاخره در جایی باید این ناکامی‌ها تمام شود. سرخ‌ها دو بار در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی مغلوب ضربات پنالتی دربی حذفی شدند و فصل قبل در عین ناباوری به آلومینیوم اراک در یک چهارم نهایی باختند و کنار رفتند.

کدخبر: ۵۱۹۱۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر