کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۵۰۹
تاریخ خبر:

جزییات خبر سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران

حوالی ساعت شش صبح امروز یک دستگاه هواپیمای ۷۳۷ تنها شش دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) با ۱۷۶ خدمه و مسافر در محدوده شاهد شهر سقوط کرد.

حدود یک ربع پیش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت بیشتر مسافران هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، اتباع جمهوری اسلامی ایران بودند و مسافرینی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند. گفته می‌شود ۱۷۹نفر در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باخته‌اند که از این تعداد ۳۲نفر غیرایرانی و ۱۴۷نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

هواپیمای اوکراینی در منطقه خالی از سکنه و زمین کشاورزی سقوط کرده است و به خانه‌های اطراف محل خسارتی وارد نشده است.

سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت شش و ۱۲دقیقه روز چهارشنبه ۱۸دی‌ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت شش و ۱۸دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

رئیس اورژانس کشور می‌گوید اجساد غالبا قطعه قطعه هستند و همکاران فوریت‌های پزشکی در حال کمک‌ کردن برای جمع آوری اجساد هستند تا برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شوند. به‌گفته او شدت حادثه شناسایی جانباختگان را نیز غیر ممکن کرده است.

هواپیمای اوکراینی قرار بوده در ساعت پنج و ۱۵دقیقه صبح به‌مقصد کیفپرواز کند اما این کار را با تاخیر یک ساعته انجام داد. هنوز معلوم نیست که این تاخیر به علت نقص ایمنی بوده است یا خیر. طبق اطلاعات مندرج در وب سایت سیمپل فلایینگ، مدل این هواپیما بوئینگ ۷۳۷- ۸۰۰ بوده است که ساخت شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست و تنها سه سال از عمر آن می گذرد.

گفته می شود این هواپیما تنها شش دقیقه بعد از پرواز در حوالی منطقه شهریار تهران سقوط کرده است که همین مساله موجب می شود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی از شباهت آن به سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که در سال گذشته میلادی رخ داد و موجب زمین گیر شدن این مدل خاص از هواپیما در همه ایرلاین های فعال در سراسر جهان و لغو صدور مجوز پرواز سخن گفته اند.

کدخبر: ۳۰۲۵۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر