کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۴۹۵
تاریخ خبر:

جدال بر سر رسیدن به‌صندلی ریاست بهارستان

روزنامه هفت صبح | آخرین تحولات در میان اصولگرایان پیرامون ریاست مجلس را بخوانید:

* یک: در حالی که پیش از این اصولگرایان اعلام کردند دو گزینه قالیباف و حاجی بابایی را برای ریاست مجلس دارند، سید شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد که از مازندران به مجلس راه پیدا کرده گفته حتما یکی از یاران احمدی‌نژاد برای ریاست مجلس کاندیدا خواهد شد و ضمنا گفته خود او حتما به عنوان کاندیدای ریاست مجلس ثبت نام خواهد کرد.

*‌ دو: علی نیکزاد، دیگر وزیر احمدی‌نژاد هم در توئیتر نوشته، جلسه اخیر نامزدهای ریاست مجلس یازدهم، نشست تقسیم غنائم و مناصب نبود. گفت‌وگویی انتقادی و البته سازنده بین طرفین بود. این سخنان می‌تواند به معنای نارضایتی از خروجی آن جلسه باشد و در واقع خروج احمدی‌نژادی‌ها بر اصولگرایان.

* سه: اما جالب است بدانید که در این میان، صندلی ریاست مجلس، یک مدعی احمدی‌نژادی اما مستقل هم پیدا کرده است: فریدون عباسی. او دیروز در مصاحبه‌ای با ایلنا در خصوص جلسه اخیری که میان برخی کاندیداهای ریاست مجلس برگزار شد، گفت: من به این جلسه دعوت نبودم اما از برگزاری آن اطلاع داشتم.

او همچنین درباره‌ مطرح کردن توافقی میان مدیران دولت نهم و دهم مبنی بر کاندیداتوری یک فرد مشخص از بین آن‌ها، گفت: من در آن توافق نیستم و خودم نیز به صورت مستقل داوطلب ریاست شدم، همچنین اولین نفری هم بودم که این مسئله را به صورت رسمی و علنی اعلام کردم. عباسی در ادامه ابراز داشت: ما با تیم همکاران دولت آقای احمدی‌نژاد ارتباط داریم و دوست هستیم حتی اطلاعات هم میان ما تبادل می‌شود اما اینکه من به رای آن‌ها کنار بروم، این طور نیست.

* چهار: دیروز هم برایتان نوشتیم که انتقادها از مصطفی میرسلیم که از سوی موتلفه به عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب شده است بالا گرفته و به طور مثال انتقاد سلیمی نمین را ذکر کردیم.

* پنج: در همین حال اعلام شده که علیرضا زاکانی از ریاست مجلس استعفا داده است و قالیباف نیز در توئیتی از این موضوع تلویحا استقبال کرده است.

* شش: و از سوی دیگر خبرگزاری ایلنا در گزارشی نوشته: قالیباف برای کسب ریاست مجلس، تلاش‌های خودش را به تهران معطوف نکرده و سفرهای استانی خود را برای لابی و به دست‌آوردن نظر نمایندگان دیگر استان‌ها به کار گرفته است و به طور مثال در سفر اخیر خود به استان خوزستان به دنبال رای ۱۸ نماینده این استان است آن هم در حالی که یک نماینده منتخب این استان از حاجی بابایی ستایش کرده است.

* هفت: از این روست که به نظر می‌رسد شانس اصلی برای ریاست مجلس همچنان بین قالیباف و حاجی بابایی باشد و در میان احمدی‌نژادی‌ها حسینی و نیکزاد و در میان مستقلان عباسی و میرسلیم هم حضور داشته باشند.

* هشت: محمد مهاجری، سردبیر خبرآنلاین اما از حالا شانس قالیباف را بیش از بقیه ارزیابی کرده و نوشته: «پایداریچی‌ها و احمدی‌نژادی‌ها که متوجه شده‌اند نمی‌توانند جلوی لابی سنگین قالیباف را برای کسب کرسی رئیس مجلس یازدهم بگیرند از الان تلاش می‌کنند نقش او را در حد مبصر کلاس تنزل دهند تا قدرت خودشان بیشتر شود.»

کدخبر: ۳۲۵۴۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر