کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۱۴۶
تاریخ خبر:

جزئیات جدید از ‌‌مرگ خانم سوئیسی ‌و برقکاران کرمانی

روزنامه هفت صبح | روز گذشته دو خبر اختصاصی روزنامه هفت‌صبح به جزئیات جدید از مرگ دبیر اول سفارت سوئیس و شش کارمند برق کرمان اختصاص داشت. در ۲۴ ساعتی که گذشت، نکات جدیدی از پرونده هر کدام منتشر شد که در مطلب زیر به آن اشاره شده است.

*** جزئیات تازه از مرگ خانم برونر
صبح روز سه‌شنبه خبر مرگ یک کارمند سفارت سوئیس منتشر شد. او سیلویا برونر، دبیر اول سفارت سوئیس بود که از طبقه هفدهم خانه خود در کامرانیه به باغچه افتاده بود. صبح، زمانی که همسایه‌ها کم‌کم سگ‌های خود را برای گردش به خیابان می‌بردند، با حضور آمبولانس و پلیس روبه‌رو شدند. بیشتر آنها همسایه خود را نمی‌شناختند و تازه از یک کلاغ چهل کلاغ داخل مجموعه فهمیدند که چه اتفاقی افتاده است.

حالا ولی جزئیات جدیدی از مرگ او منتشر شده که نشان می‌دهد برونر حدود نیمه شب دوشنبه خود را از تراس خانه به پایین پرت کرده است. او قبل از آن یادداشتی روی میز گذاشته و این موضوع فرضیه خودکشی او را تقویت کرده؛ بااین حال تحقیقات جنایی برای بررسی فرضیه‌های دیگر هنوز ادامه دارد. خبر دستنوشته‌ این زن دیپلمات در حالی دیشب اعلام شد که روز پیش هنگام حضور خبرنگار هفت‌صبح در محل، پزشکی قانونی اعلام کرد ‌ هیچ دستنوشته‌ای پیدا نشده است.

نخستین کسی که صبح سه‌شنبه با جسد این زن ۵۱ ساله مواجه شده بود، کارگر خدماتی برج بود که گفته می‌شد او را با یک کلاه روی سر مشاهده کرده است. به همین دلیل هم ابتدا جنسیت متوفی مرد گزارش شده بود. جزئیات جدیدی که خبرگزاری رکنا منتشر کرده نشان می‌دهد ‌ سیلویا برونر معاون مسئول حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی بوده است. از زمان انقلاب اسلامی، سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در کشور ما فعالیت می‌کند.

به گفته یکی از ساکنان روز دوشنبه، در حالی که ۲۴ دقیقه از نیمه شب گذشته بود، با شنیدن صدای مهیبی از خواب بیدار شد. او به رکنا اینطور گفته است: « شب قبل یعنی دوشنبه شب به دلیل اینکه خسته بودم خیلی زود خوابم برد. حدود ۲۴ دقیقه از نیمه شب گذشته بود که با شنیدن صدای مهیبی از خواب پریدم؛ صدایی شبیه ‌ انفجار. تا چند دقیقه مات و مبهوت بودم اما چون دیگر صدایی شنیده نشد تصور کردم که اتفاق خاصی نیفتاده است. دوباره خوابیدم و صبح متوجه شدم که جسد زنی را که ساکن طبقه ۱۷ بود در فضای سبز برج کشف کرده‌اند.»

بنا بر این گزارش این دیپلمات از همسر خود جدا شده و به تنهایی زندگی می‌کرد. یکی از فرزندان او فوت شده و همچنین پسر ۲۱ ساله دیگری هم دارد که اکنون ساکن سوئیس است. زنی ۲۰ ساله مستخدم خانه متوفی بوده که هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد ازظهر در خانه او کار می‌کرد.

ماموران به سراغ این زن رفتند و او در تحقیقات گفت: «من مدت‌هاست که در خانه خانم برونر( قربانی ) کار می‌کنم. رمز در ورودی خانه وی را دارم و معمولا هر روز ساعت ۸ صبح با وارد کردن رمز وارد آپارتمان او می‌شدم و کارهایش را انجام می‌دادم. گاهی پیش می‌آمد که خانم، سر کار باشد یا گاهی در اتاقش خواب باشد. معمولا هر روز صبح سر کارم حاضر می‌شدم و کارهای مربوط به خانه را چه خانم در خانه حضور داشت، چه حضور نداشت انجام می‌دادم.‌

امروز هم طبق معمول همیشه ۸ صبح پا در خانه خانم گذاشتم . فکر کردم او به سرکارش رفته ‌ اما یک ساعت بعد متوجه شدم کارگر خدماتی برج‌، جسد وی را در فضای سبز پیدا کرده و به شدت شوکه شدم.‌ خانم گاهی حالت‌های افسردگی داشت اما این اواخر حالش خوب بود. » تیم جنایی در ادامه یک دستنوشته روی میز در سالن پذیرایی کشف کردند.

کنار آن موبایل قربانی و یک خودکار نیز پیدا شد. دستنوشته با زبان انگلیسی شامل این مضمون بود که «جسدم را پس از مرگ به سوئیس منتقل کرده و به پسرم اطلاع بدهید. بعد از آن جسدم را بسوزانید و سپس خاکستر آن را کنار فرزندم که فوت شده دفن کنید. علاوه بر این هرچه پول‌، دارایی و سرمایه دارم را به پسر دیگرم بدهید. »

*** جزئیات پرونده مرگ برقکاران کرمانی
بارش‌های سیل‌آسای سیزدهم اردیبهشت در دو مرحله موجب جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان کرمان شد و علاوه بر خسارت به زیرساخت‌های راه، شبکه برق و مخابرات و خسارت مالی سنگینی برای مردم این خطه، جان شش نفر از کارمندان شرکت برق کرمان را گرفت. روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان درباره دلایل جان باختن شش کارمند شرکت برق کرمان در سیلاب گلباف توضیحاتی ارائه کرد.

مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در این باره اینطور گفته است: «بر اثر بارش شدید و تندبادهای لحظه‌ای همچنین سقوط سنگ‌های بزرگ از ارتفاعات ‌ روی خط انتقال ۲۰ کیلوولت، برق روستاهای نسک و حرمک بخش گلباف از توابع شهرستان کرمان قطع می‌شود. پس از فروکش کردن باران اکیپ اعزامی از گلباف برای عیب‌یابی و رفع خرابی مسیر خط انتقال برق راهی این منطقه می‌شود. بعد از بررسی مشکلات، نیاز به تجهیزاتی از جمله کابل برق موجب می‌شود که تعدادی از این افراد به گلباف بازگردند و این تجهیزات را تامین کنند.

متاسفانه در همین زمان و هنگام اجرای عملیات ترمیم خط، رگبار بسیار شدیدی در منطقه آغاز می‌شود. از آنجایی که مسیر عبور خطوط انتقال برق در کنار مسیر جاده‌ای که به این روستاها دسترسی دارد، به شکل یک تنگه و کانال است روان‌آب‌ها و سیلاب‌های جاری از ارتفاعات با شیب تند در این کانال جاری می‌شوند که این افراد دچار سیلاب می‌شوند.»

سعیدی به تصمیم اشتباه این جان‌باختگان برای پناه گرفتن از سیلاب اشاره کرد و گفت: «این عزیزان برای حفظ جان خود به یک دستگاه بنزخاور بالابری که همراه‌شان بوده پناه می‌برند که اقدامی خطرناک و غیرامین بود و موجب از دست رفتن جان‌شان شد. چرا که خودرو در جریان سیلاب شدید به حرکت درآمده و در اثر برخورد به تکه سنگ‌های بزرگ، تکه‌تکه می‌شود.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: «از دوشنبه شب که ارتباط این افراد با منطقه قطع شد، عملیات جست‌وجو در منطقه را آغاز کردیم که تا پاسی از شب ادامه داشت. از بامداد سه‌شنبه هم مجددا عملیات جست‌وجو با حضور ۱۲ تیم تجسس زمینی و سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های هوایی با بالگرد هلال احمر آغاز شد. پس از پیدا شدن تکه‌های خودرو، با کمال تاسف پیکرهای این جانباختگان و فداکاران خدمت یکی پس از دیگری پیدا شد. »
مصطفی ابراهیمی، محسن توکلی، مسلم دهقان، علیرضا جعفری، علی توسلی و محمدمیرزاحسینی تلاشگران صنعت برق شهرستان کرمان بودند که در راه خدمت جان خود را از دست دادند. آنها بارها به این مناطق اعزام شده بودند اما این بار پس از رگبار نتوانستند از این حادثه جان سالم به در ببرند.

کدخبر: ۳۸۸۱۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر