کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۰۱۲
تاریخ خبر:

جزئیات فوت دو صیاد ایرانی در آب‌های امارات

ایسنا: سرکنسولگری ایران در دبی با بیان این که این روزها اخباری به نقل از برخی افراد در سایت‌های خبری در خصوص دو صیاد جان‌باخته ایرانی منتشر شده است که دقیق نیست ، گفت: دولت امارات به خانواده هرکدام از مقتولین سیصد هزار درهم نقدی پرداخت کرده است.

در متنی که سرکنسولگری ایران در دبی در اختیار این خبر گزاری قرار ‏ داد ، در این ارتباط آمده است : این روزها اخباری به نقل از برخی افراد در سایت‌های خبری در خصوص دو صیاد جان‌باخته ایرانی منتشر شده است که دقیق نیست. ۲۷ مرداد ۹۹ به دنبال حادثه تیراندازی به شناور ایرانی که ظاهرا وارد آب‌های امارات شده بودند متاسفانه دو تن از صیادان عزیز کشورمان جان خود را از دست دادند .

بلافاصله سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی پس از هماهنگی با ادارات کل ذی‌ربط وزارت امور خارجه علاوه بر ارسال یادداشت اعتراض به وزارت خارجه امارات ، از طرق دیپلماتیک و گفت‌وگوهای مستمر با مقامات این کشور موفق شد در کوتاهترین زمان ممکن علاوه بر دریافت یادداشت تاسف و عذرخواهی ، دیه کامل را نیز دریافت کند.

دیه کامل قتل غیر عمد در امارات دویست هزار درهم است و حسب فقه مالکی و قانون امارات چیزی بنام تغلیظ دیه ( افزایش مبلغ دیه) در ماههای حرام وجود ندارد . با این وجود دولت امارات به خانواده هرکدام از مقتولین سیصد هزار درهم نقدی پرداخت کرد.

حل سریع و چند روزه این ماجرا ( که مسبوق به سابقه نیست) و می‌توانست در شرایط کنونی به بحرانی در روابط تبدیل شود نتیجه حسن نیت طرفین و پیگیری جدی وزارت خارجه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی بود.

کدخبر: ۳۵۴۰۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    اگه بدست خانواده رسونده باشن!