کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۸۴۷
تاریخ خبر:

جدیدترین موضع ایران در آستانه مذاکرات هسته‌ای

وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه آغاز مذاکرات هسته‌ای، گفت: در مذاکره و رسیدن به توافق جدی هستیم. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی ویدئویی گزارشی از عملکرد یکصد روزه دستگاه سیاست خارجی در زمان تصدی وزارت امور خارجه ارائه کرد.

او ادامه داد: از این هفته گفت‌وگوهای وین را کلید خواهیم زد. در هفته‌های گذشته هم معاون من آقای باقری در پایتخت‌های اروپایی و در مسکو و در ارتباط وبیناری به پکن و در سفرهایی که به کشورهای همسایه و منطقه داشت، اقدامات و رایزنی‌هایی را به عمل آورد و من نیز با وزرای خارجه که همه طرف‌های ما در برجام هستند، گفت‌وگوهای مفصلی را داشتم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ما همه مقدمات را در صورتی که طرف‌های مقابل به تعهدات کاملشان برگردند، برای رسیدن به یک توافق خوب و سریع فراهم کردیم و به صراحت مواضع و مطالبات خودمان را در ادامه گفت‌وگوهایی که از گذشته وجود داشته و سندی که به عنوان برجام و قطعنامه سازمان ملل به تصویب رسیده، بیان کردیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: نظر صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران این است که در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران باید تأمین شده و تحریم‌ها باید لغو شود و ما امیدواریم که در مسیر گفت‌وگوهای وین بتوانیم گام‌های اساسی و موفقیت آمیز رو به جلویی را داشته باشیم.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان تصریح کرد: قطعا دست جمهوری اسلامی ایران بسته نخواهد بود. گزینه‌های مختلفی در مقابل ما قرار دارد. ما از گزینه گفت‌وگو و مذاکره در وین کار را شروع می‌کنیم. در مذاکره جدی هستیم و در رسیدن به توافق جدی هستیم و امیدواریم آنگونه که طرف‌های مقابل ما در کلام به ویژه غربی‌ها می‌گویند، جدیت آنها را هم ببینیم. ما با صراحت به آنها گفتیم که ما یک دولت عملگرا و نتیجه محور هستیم و امیدواریم که در میز مذاکرات وین چنین اتفاقی رخ دهد.

کدخبر: ۴۲۷۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر