کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۶۱۵
تاریخ خبر:

جراحی زیبایی به سبک ام‌وی‌ام

روزنامه هفت صبح | مدت‌ها از زمانی که ام‌وی‌ام با مدل ۱۱۰ شانسش را در ایران امتحان کرد تا جای خالی ماتیز را پر کند، گذشته است. چند سالی می‌شود که ام‌وی‌ام‌های سدان (۵۳۰ و ۵۵۰)، کراس‌اوور (X22، X33 و X55) و هاچ‌بک (۱۱۰S و ۳۱۵) وارد بازار خودروی ایران شده‌اند و در غیاب خودروهای ارزان‌قیمت و باکیفیت غیرچینی فروش بالایی را تجربه کرده‌اند.

کراس‌اوور X22 که در بازارهای جهانی با نام چری ۳X شناخته می‌شود در سال ۹۵ به مشتریان عرضه شد. نکته جالب آنکه X22 نسخه کراس‌اوور ۳۱۵ است که آن هم در سال ۹۱ راهش را به جاده‌های ایران باز کرد و با استقبالی که از آن شد، در سال ۹۴ نسخه فیس‌لیفتش هم روی خط مونتاژ مدیران خودرو قرار گرفت.

حال در جدیدترین فیس‌لیفت این دو برادر چینی چه تغییراتی را می‌توان دید؟ باید اعتراف کرد که ۳۱۵ فیس‌لیفت چندان جذابیتی نسبت به فیس‌لیفت قبلی که در ایران عرضه شد ندارد اما X22 به خصوص از نمای جلو به قدری تغییر کرده که در نگاه اول ممکن است آن را با کراس‌اووری کره‌ای اشتباه بگیرید! در طراحی این خودرو که با نام ۳X پلاس در آمریکای لاتین، چین و ایتالیا به فروش می‌رسد، چری نگاه دیگری به هیوندای سانتافه و هیوندای کونا داشته .

در طراحی جلوپنجره و کاپوت نعل به نعل از روی دست همکار کره‌ای خود کپی‌برداری کرده است. در نمای جانبی تغییر خاصی رخ نداده و فرم کلی خودرو مثل سابق است. در نمای عقب طراحان در شکل سپر بازنگری نموده و خروجی اگزوز را اکنون با آن یکپارچه کرده‌اند. جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده می‌شود که به احتمال قریب به یقین هر دوی آنها نقشی صرفا تزئینی دارند.

دامنه تغییرات در داخل کابین چری ۳X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس می‌شود اما با کمی دقت بیشتر می‌توان مواردی مثل جایگزینی فرمان D شکل با فرمان استاندارد و استفاده از نشان‌دهنده‌های جدید، بزرگ‌تر شدن نمایشگر سیستم مولتی‌مدیا، بازنگری در چیدمان دکمه‌های کنترلی و تغییر شکل جزئی داشبورد و همچنین دریچه‌های سیستم تهویه را کشف کرد.

در ۳۱۵ سپر جلو و عقب، گرافیک چراغ‌ها، طرح داشبورد، جلوپنجره و برخی دیگر از بخش‌ها دستخوش تغییر و فیس‌لیفت شده‌اند و براساس تصاویر، امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز به این هاچ‌بک اقتصادی اضافه شده است. شاید بتوان زیباترین تغییر را در سپر جلو و چراغ‌های مه‌شکن پیدا کرد.
قیمت روز ام‌وی‌ام X22 در بازار ۳۹۵ میلیون تومان و ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک ۲۸۰ میلیون تومان است. در نسخه‌های فیس‌لیفت به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت ۱۰ تا ۴۰ میلیونی خواهیم بود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۳۶۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    هرچه این ماشینهای چینی بزک شوند، آخرش فا قد اصالت و دوام هستند. اینها فقط درحال ت ولید و فروش هستند و در مورد تامین قطعات و بطور کلی خدمات بسیار ضعیف عمل میکنند