کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۲۸۴
تاریخ خبر:

جدیدترین خبرها درباره ریزش ساختمان متروپل و حواشی آن

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان اعلام کرد تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با پیدا شدن سه جسد دیگر به ۱۹ نفر رسید. هنوز آمار دقیقی از افراد گرفتار زیر آوار در دست نیست

در طول عملیات امداد و آواربرداری تا الان ۳۷ نفر از شهروندان زنده از زیر آوار بیرون آورده شدند که برای درمان به بیمارستان های شهر منتقل شدند که ۳۴ نفر از آن‌ها مرخص شده‌اند.به گفته فرماندار ویژه آبادان، عملیات آواربرداری تا بیرون آوردن آخرین جانباخته ادامه خواهد داشت و نیروهای امدادی همچنان مشغول آواربرداری هستند.

پیرحسین کلیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: آواربرداری و عملیات جستجو و نجات با تمام قوا و به صورت شبانه روزی در حال انجام است. مهم این است که تا آخرین لحظه و تا آخرین عزیزی که ادعا شود در زیر آوار مانده است کار را ادامه دهیم و حتماً این کار را می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران که نیروهایش برای کمک به‌ آبادان اعزام شده‌اند می‌گوید: کار بسیار سخت و زمان‌بر است و شاید ۱۰ تا ۱۵ روز کار آواربرداری طول بکشد. ۵۰ نیروی آتش نشانی از شهرداری تهران به محل حادثه اعزام شدند. فرمانده عملیات پلاسکو ، فرماندهی نیروهای آتش نشانی در متروپل را هم برعهده دارد

صبح امروز دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه‌ای از مصدومیت تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری حادثه متروپل خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: مقارن با ساعت ۱۵دقیقه بامداد پنجشنبه پنجم خرداد، فریادهای یکی از افراد مبنی بر ریزش ساختمان موجب ازدحام جمعیت و هجوم بقیه افراد حاضر در صحنه و امدادگران شد. بعضی از آنها آسیب می‌بینند و با حضور کارکنان فوریت‌های پزشکی حاضر در منطقه این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند و چند نفر نیز برای مداوای بیشتر به بیمارستان‌های شهیدبهشتی و ۱۷ شهریور اعزام شدند.بنابراین از شهروندان عزیز عاجزانه تقاضا می‌شود تا به منظور حفظ سلامت خود و عدم اختلال در روند آواربرداری و خدمات امدادگران از حضور در صحنه حادثه به صورت جدی خودداری کنند.

خبرگزاری تسنیم هم امروز در گزارشی به بررسی این شایعه پرداخته که آیا حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل از بستگان شمخانی است یا نه. تسنیم می‌نویسد: به واسطه فضایی از خشم که نسبت به عبدالباقی شکل گرفته، موضوعات بسیاری نیز درباره او مطرح می‌شود. اخیراً اکانت مجازی یکی از افراد مرتبط با رسانه‌های خارجی مدعی شد که عبدالباقی از بستگان دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی است. خبرنگار تسنیم در این باره از منابع مطلع پیگیری کرد که آنها اعلام کردند حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل که در حادثه ریزش این ساختمان کشته شده هیچ رابطه سببی و نسبی با شمخانی ندارد و این مدعا کذب است.

کدخبر: ۴۵۸۲۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر