کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۹۹۹
تاریخ خبر:

جزییات جریمه ماسک نزدن برای تهرانی‌ها اعلام شد

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: افراد بالای ۱۸ سال در صورت استفاده نکردن از ماسک بار اول تذکر و بار دوم به میزان ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

حمیدرضا گودرزی در جلسه اتخاذ تصمیم در مورد نحوه برخورد با افراد فاقد ماسک در سطح شهر تهران، با اشاره به افزایش میزان مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران اظهار کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در تهران سبب شد تا به وضعیت بحرانی کرونا برسیم و اکنون با وجود اشباع بیمارستان‌ها، چاره‌ای جز برخورد وجود ندارد.

وی ادامه داد: اتخاذ راهکارهایی چون غربالگری، الزام استفاده از ماسک، مراقبت‌های عمومی و قرنطینه ضروری است؛ چرا اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران به ۳۲ درصد رسیده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر سختگیری نسبت به عدم استفاده از ماسک تصریح کرد: کسانی که مبتلا به کرونا هستند، حتما باید اطلاع دهند و خارج شدن آنها از قرنطینه باید با هماهنگی باشد که در صورت عدم اطلاع ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

گودرزی با تأکید به برخورد جدی با متخلفان گفت: افراد بالای ۱۸ سال باید در همه مکان‌ها اعم از سربسته و باز از ماسک استفاده کنند و تیم‌های انتظامی، بازرسان بهداشت و درمان و عوامل بسیج نیز بر این امر نظارت خواهند داشت و در صورت استفاده نکردن از ماسک بار اول تذکر و ثبت مشخصات و بار دوم به میزان ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی عنوان کرد: در حوزه واحدهای صنعتی و صنفی نصب کد سلامت ضروری است و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی در مرحله اول تذکر، مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه، بار سوم یک میلیون تومان جریمه و در صورت تکرار در مرتبه چهارم پلمپ می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران ادامه داد: در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز همه موظف به استفاده از ماسک هستند و جریمه جابجایی افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند ۵۰۰ هزار تومان برای شرکت اتوبوسرانی مربوطه است؛ همچنین در اتوبوس و تاکسی در صورت عدم استفاده راننده بار اول تذکر بار دوم جریمه ۱۰۰ هزار تومان جریمه و به ازای هر مسافری که از ماسک استفاده نکند ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

گودرزی همچنین خاطرنشان کرد: در مقابله با این بیماری نیازمند همکاری مردم و اصناف هستیم و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز به جریمه نبوده و با این همکاری موثثر بتوانیم از این شرایط دشوار عبور کنیم.

کدخبر: ۳۵۳۹۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر