کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۱۶۵
تاریخ خبر:

جشن در ‌ملاشیه؛ درباره درخشش قهرمانان پارالمپیک

روزنامه هفت صبح| تا امروز کاروان ایرانی که برای پارالمپیک ۲۰۲۰ به توکیو رفته‌اند به ۱۰ طلا رسیده و این اولین‌بار است که تعداد مدال‌های کاروان ما در پارالمپیک دو‌رقمی شده است. البته گروهی از ورزشکاران ما هنوز هم به مسابقه فینال نرسیده‌اند و ممکن است چند مدال دیگر به این سبد اضافه شود. این مسابقات از چهارم شهریور شروع شد. اولین مدال پارالمپیک را امیر جعفری گرفت که در دسته ۶۵ کیلوگرم وزنه‌برداری در این رقابت شرکت داشت و به نقره رسید. ولی اولین نفری که طلا صید کرد، روح‌الله رستمی وزنه‌بردار ایرانی در دسته منهای ۸۰ کیلوگرم بود که شنبه هفته پیش ساعت ۲ بعدازظهر روی تخته رفت.

بعد از آن دومین مدال طلا را وحید نوری ملی‌پوش جودوی نابینای کشور گرفت و سومین طلا هم به محمدرضا خیرالله‌زاده در همین رشته ولی وزن و کلاس دیگری رسید. همان روز نوبت حامد صلحی‌پور بود که در رشته وزنه‌برداری شرکت کرد و نقره گرفت. بعد هم سه مدال طلا هم امیر خسروانی، مهدی اولاد و سعید افروز در دوومیدانی گرفتند. همان روز هشتم شهریور هم منصور پورمیرزایی یک مدال نقره گرفت. هفته پیش امان‌الله پاپی هم در روز چهارم در پارادومیدانی یک نقره به خانه برد.

علیرضا مختاری پرتابگر وزنه پارالمپیکی هم یک مدال نقره به‌دست آورد. بعد از آن نوبت به مهدی اولاد رسید که پنجمین طلا را در رشته پرتاپ دیسک به‌دست آورد. بعد از آن نوبت ساره جوانمردی بود که رکورد جهان را شکست. از روز گرفتن مدال او عکس زیبایی به‌جا ماند که در آن قد خودش را برای هم‌قد شدن با رقبای خودش کوتاه کرده و توانست با این کار افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. طلای بعدی را مهدی اولاد در رشته پرتاب نیزه گرفت.

این اولین تجربه او در مسابقات پارالمپیک بود. بعد از او علی پیروج با زدن رکورد فراتر از ۶۴ متر نایب قهرمان شد. این اولین‌بار بود که علی در پارالمپیک شرکت می‌کرد. روز ششم مسابقات یک برنز هم سامان رضی در وزنه‌برداری گرفت. رمضان بیابانی یک روز بعد در پاراتیر‌و‌کمان نقره برد و روز هشم سعید افروز در پرتاب نیزه مدال طلا که آورد هیچ، رکورد پارالمپیک جهان را هم شکست. روز پیروزی او همه اهالی روستای اسفندقه، منطقه محرومی در جیرفت کرمان برای او جشن گرفتند.

این همان روزی بود که هاشمیه متقیان هم رکورد خودش را برجای گذاشت. آنهایی که اسمی از هاشمیه متقیان شنیده‌اند احتمالا ویدئو شادی کردنش و آن لحظه فریاد کشیدن که قشنگ از ته‌جانش بلند می‌شود‌ را دیده‌اند. این مدال، اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در بخش دوومیدانی پارالمپیک محسوب می‌شد و به همین خاطر اهمیت دوچندانی داشت. با پی بردن به زندگی پر از محرومیت این زن که از ملاشیه، منطقه محروم اهواز، و اوج محرومیت، بدون آب شرب، فاضلاب پایدار، بدون کتابخانه و سینما به اینجا رسید، کاربران زیادی را در شبکه‌های مجازی خوشحال کرد.

روز نهم هم برای ایران مسابقات با طلا شروع شد. حامد امیری توانست رکورد پارالمپیک را جابه‌جا کند. این دهمین طلایی بود که ایران از این رقابت‌ها به‌دست آورد. روز نهم برای ما روز خیلی خوبی بود. به‌غیر از زهرا نعمتی در رشته پرتاب دیسک و پرتاب نیزه هم دو مدال نقره به دست آوردیم؛ اولی را علی پیروج گرفت و دومی هم مهدی اولاد. مهدی پوررهنما در رقابت‌های پاراتکواندو هم به فینال رسیده بود و دیروز با مدال نقره راهی کشور شد.

برخی از مسابقات هنوز هم به مرحله فینال نرسیده‌ا‌ند. مثلا روز پنجشنبه بازی نیمه نهایی والیبال نشسته بین ایران و بوسنی برگزار و دست آخر هم ۳-صفر به نفع ایران پایان یافت. بازی بعدی فینال و با روسیه است که اگر در آن هم پیروز شویم به طلایی دیگر می‌رسیم. اسلام جاهدی روز پنجشنبه در مسابقات قایقرانی شرکت ‌کرد که همزمان با شهلا بهروزی‌راد که هر دو به مقام چهارم رسیدند، به نیمه‌نهایی صعود کردند.

کدخبر: ۴۱۲۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر