کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۹۸۷
تاریخ خبر:

جدیدترین مقصد ارزان گردشگری در دنیا را بشناسید

بلغارستان برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ لقب ترکیه به عنوان ارزان‌ترین مقصد گردشگری را ربوده است چراکه سرمایه‌گذاران برای حفاظت از سرمایه‌های خود به دنبال منطقه‌ای امن خارج از منطقه یورو هستند.

گزارش‌های سالانه حاکی از آن است که ارزان ترین مکان برای بازدید، ساحل آفتابی در بلغارستان و پس از آن مارماریس در ترکیه است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از افزایش هزینه سفر برای اتباع خارجی در ترکیه نسبت به قبل از همه‌گیری است؛ هزینه‌ها در ترکیه در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری ۱۱ درصد افزایش یافته است زیرا رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها قیمت‌ها را برای مقابله با سقوط لیر، واحد پول ملی ترکیه، افزایش داده‌اند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت‌ها در بلغارستان نیز افزیش یافته است اما نه به اندازه ترکیه؛ طبق گزارش‌های قیمت‌ها در مارماریس بیش از دو برابر سال ۲۰۱۹ شده است.

استرلینگ، واحد پول ملی بلغارستان، به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از سال ۲۰۲۰ رسیده است زیرا نگرانی های تورم چشم انداز اقتصادی را تیره و تار کرده است و از طرفی ضعف پوند در برابر یورو که اخیرا اتفاق افتاده است به این معنی است که گردشگران بریتانیایی با افزایش قیمت قابل توجهی در اکثر نقاط اروپایی برای تعطیلات مواجه خواهند شد.

افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که خانواده‌ها در اولین تابستان بدون محدودیت از زمان شروع همه‌گیری هستند. در میان این افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت سوخت برخی از فرودگاه‌ها را به حالت نیمه تعطیل درآورده است و صدها پرواز را در آخرین لحظه لغو کرده است و مسافران را در خارج از کشور سرگردان کرده است.

کدخبر: ۴۶۹۹۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر