کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۹۷۷۶
تاریخ خبر:

شناسایی قاچاقچیان موبایل توسط وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات از شناسایی و برخورد با عوامل قاچاق گوشی تلفن همراه با بیش از ۱۲۰میلیارد تومان قاچاق خبر داد.

در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و با بهره‌گیری از توان سامانه‌های هوشمند، عوامل اصلی قاچاق تلفن همراه شناسایی و با دستور مقامات قضایی بازداشت شدند. متخلفان با دور زدن قوانین امور گمرکی و سوء ‌استفاده از اطلاعات هویتی مسافران و زائران عازم خارج از کشور، اقدام به رجیستر کردن گوشی‌ های قاچاق به ‌صورت مسافری کرده بودند.

گفتنی است فرآیند شناسایی و برخورد با قاچاق چیان تلفن همراه و سوء استفاده‌ کنندگان از تسهیلات مسافری به طور مستمر در حال انجام است و دیگر مظنونین به قاچاق تلفن همراه نیز شناسایی شده‌اند که پس از تکمیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و برخوردهای لازم با ایشان صورت خواهد پذیرفت.

وزارت اطلاعات همچنین به تمامی مسافران و زائران عازم خارج از کشور توصیه کرده در خصوص حفظ اطلاعات هویتی و مسافری خود اهتمام لازم را به خرج دهند و از هرگونه واگذاری اطلاعات هویتی و ارتباطاتی خود با هدف فعال ‌سازی گوشی ‌های تلفن همراه قاچاق در شبکه قانونی کشور خودداری کنند. زیرا در نهایت گوشی قاچاق به نام ایشان در سامانه گمرک ثبت شده و احتمال تعقیب کیفری و عواقب قانونی ناشی از جرایم ارتکابی قاچاقچیان برای ایشان نیز وجود خواهد داشت و می‌ باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

کدخبر: ۲۸۹۷۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر