کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۰۹۲۱
تاریخ خبر:

جایگاه تازه برای اِلِمان پیانو در تبریز

المان برچیده شده پیانو در محل جدید خود در کنار ساختمان موزه فوتبال آذربایجان در تبریز نصب شد.

ایرنا: این المان که همزمان با فرا رسیدن سال نو و اجرای طرح استقبال از بهار، در میدان جانبازان تبریز از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نصب شده بود، بنا به دلایل نامعلومی از این محل برچیده شده بود.

برچیده شدن این المان از میدان جانبازان موجب بازتاب منفی در فضای مجازی و اعتراضات فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شبکه‌های اجتماعی شد و حتی واکنش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را دربر داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در واکنش به برچیدن المان پیانو در یکی از میدان‌های تبریز، گفت: نصب و برچیدن المان‌های شهری از وظایف شهرداری‌هاست.

سیدقاسم ناظمی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: کاش برای همیشه مدیران جرات کرده و افرادی را که در کار آن‌ها اعمال نظر می‌کنند به مردم معرفی کنند.

وی اظهار داشته است: اگر قرار است این سازه از شهر برچیده شود ما آماده‌ایم آن را در یکی از مراکز فرهنگی نصب کنیم.

شهردار منطقه ۲ تبریز نیز در مطلبی عنوان کرده بود: المان پیانو در راستای زیباسازی و توجه به سیمای شهر نصب شده بود، اما پس از نصب مشخص شد محل انتخاب شده برای آن به لحاظ اینکه یک میدان پرتردد است و موجب ترافیک می‌شود مناسب نیست …

محمدباقر خوشنواز اعلام بود: علاوه بر این، خواه یا ناخواه توجه رانندگان به این المان جلب شده و امکان ایجاد خطر برای عابران پیاده وجود داشت؛ به همین خاطر این المان از آن محل برداشته شد و پس از آماده سازی بستر‌های مورد نیاز و بدون آبنما در همان مسیر و در ابتدای خیابان خبرنگاران نصب شد.

گفتنی است همزمان با ایام نوروز المان‌های مختلفی با محوریت بهار و ایجاد نشاط بصری در سطح شهر تبریز نصب شده است که در میان آنها، ۲ نماد موسیقی یکی با محوریت موسیقی ایرانی و آذربایجانی و دیگری با محوریت موسیقی جهان به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در سطح شهر نصب شده بود، اما به دلالیل نامعلومی المان پیانو برچیده شد که واکنش‌های مختلفی در میان کاربران فضای مجازی به همراه داشت.

کدخبر: ۳۸۰۹۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    خب بلعخره یکی فهمید کجا نصب شود معلومه ا ولی نفهمیده بود حالا فردا نگید پیانو بسر قت رفت