کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۳۹۵
تاریخ خبر:

جنجال‌ جهانی هکرهای ایرانی

روزنامه هفت صبح | آمریکا برای دو هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد و یک گروه هکری توانست مستخدم خانه وزیر دفاع اسرائیل را به استخدام خود درآورد. پس از آنکه، گروهی هکری به‌نام عصای موسی که گفته شده ایرانی یا دست‌کم حافظ منافع ایران هستند، در روزهای پایانی هفته گذشته، اطلاعات شخصی برخی از افراد بلندپایه در رژیم صهیونیستی را منتشر کرد؛ در دو روز آخر هفته خبرهای جالبی از اقدامات هکرهای ایرانی منتشر شد.

یک: روز پنجشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد نام شش شخص و یک نهاد ایرانی را به اتهام تلاش برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. به ادعای این نهاد، دو نفر از این شش نفر، ‌سید‌حسین موسی کاظمی، ۲۴ ساله‌ و سجاد کاشیان، ۲۷‌ساله بودند و در سازمان دادن به یک کارزار اینترنتی برای اخلال و تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دست داشته‌اند.

آنها همچنین اقدامات دیگری هم انجام داده‌‌اند. مثل فرستادن ایمیل‌هایی به ده‌ها هزار رای‌دهنده ثبت‌نام شده. در این ایمیل‌ها این هکرها وانمود می‌کردند که ایمیل از یک سازمان تندرو راستگرای آمریکایی ارسال شده و دریافت‌کنندگان را تهدید می‌کردند در صورتی‌که حزب خود را تغییر و به دونالد ترامپ رای ندهند، هدف ضرب و شتم قرار خواهند گرفت. به گفته خزانه‌داری آمریکا، آنان از این طریق در پی دامن زدن به جدال‌های اجتماعی در آمریکا بودند.

مطابق کیفرخواست این پرونده که در شعبه‌ای در ناحیه قضایی جنوبی نیویورک ثبت شده است، این دو متهم ایرانی تلاش داشته‌اند به داده‌های وبسایت‌های رای‌گیری در ۱۱ ایالت نفوذ کنند تا با دستکاری در آنها چنین به‌نظر برسد که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری قابل‌اعتماد نیست. آنها در یک مورد موفق شده‌اند اطلاعات بیش از ۱۰۰هزار رای‌دهنده را به دست آورند. نکته جالب توجه این است که دولت آمریکا، برای کسب اطلاعاتی که به آشکارسازی فعالیت‌های این دو تن کمک کند، تا ۱۰ میلیون دلار پاداش اختصاص داده است.

دو: از سوی دیگر شین‌بت، دستگاه امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که اوایل ماه جاری میلادی، یک مرد اسرائیلی را که به‌عنوان مستخدم در خانه وزیر دفاع این کشور کار می‌کرده، به اتهام ارائه پیشنهاد جاسوسی از وزیر برای ایران بازداشت کرده است.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این مرد که نام او عمری گورن اعلام شده، با یک گروه هکری مرتبط با ایران رابطه گرفته و آنها از وی خواستند که اطلاعاتی از کامپیوتر شخصی بنی گانتز را استخراج کند و این مستخدم نیز برای آنکه نشان بدهد که توانایی چنین کاری را دارد، تصاویری از وسایل خانه بنی گانتز را برای این گروه فرستاده است.

البته او پس از این ارتباط و پیش از آنکه بتواند هرگونه اقدامی انجام دهد، بازداشت شد. نام این گروه هکری، سایه‌سیاه ذکر شده است. این همان گروهی است که چندی پیش، یک سرور شامل اطلاعات شخصی کاربران چندین و چند وبسایت اسرائیلی را هک کرد و اطلاعات برخی از آنها ازجمله یک سایت مربوط به همجنس‌گرایان را فاش کرد.

نکته جالب توجه این است که این گروه هکری، فرد قابلی را برای این کار در نظر گرفته و با او ارتباط داشته است چرا که این مرد ۳۷‌ساله اهل شهر لود یا لاد در کنار تل‌آویو علاوه بر اینکه به خانه وزیر دفاع اسرائیل، دسترسی کامل داشته در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ نیز پنج بار به اتهام‌های مختلف، از‌جمله دو مورد سرقت از بانک، گناهکار شناخته و به زندان محکوم شده و در واقع سوء‌پیشینه ارتکاب جرم هم داشته است.

کدخبر: ۴۲۶۳۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر