کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۸۱۳
تاریخ خبر:

جنجال در افتتاحیه‌ زیرگذر استاد‌ معین

روزنامه هفت صبح | صبح دیروز وقتی پیروز حناچی شهردار تهران به اتفاق محسن هاشمی و چند تن از نمایندگان شورای شهر برای افتتاح پروژه زیر گذر طرشت-استاد معین رفته بودند با شعارهای اعتراضی جمعی از مردم این منطقه مواجه شدند که نسبت به دو‌طرفه نبودن این مسیر جدید اعتراض داشتند.

فیلم‌هایی هم از این تجمع اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد. البته به تعویق افتادن افتتاح این پروژه هم حتما در شکل‌گیری این نارضایتی‌ها بی‌تاثیر نبوده چون این پروژه از سال ۹۲ شروع شد و به گفته مسئولان شهرداری تا سال ۹۸ فقط ۲۰درصد پیشرفت داشته. شهردار تهران در برابر اعتراض‌های دیروز گفت که فعلا مسیر شمال به جنوب این مسیر افتتاح شده اما برای مسیر جنوب به شمال هم دوباره بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

به گفته حناچی دوطرفه شدن این زیرگذر مشکل فنی ندارد اما این کار باعث بار ترافیکی بیشتری برای شهروندان می‌شود. یکی از اعضای شورایاری این محله به رسانه‌ها گفته:‌ «این پروژه اصلا به درد مردم منطقه نمی‌خورد چراکه شهروندان این منطقه پنج سال ترافیک و آلودگی هوای منطقه را تحمل کرده‌اند ولی امروز به یک باره این پروژه از دو طرفه بودن تبدیل به یک طرفه شده است.»

دیروز غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران هم در توئیتر نوشت که دو طرفه شدن این تونل مجددا بررسی خواهد شد. دیروز این شایعه هم مطرح شده بود که پلیس راهنمایی و رانندگی با دو طرفه شدن این تونل مخالفت کرده اما معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ در گفت‌و‌گو با ایلنا توضیح داد:

«پلیس درباره یکطرفه یا دوطرفه شدن مسیر بحثی با شهرداری تهران ندارد و موضوع مربوط به حوزه فنی و عمرانی و ترافیک شهرداری تهران است که در حال رایزنی هستند و ملاحظات لازم را خودشان انجام می‌دهند.» زیرگذر استاد معین ۶۸۱ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. ضمن اینکه یک مسیر حرکت دوچرخه هم برای آن در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی شده که روی کاهش ترافیک محدوده آزادی اثر مثبت داشته باشد.

توضیحات

Ostad Moein

توضیحات

Ostad Moein

توضیحات

Ostad Moein

کدخبر: ۳۰۷۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر