کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۰۲۸
تاریخ خبر:

جعبه سیاه پنالتی‌ها؛ ‌حقایق وحشتناک‌ در لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | در حالی که بحث‌های زیادی درباره ضربات پنالتی در لیگ برتر وجود دارد اما آمار نشان می‌دهد که حقایق وحشتناکی درباره این ضربات وجود دارند که دیده نمی‌شوند. بررسی هفت‌صبح نشان می‌دهد که تیم‌های پایین جدولی و کم‌هوادار، قربانیان بزرگ پنالتی‌ها هستند. این گزارش را بخوانید تا متوجه عمق فاجعه بشوید.

استقلال ۶ - ۱
برای استقلال در این فصل شش پنالتی اعلام شده است. دو پنالتی را وریا غفوری از دست داده و چهار پنالتی دیگر را کوین یامگا به ثمر رسانده است. البته کارشناسان معتقدند تعدادی از این پنالتی‌ها مثل پنالتی بازی مقابل تراکتور و آلومینیوم سختگیرانه بوده و نباید اعلام می‌شده. از سوی دیگر استقلالی‌ها هم مدعی هستند که داوران چند پنالتی مسلم برای این تیم مقابل فجرسپاسی، پرسپولیس و صنعت‌نفت اعلام نگرفته‌اند. داوران در این فصل یک پنالتی علیه استقلال اعلام کرده‌اند که آن را منشا تبدیل به گل کرده است.

پرسپولیس ۳ - ۱
پرسپولیس تا هفته چهاردهم صاحب سه ضربه پنالتی شده است. هر سه ضربه را مهدی ترابی زده. او مقابل مس رفسنجان و ذوب‌آهن پنالتی‌هایش را گل کرد اما مقابل تراکتور پنالتی‌اش را به آسمان زد. کارشناسان معتقدند پنالتی اعلام شده برای این تیم مقابل مس اشتباه بود. در بازی مقابل پیکان هم یک پنالتی علیه پرسپولیس اعلام شد که این پنالتی را علیرضا کوشکی با یک ضربه چیپ تبدیل به گل کرد.

سپاهان ۲ - ۱
برای سپاهان در این فصل دو پنالتی اعلام شده که هر دو از دست رفته است! اولی را سجاد شهباززاده به تیر دروازه ذوب‌آهن زد و دومی را دروازه‌بان گل‌گهر از شهریار مغانلو گرفت. هرچند این بازی در نهایت ۳ بر صفر به سود سپاهان اعلام شد. یک پنالتی هم علیه سپاهان اعلام شد که تبدیل به گل شده است.

مس ۶ - ۵
یک آمار عجیب! در بازی‌هایی که یک طرف آن مس رفسنجان بوده، ۱۱ پنالتی اعلام شده است. شش پنالتی برای این تیم و پنج پنالتی علیه این تیم. عجیب‌تر اینکه همه پنالتی‌ها هم گل شده است! هر شش پنالتی مس را گادوین منشا تبدیل به گل کرده و با دو گل دیگر در جریان بازی، ۸ گله شده و در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

آلومینیوم ۲ - ۱
تیم اراکی در این فصل دو بار صاحب ضربه پنالتی شده که هر دو توسط شریفات و میثم مجیدی تبدیل به گل شده‌اند. یک پنالتی عجیب هم علیه این تیم در برابر استقلال اعلام شده که یامگا آن را گل کرده است.

گل‌گهر
برای تیم قلعه‌نویی در این فصل فقط یک پنالتی اعلام شده که همان را هم مرتضی تبریزی در برابر صنعت‌نفت از دست داده است. در عوض داوران دو پنالتی علیه گل‌گهر اعلام کرده‌اند که هر دو وارد دروازه این تیم شده است.

فولاد ۱ - ۲
تیم جواد نکونام در این فصل صاحب سه ضربه پنالتی شده است. دو ضربه را لوسیانو پریرا گل کرده و یکی را هم آیاندا پاتوسی وارد دروازه سپاهان کرده است.

پیکان ۳ - صفر
پیکان در این فصل دو بار با رای داوران صاحب ضربه پنالتی شده و هر دو توسط علیرضا کوشکی گل شده است. یک پنالتی هم علیه این تیم اعلام شده که آن هم از دست نرفته است.

نساجی ۳ - ۲
داوران در این فصل برای نساجی سه بار اعلام پنالتی کرده‌اند. دو ضربه را حامد شیری گل کرده و یکی هم توسط مسعود شجاعی تبدیل به گل شده است. دو پنالتی هم علیه این تیم اعلام شده که هر دو گل شده‌اند.

ذوب‌آهن ۱ - ۴
یکی از تیم‌هایی که در این فصل از ضربات پنالتی به شدت متضرر شده، ذوب‌آهن است. برای این تیم فقط یک بار اعلام پنالتی شده که در برابر تراکتور تبدیل به یک گل ۳ امتیازی شده اما داوران تا امروز چهار پنالتی علیه این تیم اعلام کرده‌اند که فقط پنالتی سپاهان از دست رفته و سه پنالتی دیگر وارد دروازه ذوب‌آهن شده است.

صنعت نفت صفر - ۱
برای تیم علیرضا منصوریان در این فصل حتی یک پنالتی هم اعلام نشده است. فقط در برابر گل‌گهر یک پنالتی علیه صنعت اعلام شد که گوهری ضربه تبریزی را مهار کرد.

هوادار صفر - ۲
تیم رضا عنایتی هم در این فصل از ضربات پنالتی بهره‌ای نبرده اما علیه هوادار دو پنالتی اعلام شده که پنالتی اول را وریا غفوری از دست داده و دومی تبدیل به گل شده است.

تراکتور صفر - ۴
یک آمار عجیب دیگر! در این فصل چهار پنالتی علیه تراکتور اعلام شده اما داوران حتی یک پنالتی هم برای این تیم نگرفته‌اند. با این آمار قربانی بزرگ پنالتی‌ها در لیگ بیست و یکم تراکتور است.

فجر صفر - ۱
فجر هم یکی از تیم‌هایی است که در لیگ بیست و یکم صاحب ضربه پنالتی نشده و فقط یک پنالتی علیه این تیم اعلام شده که آن را هم کوین یامگا گل کرده است.

نفت مسجدسلیمان صفر - ۳
برای تیم کم‌بضاعت و پرحاشیه نفت هم تا امروز پنالتی اعلام نکرده‌اند اما سه ضربه پنالتی برای حریفان این تیم اعلام شده که هر سه تبدیل به گل شده است.

پدیده ۱ - ۱
قعرنشین مشهدی لیگ برتر سود و زیان برابری از پنالتی‌ها داشته است. یک پنالتی برای این تیم اعلام شده و یک پنالتی هم علیه این تیم!

یک تفاوت معنادار
چیزی که این آمار به ما نشان می‌دهد یک حقیقت معنادار و البته ترسناک است. در حالی که برای استقلال و مس شش بار و برای پرسپولیس و فولاد سه بار پنالتی گرفته شده، داوران برای تیم‌های دهم تا شانزدهم جدول فقط دو پنالتی گرفته‌اند و در آماری تکان‌دهنده، ۱۶ بار علیه این تیم‌ها اعلام پنالتی کرده‌اند. این آمار وقتی معنادارتر می‌شود که بدانیم داوران در مجموع علیه استقلال، پرسپولیس و سپاهان فقط سه پنالتی گرفته‌اند. این تفاوت‌های وحشتناک نشان می‌دهد که داوران به شکل ناخودآگاه علیه تیم‌های پرهوادار که از ارتش‌های سایبری هم برخوردارند، دست به عصا قضاوت می‌کنند و سعی می‌کنند خودشان را با هوادار و فشار رسانه‌ای درنیندازند اما در پنالتی گرفتن علیه تیم‌های پایین جدولی که از پایگاه هوادار و رسانه برخوردار نیستند، مضایقه نمی‌کنند.

کدخبر: ۴۳۶۰۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر