کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۸۲۶
تاریخ خبر:

جزئیات تازه از ماجرای گروگانگیری دوچرخه‌سوار آلمانی

روزنامه هفت صبح، فرید عطارزاده | چه کسانی فیلیپ را کتک زدند؟ چه کسانی او را به گروگان‌ گرفتند؟
حتما ماجرای « فلیپ مارکگراف» دوچرخه‌سوار آلمانی در «نشتارود» مازندران را شنیده‌اید که توسط چند نفر مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت. در «هفت‌صبح» روز چهارشنبه این ماجرا را به طور کامل پوشش دادیم و از جزئیات آن نوشتیم. در حالی که همه فکر می‌کردند این اتفاق به خیر و خوشی برگزار شده و «فلیپ» پس از ترخیص از بیمارستان «خاتم الانبیا» با آسودگی به آلمان بازگشته.

ماجرا اما مانند فیلم‌های هالیوودی ابعاد عجیبی به خود گرفت. «صبا راد» مجری تلویزیون در صفحه اینستاگرامش خبر داد که فلیپ پس از ترخیص از بیمارستان و قبل از رفتن به فرودگاه توسط خانواده‌ای در تهران به طور محترمانه گروگان‌ گرفته شده و از او درخواست ۱۵ هزار دلار پول نقد می‌کنند که خوشبختانه با کمک پلیس ماجرا ختم بخیر می‌شود. هفت‌صبح در این گزارش، جزئیات این اتفاق عجیب را روایت می‌کند.

*** یک پست اینستاگرامی
همانطور که گفتیم «صبا راد» مجری تلویزیون برای اولین بار در اینستاگرام خود از گروگان گرفتن فلیپ در تهران خبر داد. صبا راد، همسر «مانی رهنما» خواننده کشور است که اتفاقا دوچرخه‌سواری حرفه‌ای نیز می‌کند. آن‌ها پس از شنیدن ماجرای فلیپ به بیمارستان خاتم الانبیا می‌روند و از او عیادت می‌کنند. در آنجا متوجه می‌شوند که اتفاقا فلیپ دستی بر هنر نیز دارد و نوازندگی می‌کند.

این زن و شوهر پس از ترخیص فلیپ او را دعوت می‌کنند تا به آموزشگاه موسیقی آن دو نفر بیاید تا در آخرین روز سفر به ایران خاطره‌ای خوب برای او خلق شود و آن اتفاقات ناگوار به طور کامل پاک شود. فلیپ هم به آنجا می‌رود و چند ساعتی را با آن‌ها سپری می‌کند و همین آشنایی سبب می‌شود تا از فاجعه بعدی جلوگیری شود. «صبا راد» ماجرا را اینگونه نوشته است:حتما خیلی از شما ماجرای فلیپ، دوچرخه سوار آلمانی توریستی که تصمیم می‌گیره بعد از نجات از بیماری سرطان با فروش پیانو(ایشون نوازنده پیانو هستن)به چند کشور سفر کنه(بارکاب زدن)و پیام شکست سرطان رو به همه بیماران مبتلابه سرطان در کشورهای مسیر رکاب زدنش بده شنیدین .

در ادامه مسیرش که به ایران می‌رسه متاسفانه در شمال کشور بیش از ۱۰ نفر میریزن روی سرش و ضمن دزدی اموال و دوچرخه‌اش تا می‌تونن میزننش،خبر بد اینکه فلیپ وقتی به دزدا میرسه تلفنی در حال صحبت با مادرش بوده و مادر طفلکیش تمام اون دقایقی که بچه‌اش داشته کتک می‌خورده می‌شنوه و به هر شکلی که می‌شد خودشو می‌رسونه ایران.

فلیپ هم به تهران منتقل می‌شه و در بیمارستان بستری میشه. از اونجایی که همسرم مانی رهنما دوچرخه سوار هم هستن تصمیم میگیرن برن بیمارستان عیادت و دلجویی از فلیپ که این موضوع خیلی فلیپ رو خوشحال می‌کنه. بعد از مرخص شدن از بیمارستان روزیکشنبه فلیپ اومد آموزشگاه موسیقی ما و هیچ وقت لحظه‌ای که پای پیانو نشست و خلاصه میگه من باید برم مانی ازش می‌پرسه خوب الان با خانواده کجا هستین فلیپ میگه یه خانواده ایرانی برای چند روز پذیرای ما هستن و…

متاسفانه قسمت غم انگیز بعدی سفرش دیروز رقم‌می‌خوره… من و مانی مشغول کار توی آموزشگاه بودیم که فلیپ زنگ زد و تقاضای کمک کرد .مانی بهش گفت فلیپ لوکیشن بده من بیام پیشت (ساعت هفت غروب)می‌رسه به فلیپ که ساعت دو بامداد پرواز داره.
اون خونواده به‌خاطر چند روز حضور این چهار نفر(فلیپ،دوستش،مامان فلیپ،دوست مامانش)۱۵ هزار دلار،طلب می‌کنن و میگن تا این پول رو ندید حق ندارین از خونه ما برین بیرون،در واقع گروگان می‌گیرن این بنده‌های خدارو. مانی با پلیس تماس می‌گیره و خلاصه با حضور پلیس و دوستان خوب از جمله آقاحامد موفق می‌شیم فلیپ و خانواده‌اش رو از دست اون خانواده،نجات بدیم.

*** ماجرای گروگانگیری پاسداران
از اینجا به بعد را ما برایتان تعریف می‌کنیم. ماجرا از این قرار بوده که فلیپ در آلمان یک همسایه ایرانی داشته که بسیار با هم رفیق بودند و از مدت‌ها قبل رفت و آمد داشتند. آن همسایه ایرانی آقای فلیپ، یک دوستی در خیابان پاسداران تهران داشته که قرار بوده کارهای فرزندان آن‌ها را درست کند تا به آلمان بروند. فلیپ نیز مدت‌ها قبل تمام تلاشش را کرده بود اما درخواست آن‌ها برای پذیرش در آلمان رد شده بود. این خانواده که دل پُری از فلیپ داشتند، پس از آنکه فهمیده بودند او در ایران است و از بیمارستان ترخیص شده، تصمیم می‌گیرند کینه‌شان از فلیپ را خالی کنند!

به فلیپ زنگ می‌زنند و می‌گویند برای جبران زحماتی که کشیده به خانه‌شان در خیابان پاسداران بیاید تا از او تشکر کنند! غافل از اینکه این خانواده تصمیم گرفته بودند از او انتقام بگیرند. وقتی فلیپ به خانه آن‌ها می‌رود، این خانواده ابتدا با مهربانی از او پذیرایی می‌کنند اما زمانی که فیلپ خواسته خانه را ترک کند تا به فرودگاه برود؛ این اجازه را به او نمی‌دهند! این خانواده به فلیپ می‌گویند که برای گرفتن پذیرش فرزندانشان خیلی تلاش و هزینه کرده بودند اما فلیپ نتوانسته برای آن‌ها پذیرش بگیرد. در نتیجه حالا باید ۱۵ هزار دلار به آن‌ها غرامت بدهد! فلیپ بخت‌برگشته نیز حدود ۵ ساعت در خانه آن‌ها محبوس می‌شود و در نهایت به بهانه آنکه مشغول جور کردن پول است به مانی رهنما زنگ می‌زند و ماجرا را توضیح می‌دهد.

*** از ضاربان چه خبر؟
در خبرها آمده بود که ضاربان فلیپ در شهر «نشتارود» دستگیر شده‌اند اما خبر تکمیلی دیگری منتشر نشده است. برای آگاهی بیشتر از ماجرا با سرهنگ «شاه‌نظری» فرمانده انتظامی شهرستان «تنکابن» گفت‌وگو کردیم که در پاسخ به هفت‌صبح گفت نمی‌تواند توضیحات بیشتری بدهد و اطلاع‌رسانی درباره این ماجرا به سخنگوی ناجا محول شده است.

یکی از افراد محلی شهر «نشتارود» نیز درباره آن اتفاق به هفت‌صبح می‌گوید: «تا جایی که ما می‌دانیم آن چند جوان که میانگین سنی‌شان به ۱۷ سال هم نمی‌رسید تحت تاثیر الکل بوده‌اند. آن‌ها کنار ساحل بودند که می‌بینند این آدم غریبه آمده و نمی‌دانستند توریست است. انگار آن بچه‌ها دو گروه بودند که برای یک کل‌کلِ بچگانه تصمیم می‌گیرند که آن فرد غریبه را اذیت کنند.

پلیس و فرمانداری هم از همان دقایق اول به صورت جدی وارد عمل شدند و با توجه به حساسیت ماجرا هم آن بچه‌ها و هم هر کسی را که فکر می‌کردند در این ماجرا مرتبط هستند دستگیر کردند. طبق شنیده‌های ما محلی‌ها می‌گویند در لحظات نخست حدودا ۱۲ نفر را دستگیر کردند که پس از تحقیقات اولیه متوجه شدند شش نفر مقصر اصلی هستند. بقیه آزاد و مقصران بازداشت شدند. ‌.»

کدخبر: ۲۷۳۸۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر