کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۹۴۳
تاریخ خبر:

جزییات تازه از قفل شدن گوشی‌های شیائومی

هفه گذشته برخی رسانه ها گزارش داده اند که شیائومی، این گوشی ساز چینی تلفن های هوشمند خود را در کشورهایی چون کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی و سودان و کریمه ، مسدود کرده است ، جایی که این شرکت حضور رسمی در آن ایجاد نکرده . بر اساس گزارشهای تازه شیائومی برای قفل کردن تلفن های هوشمند در کشورها و مناطقی از جمله کوبا ، ایران ، سوریه ، کره شمالی ، سودان و کریمه "هیچ بازار خاصی را هدف قرار نداده بلکه این یک سیاست منطقه ای است که هدف آن جلوگیری از قاچاق از طریق بازار سیاه است. سخنگوی شرکت روز یکشنبه به گلوبال تایمز گفت که از امنیت داده های کاربران محافظت می کند.

سیاست صادرات شیائومی به مشتریان خود اجازه نمی دهد هیچ محصولی را به کشورها و مناطقی که گفته شد صادر کنند. با این حال ، بر اساس گزارش رسانه ها ، بازار سیاه در سال های اخیر در حال گسترش است و برای مشتریان بسیار متداول بوده است که دستگاه های شیائومی را در یک منطقه خریداری کرده و در منطقه ای دیگر از آنها استفاده کنند.

برخی رسانه ها اقدام اخیر شیائومی برای قفل کردن گوشی های خود را به ایالات متحده نسبت داده اند و گمان می کنند که واشنگتن بر شرکت چینی فشار می آورد تا تلفن های مورد استفاده در آن کشورها و مناطق تحریم شده را مسدود کند.

در پاسخ ، شیائومی گفت که به طور موقت برخی تلفن های هوشمند را قفل کرده است تا از قاچاق احتمالی که به امنیت اطلاعات کاربران و حقوق مصرف کنندگان لطمه می زند ، تحقیق کند. سخنگوی شیائومی گفت: "تحقیقات به نتایج قابل توجهی رسیده است و قفل دستگاه های آسیب دیده را می توان در حال حاضر باز کرد."

کدخبر: ۴۱۳۹۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر