کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۶۹۷
تاریخ خبر:

جدال بغداد بونجاح و السد قطر به نفع پرسپولیس

جنجال بغداد بونجاح با باشگاه السد قطر و سرشاخ شدن آنها خیلی زود در رسانه ها به تیتر یک و سوژه مهم تبدیل شد. در برنامه تلویزیونی که از شبکه الکأس پخش می شود، بحث و جدالی پیرامون این موضوع بین کارشناسان صورت گرفت. عده ای از آنها می گفتند بونجاح حق داشته به خاطر اشتباهاتی که داور انجام داده و باعث ضربه خوردن خودش و تیمش شده، چنین اعتراضی انجام دهد و به خاطر عصبی بودن این واکنش را نشان داده که طبیعی است. اما کارشناسان دیگری معتقد بودند که بونجاح اگر هر اتفاقی هم در زمین رخ می داد، نباید چنین توهینی به پیراهن تیمش، که از قضا پرافتخار ترین تیم قطر است، انجام می داد. آنها به دلیل اینکه بونجاح آقای گل لیگ است و به الگویی برای مردم قطر تبدیل شده، به او حق چنین واکنشی پس از اشتباهات داور را نمی دادند.

اما از دیشب شایعات مختلفی درباره این حرکت بونجاح منتشر شده و به ویژه در فضاهای هواداری صحبت های زیادی مطرح می شود. یکی از داغ ترین مباحث، احتمال ترک السد از سوی این بازیکن در آینده نزدیک است. گفته می شود علاقه و ارتباط باشگاه و بازیکن به پایین ترین سطح خود رسیده و این رفتارهای عجیب بغداد دربردارنده پالس هایی برای خروج از السد است. همچنین عده ای می گویند السد هم برای فروش این بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستانی آماده است. از طرفی باشگاه الاتحاد عربستان یکی از مشتریان احتمالی بونجاح در نقل و انتقالات ژانویه قلمداد می شود که ممکن است با پیشنهادی حدود ۱۵ میلیون یورو به سراغ این مهاجم بیاید. حتی شایعه عجیبی شنیده می شود مبنی بر اینکه تیم لستر سیتی انگلیس به شدت وضعیت این مهاجم را پیگیری می کند. آبی پوشان بریتانیا که تا فصل پیش ریاض محرز را از میان نوابغ فوتبال الجزایر در اختیار داشتند، اخیرا به یکی از محورهای شایعات پیرامون دیگر مهاجم تیم ملی الجزایر تبدیل شده اند.

حالا این ستاره و آقای گل لیگ قطر و لیگ قهرمانان آسیا، که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی آسیا مقابل پرسپولیس ایران عملکرد همیشگی خود را نتوانست به نمایش بگذارد و درگیر برخی مسائل حاشیه ای هم شده بود، برای دومین بازی متوالی حاشیه ساز شده و این بار کاری کرده که طرفداران تیمش هم واکنش های بدی نشان داده اند. بونجاح این فرصت را دارد که برای حضور در بازی های ملی مدتی از قطر دور باشد و با آرامش در آستانه دیدار با پرسپولیس به اردوی تیمش بازگردد. هرچند حرکتی که او دیشب انجام داد، برای هواداران السد فراموش شدنی نیست و بعید به نظر می رسد روابط آنها با او به شکل قبلی برگردد.

صرف نظر از اینکه باشگاه السد در آستانه بازی بسیار مهم آسیایی مقابل پرسپولیس ایران این مهاجم کلیدی تیم خود را با محرومیت مواجه می کند یا خیر، رفتارهای عجیب بونجاح احتمالا به جو حاکم بر السد در این برهه حساس لطمه خواهد زد. در آینده نه چندان دور، هم تصمیم مدیران السد در قبال این حرکت ها مشخص خواهد شد و هم احتمالا نیت بغداد بونجاح از این رفتار پرخاشگرانه روشن می شود؛ اینکه آیا چنین کارهایی از یک ملی پوش حرفه ای تنها به خاطر اعتراض به داوری بوده یا جرقه های اولیه برای شعله ور شدن آتشی است که در نهایت به جدایی هرچه راحت تر از السد و فوتبال قطر منجر شود.

کدخبر: ۲۲۹۶۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر