کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۸۳۵
تاریخ خبر:

جزییات راهپیمایی خودرویی و موتوری ۲۲بهمن اعلام شد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ جزئیات راهپیمایی خودرویی و موتوری در روز ۲۲ بهمن و محدودیتهای اعمال‌شده در این روز را تشریح کرد.

سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه "امسال مراسم ۲۲ بهمن به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار می‌شود"، اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا راهپیمایی امسال نسبت به سالهای گذشته متفاوت برگزار خواهد شد و این مراسم بدون حضور افراد پیاده و به‌صورت تردد موتورسیکلت و خودرویی برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: مسیرها همان مسیرهای دوازده‌گانه سنوات گذشته است که ۶ مسیر برای راکبان موتورسیکلت و ۶ مسیر هم برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است که این ترددها به هیچ وجه با یکدیگر تداخل ندارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: فراخوانی برای حضور پیاده مردم در این جشن وجود ندارد و مردمی که قصد شرکت در این مراسم را دارند از همان مسیرهای دوازده‌گانه سنوات گذشته به‌صورت موتورسوار و خودرویی باید استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه اصل برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از میدان امام حسین(ع) شروع می‌شود و تا میدان آزادی برای موتورسیکلتها به‌صورت رفت و برگشت پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در محدوده میدان صادقیه به‌سمت میدان آزادی شمال به جنوب و از مسیر جنوب به شمال هم در مسیر میدان فتح و آیت‌الله سعیدی نیز برای تردد وسایط نقلیه خودرویی در نظر گرفته شده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: مسیر ویژه برای راهپیمایی موتورسواران در محور خیابان انقلاب و آزادی از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در نظر گرفته شده است.

به‌گفته رئیس پلیس راهور تهران، محور آیت‌الله سعیدی در مسیر جنوب به شمال از میدان فتح تا میدان آزادی و مسیر شمال به جنوب جناح از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی به‌صورت ویژه برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: لاین عادی و ویژه مسیر شرق به غرب خیابان انقلاب و آزادی برای تردد موتورسواران و مسیر غرب به شرق خیابان آزادی و انقلاب برای خروج موتورسواران و برگشت آنها در نظر گرفته شده است.

این مقام انتظامی افزود: خودروسوارانی که قصد شرکت در راهپیمایی را دارند از محدوده جنوب غربی و جنوبی از بزرگراه فتح و آیت‌الله سعیدی به‌سمت شمال حرکت می‌کنند، وارد رینگ خارجی و زیرگذر شرقی و در ادامه وارد جناح شمال خواهند شد یعنی به‌سمت آزادی شرق و به‌سمت مخصوص غرب اجازه تردد ندارند و صرفاً وارد جناح به‌سمت شمال خواهند شد و از طریق پل جناح شیخ فضل‌الله می‌توانند انتخاب مسیر کنند و به‌سمت غرب و شرق و شمال ادامه مسیر دهند.

حمیدی یادآور شد: خودروهایی که از مسیر شمال به جنوب جناح و از فلکه دوم صادقیه از آزادراه و شیخ فضل‌الله وارد جناح به جنوب می‌شوند وارد زیرگذرغربی نخواهند شد و به‌سمت مخصوص غرب ادامه مسیر خواهند داد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ متذکر شد: مسیرهای ۱۲گانه در نظر گرفته‌شده حائز اهمیت و همان مسیرهای سالهای گذشته است که مسیرهای یک، چهار، پنج، ۶، هفت و هشت مسیر ویژه تردد موتورسواران و مسیرهای دو، سه، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ برای تردد خودروسواران در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییری که ما امسال داریم در مسیر شماره یازده است که قبلاً از تهرانسر وارد مخصوص به‌سمت شرق می‌شدند اما امسال با توجه به اینکه خودروسوار در نظر گرفته شده است از طریق بلوار شاهد وارد گلها وارد بزرگراه فتح به‌سمت شرق، میدان فتح و آیت‌الله سعیدی به‌سمت شمال خواهند شد.

حمیدی اضافه کرد: اعمال محدودیتها از ساعت ۲۴ شب قبل از مراسم توسط پلیس راهور تهران بزرگ انجام خواهد شد و خودروهایی که در این مسیر پارک شده باشند توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شوند که رانندگان آنها می‌توانند برای اطلاع از وضعیت خودروی خود با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

به‌گفته رئیس پلیس راهور تهران، تنها یک مسیر و آن هم مسیر شماره ۱۱ متفاوت خواهد بود که از مسجد جامع حضرت رسول اکرم(ص) خیابان تهرانسر، خیابان شاهد، خیابان گلها، بزرگراه فتح شرقی، میدان فتح، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و میدان آزادی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیتها از ساعت هفت صبح روز ۲۲ بهمن ماه شروع می‌شود و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت؛ در این ساعات تردد اتوبوسها از پایانه غرب ممنوع خواهد بود و حرکت مسافران و خودروهای مبدأ فرودگاه از مسیر جایگزین صورت خواهد گرفت و در آن روز طرح ترافیک نخواهیم داشت.

این مقام انتظامی از راکبان موتورسیکلت خواست ضمن استفاده از کلاه‌کاسکت و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این مسیرها تردد کنند.

کدخبر: ۳۷۲۸۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر