کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۸۰۱
تاریخ خبر:

جزییات جدید از علت مسمومیت دانش‌آموزان

کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی برگزار کرد. ایسنا از قول محمدحسن آصفری که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور هم عضویت دارد می‌نویسد:

شماره یک | طبق گزارش تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا دیروز درگیری ۲۵ استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است.

شماره دو | آزمایش‌های مختلفی برای شناسایی نوع مسمومیت در حال انجام است تا علت مسمومیت مشخص شود؛ تاکنون اطلاعات خاصی به دست نیامده که براساس آن مشخص شود که نوع سم چه بوده است و یا این‌که این اقدامات از چه ناحیه‌ای صورت گرفته است. البته بخشی هم به استرس دانش آموزان برمی‌گردد که وقتی اتفاقی بین آنها رخ می‌دهد دیگران هم دچار استرس می‌شوند.

شماره سه | طبق اطلاعات به دست آمده که البته هنوز هم ۱۰۰ درصد تایید نشده، مسمومیت در برخی موارد به دلیل انتشار گاز خاصی بوده که در جاهای مختلف متفاوت است مثلا در برخی موارد حاوی بوی گندیده یک نوع میوه خاص بوده است، به هرحال موضوع در حال بررسی است تا نوع مسمومیت و ماده آن مشخص شود وزارت بهداشت به طور جدی دنبال می‌کند لذا باید منتظر نتایج سم‌شناسی وزارت بهداشت بود.

کدخبر: ۵۰۷۸۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر