کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۷۹۸
تاریخ خبر:

جایگاه فیلم اصغر فرهادی در جشنواره کن امسال

دیوید رونی، دبیر بخش نقد فیلم هالیوود ریپورتر ۱۰ فیلم برتر جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ را معرفی کرد. در این فهرست فیلم‌های درجه یکی از چهره‌هایی چون اصغر فرهادی، وس اندرسون، تیموتی شالامه، آدام درایور، فرانسیس مک‌دورماند، بیل موری و پل ورهوفن جای دارند. در کنار فیلم جدید فرهادی، یعنی «قهرمان» که جزییاتی از داستان آن ارایه نشده؛ دیگر فیلم هایی که به این فهرست راه یافته‌اند عبارتند از:

شماره یک: «آنت» ساخته لئو کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار در نقش یک زوج که فیلم افتتاحیه امسال جشنواره کن هم هست.

شماره دو: «بندتا» ساخته پل ورهوفن داستانی از قرن هفدهم با بازی ویرژینی افیرا و لمبرت ویلسون.

شماره سه: «جزیره برگمان» ساخته میا هنسن-لاو با بازی تیم راث و ویکی کریپس درباره چند فیلمساز آمریکایی که در طول تابستان برای الهام گرفتن و نوشتن فیلمنامه‌های فیلم های آینده خود به یک جزیره دور افتاده سوئد سفر می‌کنند.

شماره چهار: «محفظه شماره ۶» ساخته یوهو کاسمانن کارگردانی فنلاندی که فیلمی اقتباسی درباره سفر زنی به مسکو در روزهای پایانی جمهوری شوروی است.

شماره پنج؛ «همه چیز خوب پیش رفت» ساخته فرانسوا اوزون درباره مردی ۸۵ ساله پس از سکته مغزی که از دخترش می‌خواهد به زندگی او خاتمه دهد.

شماره شش: «گزارش فرانسوی» ساخته وس اندرسون با بازی تیموتی شالامه، بنیسیو دل تورو، تیلدا سوینتون، فرانسیس مک دورماند و بیل موری که با الهام از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر ساخته شده است.

شماره هفت: «مموریا» ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول کارگردان تایلندی برنده نخل طلای سال ۲۰۱۰ برای «عمو برونمی که می‌تواند زندگی‌های قبلی‌اش را به یاد بیاورد» با بازی تیلدا سوینتون در نقش زنی که به کلمبیا سفر می‌کند تا ریشه یک صدای عجیب را پیدا کند.

شماره هشت: «نیترام» به کارگردانی جاستین کرزل درباره کشتار سال ۱۹۹۶ در تاسمانیا و اصلاح قانون استفاده از اسلحه در این سرزمین.

شماره ۹؛ «موشک سرخ» ساخته شین بیکر کارگردان مستقل درباره بازیگری که به شهر کوچک زادگاهش در تگزاس برمی‌گردد.

کدخبر: ۳۹۹۷۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر