کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۸۴۵
تاریخ خبر:

جنجال، یامگا، پنالتی؛ درست مثل بازی رفت

روزنامه هفت صبح| دو تیم استقلال و گل‌گهر در شرایطی باید مقابل هم قرار می‌گرفتند که یک روز قبل‌تر، دو مدعی دیگر پیروز شده بودند و حتی مساوی هم در این بازی برای هر دو تیم به منزله باخت بود. پیروزی در این بازی به خصوص برای هر دو سرمربی حیاتی و معنادار بود.

ثبات و غافلگیری در ترکیب دو تیم
استقلال بازی را با ترکیبی آشنا آغاز کرد. سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری 11 مرد ساپینتو بودند که آنها را راهی زمین کرد و خودش راهی سکوها شد تا یکی دیگر از جلسات پرتعداد محرومیت خود را پشت سر بگذارد. هر‌چند دیر اما بالاخره ثبات به ترکیب استقلال برگشته و ساپینتو در چند بازی اخیر، تیمش را با همین ترکیب روانه میدان می‌کند. تنها بازیکنی که احتمال می‌رفت دیروز در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما دوباره نیمکت‌نشین شد، ابوالفضل جلالی بود.

همانقدر که ترکیب استقلال قابل حدس زدن بود، ابهاماتی که در پیش‌بینی ترکیب اولیه گل‌گهر سیرجان وجود داشت زیاد بود. مهم‌ترین آنها در دروازه این تیم بود. جایی که پیش‌بینی می‌شد امیر قلعه‌نویی دوباره به دروازه‌بان باتجربه خود میدان بدهد اما در کمال ناباوری، این حسین اکبرمنادی بود که برای سومین بازی متوالی جانشین محسن فروزان در ترکیب اصلی شد. شایان مصلح، مسیح زاهدی، آرمین سهرابیان، مهدی تیکدری، امین پورعلی، مهران گلزاری، نوید عاشوری، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و رضا شکاری هم دیگر بازیکنان اصلی گل‌گهر بودند که بازی را شروع کردند. محمد خدابنده‌لو هافبک جوان این تیم هم بعد از مدت‌ها از ترکیب اصلی خارج شده بود.

شروع طوفانی استقلال
با توجه به پیروزی پرسپولیس و سپاهان در بازی‌های روز یکشنبه، هر دو تیم استقلال و گل‌گهر نیاز به پیروزی در این بازی داشتند تا از دو تیم بالای جدول عقب نمانند. در این میان البته ترکیب گل‌گهر کمی دفاعی بود و روند بازی در 10 دقیقه ابتدایی هم نشان‌دهنده این بود که استقلال میل بیشتری به پیروزی دارد. استقلال در این 10 دقیقه چند بار صاحب موقعیت شد که در دو مورد می‌توانست به گل برسد اما هر دو فرصت را اکبرمنادی با واکنش‌های خوب از آبی‌ها گرفت. به تدریج عطش شاگردان ساپینتو در دقایق ابتدایی فروکش کرد و تا دقایقی بازی در میانه میدان و بدون حادثه دنبال می‌شد.

بازی عوض شد
از دقیقه 20 ناگهان روند بازی تغییر کرد و گل‌گهر حملاتی را شروع کرد که خطرناک‌تر از حملات استقلال بود. چند دقیقه بعد در نهایت ناباوری گل‌گهر به گل رسید. شروع مجدد غافلگیرانه بازیکنان گل‌گهر سیلوا و حسینی را به اشتباه انداخت و ‌‌در شرایطی که آنها تصور می‌کردند توپ رضا شکاری از خط عرضی به اوت می‌رود، این بازیکن با هوشمندی تمام پاس دقیقی مقابل دروازه خالی برای سهرابیان فراهم کرد تا گل اول مسابقه با بغل پای ساده مدافع پیش‌تاخته گل‌گهر در دهانه دروازه خالی ثبت شود.

سهرابیان البته بعد از این گل خوشحالی نکرد. یک دقیقه بعد شاگردان قلعه‌نویی تا یک قدمی زدن گل دوم هم پیش رفتند. روی یک ریباند، ضربه مرتضی تبریزی از داخل محوطه جریمه می‌توانست گل‌گهر را به گل دوم هم برساند اما این بار حسینی و مدافعان استقلال مانع شدند و این ضربه خطرناک به کرنر رفت. بعد از این موقعیت، دوباره بازی به وضعیت دقایقی ابتدایی خود برگشت و استقلال سراپا حمله شد اما حملات این تیم خطرناک نبودند و در نهایت نیمه اول با همان یک گل به سود میهمان به پایان رسید.

شروع تکراری مثل نیمه اول
آغاز نیمه دوم هم دقیقا مثل دقایق ابتدایی نیمه اول بود. استقلال خیلی زود فشار آورد و چند موقعیت نصفه و نیمه و یک فرصت جدی باعث شد تا قلعه‌نویی دست به کار شود و قبل از دقیقه 60 دو بازیکن هجومی و کم‌اثر تیمش یعنی شکاری و عاشوری را تعویض کند. مصدومیت تبریزی تعداد تعویض‎‌های قلعه‌نویی را در دقیقه 60 به 3 تعویض رساند! ساپینتو هم بیکار ننشست و امید حامدی‌فر و پیمان بابایی را به جای سیلوا و رضاوند وارد زمین کرد و یک دقیقه بعد بهترین فرصت استقلال با ضربه بی‌دقت سعید مهری از دست رفت.

به شکلی کاملا طبیعی در 30 دقیقه پایانی بازی در اختیار استقلال بود اما بازیکنان این تیم در خلق موقعیت ناتوان بودند. شاگردان ژنرال به خوبی راه‌های نفوذ را بسته بودند‌ و بازی را اداره می‌کردند. سرانجام ساپینتو تصمیم گرفت آرمان رمضانی را هم بازی بدهد تا شاید تیمش روی ارسال‌ها و ضربات سر او به گل برسد.

بهترین موقعیت استقلال هم روی پاس با سر محبی و ضربه سر رمضانی به دست آمد که با واکنش فوق‌العاده اکبرمنادی توپ به کرنر رفت. در نهایت اما رمضانی زهر خودش را ریخت. او در وقت‌های تلف شده، و در حالی که داخل محوطه جریمه پشت به دروازه گل‌گهر بود، با یک پاس رو به عقب توپ را در اختیار رضا میرزایی قرار داد که چند دقیقه پیش وارد زمین شده بود. میرزایی هم با یک بغل پای محکم و فنی توپ را به کنج دروازه اکبرمنادی فرستاد و گل تساوی استقلال به ثمر رسید.

اما در حالی که به نظر می‌رسید استقلال فقط از شکست خانگی مقابل گل‌گهر فرار کرده و یک امتیاز به دست خواهد آورد، در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده برخورد بین میرزایی و حسینی در محوطه جریمه گل‌گهر تبدیل به یک خطای پنالتی به سود استقلال شد. اعتراض شدید بازیکنان گل‌گهر باعث شد تا بایناما اخراج شود، ضمن اینکه بنیادی‌فر پنالتی خود را هم تایید کرد و کوین یامگا مثل بازی رفت، با یک پنالتی بحث‌برانگیز در آخرین دقیقه وقت‌های تلف‌شده، گل پیروزی استقلال را به ثمر رساند.

کدخبر: ۵۰۷۸۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر