کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۰۴۵
تاریخ خبر:

جراحی دایی به‌خاطر عوارض لگد ۲۷سال پیش گلر بحرین

علی دایی با گذشت ۲۷ سال پس از مصدومیت در بازی‌های آسیایی هیروشیمای ۱۹۹۴ هنوز با عوارض آن دست و پنچه نرم می‌کند.

او چندی پیش در بیمارستان نیکان تهران بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. عملی که کسی از علت آن مطلع نبود تا اینکه خود او در این زمینه شفاف سازی کرد و با انتشار تصویر نادر داوودی اعلام کرد این مصدومیت به همان لگد معروف برمی‌گردد.

به‌گزارش ورزش سه؛ در آن مسابقه علی دایی که به سبک همیشگی خود، بی باک و جسور مسابقه می داد برای به ثمر رساندن یک توپ در نیمه اول در حالت تک به تک با گلر بحرین به آسمان برخاست که حرکت کاراته ای دروازه بان حریف آسیب شدیدی به دایی وارد کرد. حرکت ترسناکی که البته در آن بازی منجر به اخراج دروازه بان نشد اما در فوتبال امروز می تواند محرومیتی طولانی برای هر بازیکن فوتبال داشته باشد.
نادر داوودی عکاس ایرانی که تنها تصویر این مصدومیت را ثبت و منتشر کرده، پس از بازگشت از هیروشیما این تصویر را در ماهنامه تماشاگران منتشر کرد تا هواداران فوتبال بیشتر عمق حادثه به وجود آمده لمس کنند. زمانی که دایی با شدت و سرعت در حال تعقیب توپ است اما گلر توپ که شانسی برای دفع توپ ندارد، درست مثل ورزشکاران رزمی با کف پا و استوک ضربه شدیدی به تن دایی وارد می کند.

از این موضوع سال ها گذشته و احتمالا جزییات مصدومیت علی دایی را همه می دانند. اینکه او پس از آسیب دیدگی به کنار زمین آمد اما دوباره به داخل میدان برگشت و تا دقیقه ۹۰ در زمین بود که این حضور ادامه دار در میدان حتی می توانست به قیمت جانش تمام بشود. علی دایی پس از پایان بازی به بیمارستانی در ژاپن برده شد و بلافاصله مورد عمل جراحی از ناحیه طحال قرار گرفت. این وضعیتی بود که باعث تعجب شدید پزشکان ژاپنی نیز شده بود.

کدخبر: ۴۱۹۰۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر