کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۸۴۷
تاریخ خبر:

جزییات زلزله ۵.۶ ریشتری صبح امروز خوی + افزایش تعداد مصدومان

زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین، ساعت شش و ۴۶ دقیقه صبح امروز جمعه چهارم فروردین به وقوع پیوست. این زمین‌لرزه در ارومیه نیز احساس شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفته: پس از وقوع زلزله صبح امروز حوالی خوی, بازدید نیروهای ارزیاب از منطقه زلزله زده ادامه دارد. بر اساس گزارش‌ها تاکنون یک منزل روستایی در سلماس تخریب شده. دیوار برخی خانه‌ها ترک‌خورده که برای ساکنان اسکان اضطراری در نظر گرفته می شود.

فرماندار خوی می‌گوید: پس از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند که ارزیابی های اولیه حاکی از آن است که خسارت‌ها جزیی و در حد فرو ریختن دیوار حیاط و ترک خوردگی دیوارهای قدیمی است. آب و برق برخی روستاها قطع بود که مشکل در حال رفع است، افزود: در اثر زلزله ریزش کوه اتفاق افتاد که راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند.

راه و مسیر دسترسی به خوی باز است و سیستم‌های ارتباطی وصل است. نیروها در حال آماده باش هستند و در حال بررسی شرایط هستیم و اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی، گفت: ۶۸ نفر در حین فرار و در زلزله خوی مصدوم شدند. هشت نفر نیز به دلیل ریزش آوار آسیب دیدند که شش نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند. دو نفر از اهالی روستای مافی کندی نیز به دلیل ترس و فرار از محل حادثه، مصدوم شدند. ۵۲ نفر از افرادی که مصدوم شده بودند، به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

کدخبر: ۵۰۹۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر